Autor: Kaubandus.ee • 2. mai 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti tuntud näitlejad koolitavad Rimi müüjaid

Rimi koostöös Kinoteatri ja SA Terve Eesti koolitavad läbi videoklippide müüjaid.
Foto: kuvatõmmis
Rimi hakkab oma müüjaid koolitama uudsel viisil – nimelt valmisid koostöös Kinoteatri ja SA-ga Terve Eesti kuus videoklippi, mis annavad müüjatele juhised selle kohta, kuidas õigesti käituda alaealiste alkoholiostjate ja joobes inimestega ning ära tunda purjus inimest. Klippides osalevad Eesti tuntud

„Rimi tahab vastutustundliku ettevõttena panustada võimalikult palju sellesse, et kõik meie müüjad järgiks alkoholimüügiseadust,“ lausus Rimi Eesti juht Anders Torell. „Selle seaduse täitmisel on müüjate suurimaks probleemiks joobes inimesed, kes väidavad, et nad pole purjus ning soovivad alkoholi juurde osta. Ühtlasi on purjus inimesed sageli agressiivsed ning müüjad peavad kogu oma julguse ja oskused mängu panema, et väike konflikt ei areneks millekski suuremaks. Tahame olla kindlad, et meie töötajad tunneksid ennast kriisiolukordades turvaliselt. Siinkohal tulidki meile appi SA Terve Eesti ja Tervise Arengu Instituut, kes andsid nõu, mida ja kuidas teha, et meie müüjaid antud teemal harida. Nii sündiski mõte luua õppematerjaliks filmiklipid, mida hakkame näitama  e-koolitustena.“

„Tihti küsitakse, kelle vastutus on alkoholikultuuri muutmine Eestis nii, et surmad ja sõltuvusest tulenevad hiiglaslikud kahjud väheneksid. Vastus: see on meie kõigi vastutus – me kõik saame teha oma positsioonist jõudumööda asju, mis ühist elukeskkonda turvalisemaks ja meeldivamaks muudavad,“ rääkis SA Terve Eesti asutaja Riina Raudne. „Joobes inimestele ja teismelistele alkoholi müümine kahjustab kliente otseselt, lisaks võib see ohtu panna kaaskodanikud," ütles ta. Lisades, et Rimi näitab julget eeskuju, harides mitte ainult oma müüjaid, vaid ka kliente – purjus peaga alkoholi juurde ostmine ei ole mõistlik. "Loodetavasti on eeskuju nakkav ja paari aasta pärast on müüjatel oluliselt vähem probleeme purjus ja alaealiste ostjatega."

„Meie eesmärk oli müüjatele võimalikult lihtsalt ja näitlikult teha selgeks, kuidas lahendada kassas võimalikke alkoholimüügiga tekkivaid konflikte,“ sõnas Rimi vastutustundliku ettevõtluse spetsialist Katrin Bats. „Koos Kinoteatri ja SA-ga Terve Eesti jõudsime järeldusele, et müüjatele mõeldud koolitusvideod peaksid kandma selget sõnumit ning ühtlasi olema meeldejäävad. Kuna  joobes inimestega tegelemine on enamasti müüja jaoks ebameeldiv katsumus, siis videod on tehtud nii, et need oleksid müüja jaoks atraktiivsed vaadata ja samas ka õpetlikud,“ lisas Katrin Bats.    

Rimi Eesti Food AS kauplused kuuluvad Rootsi kapitalil põhineva Rimi Baltic AB kaupluste hulka, mille ainuomanikuks on ICA Groupile kuuluv ICA Baltic AB. Kokku on Rimi Baltic AB-l kolmes Balti riigis 237 kauplust, sealhulgas 40 hüpermarketit (neist 14 Eestis), 64 supermarketit (neist 24 Eestis), 133 odavmüügikauplust (neist 48 Säästumarketit Eestis). Rimi pakub Eestis tööd ligi 2700 inimesele.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757