Muutliku meelega tarbija mõjutab tootja tarneahelat

Kalevi ladu
Kalevi ladu

Kliendil ja tootjal on vastuolulised eesmärgid – klient tahab kiiret tarnet ja kõrget tarnekindlust, tootja aga vajab paindlikkust ning tahab varud ja kulud minimaalsed hoida.

Selline eesmärkide erinevus muudab tarneahela planeerimise raskeks, kirjutab 3. mai Äripäev logistika rubriigis.

Konsultatsioonifirma OÜ Echo juhataja Viljar Moorits ütles, et kõige levinum viga tarneahelate töös on just see, et kõiki vastuolulisi protsesse ei ole mõõdikutega väga selgelt eesmärgistatud. "Selle tulemusel ei ole võimalik hinnata, kas tarneahela protsessid töötavad eesmärgipäraselt või mitte," märkis Moorits.

Teine suur probleem on Mooritsa hinnangul vähene koostöö. "Kliendi jaoks parema lahenduse leidmiseks peaksid tarneaehela osalised praegusest märksa tihedamat koostööd tegema,” märkis Moorits.

 

Ahel on ühtne tervik

ASis Kalev on tarneahela juhtimiseks kasutusel lahendus Sales and Operations Planning (S&OP). Tegu on meetodiga, kus vaadeldakse kõiki tarneahela lülisid ühe tervikuna – oluline on, et oleks ühine plaan nii nõudluse kui ka pakkumise poolel, ütles ettevõtte operatsioonide direktor Hardo Reinike. "Selleks on meil välja töötatud rutiinid ja mõõdikud, mille põhjal jälgime ja parendame tarneahelat,” märkis ta. 

Reinike ütles, et mida varasemas tarneahela faasis viga tekib, seda suurem on selle mõju. "Kõige sagedasemad vead on näiteks prognoosi ja tegeliku müügi erinevus, tootmisseisakud ja kõrvalekalded, valesti planeeritud laovarud, toormetarnete hilinemine ja kaupade valesti komplekteerimine,” loetles Reinike. Tarneahela analüüsimiseks kasutab Kalev tarkvaralahendusi QlikView ja Scala.

Tarneahela juhtimine ja arendamine on viimaste aastatega järjest tähtsamaks muutunud. kalev on selleks ka uusi töötajaid värvanud. Sobivate hoiakute ja oskustega inimese leidmine on Reinikese hinnangul erakordselt tähtis. "Ajutist tööjõudu me tarneahelas kasutanud ei ole – töö nõuab üsna spetsiifilist väljaõpet," märkis Reinike.  

Loe pikemalt tarneahela planeerimisest Äripäevast. 

Osale arutelus

  • Lennart Kräämer

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

SALONSHOP BALTIC OÜ otsib TURUNDUSJUHTI

Salonshop Baltic AS

31. detsember 2018

Tarkvara

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara