Konkurendiga koostöö ei pea tähendama saladuste lekkimist

Sanitex Eesti kommertsosakonna juht Hendrik Tibar
Sanitex Eesti logistikateenuste kommertsjuht Hendrik Tibar

Kuna tootjad teevad omavahel aina rohkem koostööd, annab see hoolimata hirmust, et konkurendile võib info lekkida, logistikafirmadele võimaluse pakkuda teenuseid mitmes riigis.

Eesti turg on väike, et ainult siin tegutsemine on kallis, mistõttu otsivad logistikafirmad välisriikides teenuseid pakkudes võimalusi kasvuks, kirjutab Äripäev logistika rubriik. 

Edukas logistika tähendab individuaalset lähenemist nii klientidele kui ka oma ärimudelile, rääkis Eesti toidu- ja esmatarbekaupade edasimüüja Sanitex Eesti logistikateenuste kommertsjuht Hendrik Tibar laoseisu konverentsil. Tööstustaustaga Tibar nentis, et meie turg on kasvamiseks ja edukaks tegutsemiseks liiga väike. "Oma tootmistaustale tuginedes julgen väita, et tööstuse puhul jääb mingil hetkel Eesti turg ikkagi väikeseks, isegi kui algul on tegevus mõeldud nišitootmisena,“ märkis ta. Nii, nagu on ainult ühele turule tootmine kallis, on tema sõnul samamoodi ka logistika puhul ühele turule keskendumine kulukas.  

Laiem haare

Eesti, Läti ja Leedu traagika esmatarbe- ja toidkaupade logistika ning laiemalt hindade puhul on Tibari hinnangul väike elanike arv. "Võrreldes Eestit näiteks Hollandga, mille logistikat sageli meile võrdluses eeskujuks tuuakse, on Hollandil meile vastu panna pea 17miljoniline rahvaarv. Samas on riik pindala poolest Eestist väiksem," märkis Tibar.

"Hollandis elab ruutkilomeetril üle 400 inimese, meil alla 30,“ jätkas Tibar. Hollandis on ostujõud meie omast kaks korda suurem, mis tähendab, et sealsed logistilised lahendused siin ei sobi. Tibari sõnul ei taha ka maailmabrändid väikese ostujõu tõttu Balti kolme riigiga eraldi tegeleda. "Võimalusel valivad nad ühe partneri, kellega asju ajada – meid vaadatakse ühtse regioonina,“ nentis ta. Sellele aitab kaasa, et oleme sarnase ostujõuga, mis tähendab, et kolme riigi hinnastamine on sarnane. Peale selle oleme sarnase ajaloolise taustaga.

Tema sõnul on ka maailmabrändid nõus usaldama oma logistika ühe ettevõtte kätte. "Konsolideerimine tähendab nende jaoks võitu. Näiteks suitsude puhul pole mõtet panna tootega kolme eraldi autot sõitma, kui laialiveo saab usaldada ühele firmale,“ rääkis Tibar.

Tibar tunnistas, et toojate ja edasimüüja hirm on, et partnerite ja konkurentidega koostöö puhul võivad lekkida info või saladused. "See on tegelikult teenuspakkuja professionaalsuse küsimus,“ märkis Tibar. "Julgen väita, et andmed ei leki rohkem, kui juhul, kus kaupadega tegeleb kaks eri distribuutorit,“ sõnas ta.

Tibar lisas, et kuna turg on väike, siis paratamatult tunnevad kõik üksteist. Tibari sõnul on nende ettevõttes korraldatud infolekke vältimiseks suhtlus nii, et kahe konkureeriva projektiga tegelevad inimesed istuvad eraldi ruumis. "Tere öelda võib, aga suhelda pole soovitav. Inimesed ei pääse üksteise andmetele ligi, see on meil väga rangelt paigas,“ rääkis Tibar. 

Ta rõhutas, et edukate tootjate puhul on järjest rohkem koostööd nii partnerite kui ka konkurentide vahel. "Logistikafirmade juhid näevad aina rohkem konsolideerimist ja koostööd," rääkis Tibar.

Loe pikemalt Äripäevast. 

Osale arutelus

  • Urve Vilk

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara