Autor: Urve Vilk • 18. mai 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Konkurendiga koostöö ei pea tähendama saladuste lekkimist

Sanitex Eesti logistikateenuste kommertsjuht Hendrik Tibar
Foto: Julia-Maria Linna
Kuna tootjad teevad omavahel aina rohkem koostööd, annab see hoolimata hirmust, et konkurendile võib info lekkida, logistikafirmadele võimaluse pakkuda teenuseid mitmes riigis.

Eesti turg on väike, et ainult siin tegutsemine on kallis, mistõttu otsivad logistikafirmad välisriikides teenuseid pakkudes võimalusi kasvuks, kirjutab Äripäev logistika rubriik. 

Edukas logistika tähendab individuaalset lähenemist nii klientidele kui ka oma ärimudelile, rääkis Eesti toidu- ja esmatarbekaupade edasimüüja Sanitex Eesti logistikateenuste kommertsjuht Hendrik Tibar laoseisu konverentsil. Tööstustaustaga Tibar nentis, et meie turg on kasvamiseks ja edukaks tegutsemiseks liiga väike. "Oma tootmistaustale tuginedes julgen väita, et tööstuse puhul jääb mingil hetkel Eesti turg ikkagi väikeseks, isegi kui algul on tegevus mõeldud nišitootmisena,“ märkis ta. Nii, nagu on ainult ühele turule tootmine kallis, on tema sõnul samamoodi ka logistika puhul ühele turule keskendumine kulukas.  

Laiem haare

Eesti, Läti ja Leedu traagika esmatarbe- ja toidkaupade logistika ning laiemalt hindade puhul on Tibari hinnangul väike elanike arv. "Võrreldes Eestit näiteks Hollandga, mille logistikat sageli meile võrdluses eeskujuks tuuakse, on Hollandil meile vastu panna pea 17miljoniline rahvaarv. Samas on riik pindala poolest Eestist väiksem," märkis Tibar.

"Hollandis elab ruutkilomeetril üle 400 inimese, meil alla 30,“ jätkas Tibar. Hollandis on ostujõud meie omast kaks korda suurem, mis tähendab, et sealsed logistilised lahendused siin ei sobi. Tibari sõnul ei taha ka maailmabrändid väikese ostujõu tõttu Balti kolme riigiga eraldi tegeleda. "Võimalusel valivad nad ühe partneri, kellega asju ajada – meid vaadatakse ühtse regioonina,“ nentis ta. Sellele aitab kaasa, et oleme sarnase ostujõuga, mis tähendab, et kolme riigi hinnastamine on sarnane. Peale selle oleme sarnase ajaloolise taustaga.

Tema sõnul on ka maailmabrändid nõus usaldama oma logistika ühe ettevõtte kätte. "Konsolideerimine tähendab nende jaoks võitu. Näiteks suitsude puhul pole mõtet panna tootega kolme eraldi autot sõitma, kui laialiveo saab usaldada ühele firmale,“ rääkis Tibar.

Tibar tunnistas, et toojate ja edasimüüja hirm on, et partnerite ja konkurentidega koostöö puhul võivad lekkida info või saladused. "See on tegelikult teenuspakkuja professionaalsuse küsimus,“ märkis Tibar. "Julgen väita, et andmed ei leki rohkem, kui juhul, kus kaupadega tegeleb kaks eri distribuutorit,“ sõnas ta.

Tibar lisas, et kuna turg on väike, siis paratamatult tunnevad kõik üksteist. Tibari sõnul on nende ettevõttes korraldatud infolekke vältimiseks suhtlus nii, et kahe konkureeriva projektiga tegelevad inimesed istuvad eraldi ruumis. "Tere öelda võib, aga suhelda pole soovitav. Inimesed ei pääse üksteise andmetele ligi, see on meil väga rangelt paigas,“ rääkis Tibar. 

Ta rõhutas, et edukate tootjate puhul on järjest rohkem koostööd nii partnerite kui ka konkurentide vahel. "Logistikafirmade juhid näevad aina rohkem konsolideerimist ja koostööd," rääkis Tibar.

Loe pikemalt Äripäevast. 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757