Elustiiliärist suurele jaeturule

Vormsi Õlu omanik ja pruulimeister Arkadi Tammik
Vormsi Õlu omanik ja pruulimeister Arkadi Tammik

Vormsi Õlu on väikeõlletootja, kes müüb oma toodangut nii suurtes jaekettides kui Tallinki reisilaevadel. Omanik ja pruulmeister Arkadi Tammik ütleb, et algselt oli tal kavas ajada väikest elustiiliäri ja jaekettidest üldse eemale hoida.

„Kui ma hakkasin seda tegema, siis ma mõtlesin, et see on selline elustiiliäri, mida on mõnus teha. Mõnust on asi aga juba väga kaugel ja selgus, et nii lõdvalt asi ei käigi,“ muigab Arkadi.

Vormsi Õlu alustas tootmist ja müüki 2013. aastal. Esimesed partiid olid Arkadi sõnul ette ära ostetud, sest kõmu oli turul juba liikvel. Ja esimesed kliendid olid väikesed õllepoed. „Alguses olid väikesed õllepoed, sellised nišikohad. Mul tegelikult ei olnud üldse plaanis kettidesse minna. Aga siis tulid kuidagi loomulikult Stockmann, Tallinna Kaubamaja ja Solaris. Stockmanni ma helistasin ise, aga teised helistasid ise. Baarid ja restoranid hakkasid ka järele tulema, need olid Tartust ja Pärnust. Vormsist tuli kõrts. Tegelikult on minuga enamasti kõik ise ühendust võtnud, ka Selver. Rimi ja Coop on tundnud huvi,“ meenutab Arkadi. „Me oleme väikestes tarbijate ühistutes sees, keskses Coop’is veel ei ole. Ka Soome üks leping on mul arvutis olemas, lisaks Tartu Tarbijate Ühistu leping lebab arvutis praegu.“  

„Mul on tegelikult kohutavalt hästi läinud,“ on Arkadi tänulik. „Ma ei ole pidanud müügiga väga tegeleme. Tulime ju esimestena. Me oleme üks nendest n-ö uue laine pruulikodadest. Uue laine pruulikojad on Õllenaut, Lehe, Vormsi ja Põhjala. Need neli on täna ka kõige tuntumad.“

Suurklient Tallink. Veel märgib Arkadi, et täna jalga ukse vahele saada ei olegi enam keeruline. „Kui ma kuskile helistan ja end tutvustan, siis mul ei ole probleemi, et keegi paneks toru ära või paluks kirja saata. Tuntus on olemas,“ ütleb ta.

Eelmisel aastal lisandus kliendiportfelli ka laevafirma Tallink. Möödunud kevadest ongi Arkadi tehtud tume laevaõlu Norrby Dunkel saadaval kõikidel Tallinki ja Silja Line’i laevadel. „Laevade maht on üsna suur. Olen üritanud hoida sellist majanduslikku rusikareeglit, et üks klient võiks olla mitte üle 15% kogukäibest. Kui üle läheb, siis see on ohumärk. Tallink aga küündis vahepeal üle 20%. Maht kasvab,“ ütleb ta.

Arkadi ütleb, et loogiline suund on ka Soome ja Rootsi jaeturud. „Rootslased on tegelikult küsinud, aga olen kõigile jaemüüjatele ära öelnud. Mul tegelikult ei ole täna tarnekindlust Soome ja Rootsi jaemüügi osas. Seal on hoopis teised mahud. Kõigepealt Eesti, siis tuleks loogilise jätkuna Soome ja Rootsi. Täna juba olemegi poolel teel Soome ja Rootsi, täpsemalt Tallinki laevadel. Sealt edasi on asjade tavapärane käik,“ ütleb ta ja lisab, et tootmise kasvamine on osaliselt sundkäik ja rumal oleks see võimalus kasutamata jätta.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara