E-poed kolivad füüsilisse maailma

Hansapost
Hansaposti juhatuse liige Urmas Türk ettevõtte esinduskaupluse juures Järve...

E-poe arendamine on ainult väike osa kogu e-kaubandusse tehtavast investeeringust – eduka poe aluseks on korralik turundus. Mis tähendab suuri ja jooksvaid kulusid.

Õnneks on e-kaupmehe käsutuses lai arsenal turunduskanaleid, alates tasuta võimalustest, nagu sisuturundus ja otsimootorite optimeerimine, kuni tasuliste variantideni Facebooki reklaamide ja Google AdWordsi näol. "Otstarbekas on e-poodi lisatud tooteid nähtavuse ja lisamüügi eesmärgil näidata ka mujal veebis," märkis Eesti E-kaubanduse Liidu juhatusse kuuluv Silver Hage, kelle kogemus e-poodidega ulatub 2010. aastasse. 

Tema sõnul on leviv trend e-poodide tulemine füüsilisse maailma. "Mitu e-kauplejat katsetab nn pop-up ehk ajutiste poodide avamist rahvarohketes kohtades, suuremad e-poed on rajanud püsivad poed. Eestis näiteks MyLook ja Hansapost. Ka Amazon on kliendibaasi ja müügi suurendamise eesmärgil alustanud füüsiliste poodide väljaehitamise strateegiaga,” rääkis Hage.

Organic Est on kundesid leidnud eri kanaleid kasutades – nii messidelt, flaiereid jagades kui end üritustel reklaamides. Samuti toimivad turustamiskanalina uudised, blogid ja portaalid – kasutuses on reklaamid ajalehtedes ja Facebookis, bännerreklaamid ning partnerluslepped.

“Facebookis on huviliste koondamise võimalus optimaalne ja inimestele info edastamine mugav. Sealne info ei ole pealesunnitud ja seetõttu ei oma internetireklaamiga pahatihti kaasnevat negatiivset alatooni,” märkis Organic Est veebipoe haldusmeeskonna liige Katrin Vau. Uudistooteid on tema sõnul võimalik reklaamida kampaaniakorras või hooajakaubana – näiteks grillitooteid või jõululauale sobilikke sööke. 

Vide- ja lauamänge müüva Hobbygamer.ee veebipoe juhataja Raiko Puusti sõnul on nende puhul turustamine lihtne seepärast, et kaupa saab suuresti ainult nende veebipoest – tegu on nišikaubaga. Ent klientide arv ei ole väga suur. "Kasutame suunatud reklaame kohtades, kus meie kliendid võiksid liikuda, kuid proovime ka paar korda aastas noori inimesi püüda, et tekitada huvi vanade video- ja lauamängude vastu. Meie senine strateegia on pakkuda kaupa, mida lihtsalt mujalt ei saa,” selgitas Puust. 

Puusti sõnul on nende puhul turustamine lihtne seepärast, et kaupa saab suuresti ainult nende veebipoest – tegu on nišikaubaga. Ent klientide arv ei ole väga suur. "Kasutame suunatud reklaame kohtades, kus meie kliendid võiksid liikuda, kuid proovime ka paar korda aastas noori inimesi püüda, et tekitada huvi vanade video- ja lauamängude vastu. Meie senine strateegia on pakkuda kaupa, mida lihtsalt mujalt ei saa,” selgitas Puust.

Esinduskauplus toetab veebimüüki

Hansaposti juhatuse liige Urmas Türk rääkis, et kui Eestis avavad tavapoed e-poode, siis mujal maailmas on vastupidi trendiks, et suurte veebikaubamajade kõrvale rajatakse esinduskauplusi. "Põhjuseid selleks on mitu. Ühelt poolt on paljudel klientidel soov tootega enne ostu tutvuda, näiteks kui tegu on parfüümi, käekoti või jalanõudega. Teisalt on meie puhul vajadus näiteks koha järele, kus pakkuda järelteenindust ja tasuta pakiväljastust," loetles Türk. 

Ta lisas, et nende poodi võib tulla nõu küsima nii murutraktorite kui ka ilutoodete kohta, samuti saab siin korda ajada kõik garantiiküsimused. Hansaposti kauplus annab ülevaate veebikaubamaja sortimendist ja nagu praktika on näidanud, tehakse esinduspoes rohkem hooajalisi spontaanseid oste. Enamik esinduskaupluse külastajaid (ligi 65%) on ka Hansaposti veebikaubamaja püsikliendid.

"Turunduskeeles lähtume ühelt poolt atraktiivsetest ja parimatest pakkumistest, aga teisalt anname kliendile teada, et soovi korral saab ta kaubaga meie esinduskaupluses tutvuda ja nõu küsida, samuti saab Tallinna inimene kauplusest kauba tasuta ja kiiresti kätte. Meie esinduskauplus on tegutsenud aasta, kaalume sarnaste kaupluste avamist Tartus ja Riias," ütles Türk. 

Osale arutelus

  • Lennart Käämer, kaasautor

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Blogid

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara