8. juuni 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mugav kaardimakse kui lojaalsusprogrammi tööriist

Katre Kaarenperk-Vanatoa
Foto: erakogu
Eesti e-kaubandus areneb hoogsalt, uusi internetikauplusi tekib nagu seeni pärast vihma ning Eesti tarbijad kolivad oma sisseostudega üha tihedamini online keskkonda. Kuidas kaupmees sellest olukorrast maksimumi saaks võtta ja kasvatada lojaalsete klientide osakaalu, räägib turundusekspert Katre Kaarenperk.

Hiljutisel e-kaubanduse seminaril tõdes kaardimakselahendusi pakkuv ettevõte EveryPay, et kolmandik Eesti e-kauplustest ei paku ühtegi internetipõhist maksmisviisi ja üle poole piirduvad pangalingiga, mis eeldab konto olemasolu eesti pangas. Nii limiteerimegi ennast vaid oma väikese Eestiga ning välistame oma klientidena kõik ülejäänud inimesed maailmas. Või siis jääb Eesti Panga statistika põhjal Eesti kaupmehel igal aastal saamata üle 330 miljoni euro, mille kohalik tarbija viib hoopis välismaistesse e-poodidesse.  

Eesti Panga statistika näitab ka seda, et kaardimaksete arv on viimase aastaga hüppeliselt kasvanud. Kui tavapärane aastane kasv püsis seni 8% juures, siis 2015 näitas e-poodides deebetkaartidega maksmine kolmekordset kasvu ning krediitkaartidega maksmine kasvas poolteist korda. Tarbijad on valmis ning nõudlus on täiesti olemas. Eesti e-kaubandusel on siin hea stardipositsioon kust teha uut tiigrihüpet. Aeganõudev, mitmesammuline ostuprotsess  tähendab klientide jaoks raisatud aega ning kahandab huvi sama kaupmehe juurde tagasi tulla. Kas 15 aastat tagasi loodud ning seni muutmata kujul eksisteerinud pangalingiga makselahendus vastab tänapäevaste klientide ootustele? Pigem mitte, ilmselt valib klient täna mugavama keskkonna ja viib raha mujale. Seega lojaalsete ja rahulolevate klientide osakaalu kasvatamiseks tuleb pakkuda lihtsaid ja tänapäevaseid makselahendusi.Üheks lihtsaks (mujal riikides laialdaselt kasutuses olev) vahendiks on kaardimakse võimaluse pakkumine e-poes, mis toetab oma kasutajamugavuse ja kiiruse tõttu ka korduvostude tegemist. Korduvoste sooritav klient on stabiilne ja kasulik igale ettevõttele. Lojaalse püsikliendini on kaupmehel odavam jõuda ning korduvoste analüüsides õpib kaupmees oma klienti paremini tundma ning talle ka suunatud pakkumisi tegema. Seda lähenemist kasutavad väga edukalt enamus e-poode näiteks Suurbritannias, mis on üks e-kaubanduse liidritest maailmas – umbes 70% briti inimestest vanuses 21-45 teeb täna enamuse oma ostudest internetis. Tänu sellele on alates 2012. aastast jaemüük UK turul aasta-aastalt stabiilselt kasvanud (keskmiselt 2-3% aastas), laskmata ennast segada globaalsest majanduslangusest.Uute potentsiaalsete klientide leidmine on keeruline ja aeganõudev protsess, eeldades arvestatavaid turundus- ja reklaamikulusid. Turundaja elu Eestis ei ole kerge. Nii väikesel turul areneda ning aina uusi kliente leida on keeruline, seetõttu on meie turundajatele eriti oluline klientide kinnistamine ning püsiklientide hulga kasvatamine.Kaardimaksete lahendus on aga igale e-poele lihtne ja odav turundustööriist, mis loob olulist lisandväärtust kliendile ning aitab e-kaupmehel kasvatada mahukat püsikliendibaasi. Kaasaegne, mugav ja kiire kaardimakse on lahendus, millest võiks saada tavapärase lojaalsusprogrammi lahutamatu osa igas arvestatavas e-poes.P.S. Mis on kaardimakse?

Kaardimakse on alternatiiv pangalingile, e-arvele ning e-arve püsimakse teenusele (endisele otsekorraldusele). Esmakordselt kaardiga makstes piisab vaid enda kaardiandmete sisestamisest ja salvestamisest ning nupu “osta” vajutamisest. Järgmine kord piisab ostu sooritamiseks vaid ühest klikist. Ettevõtjal on võimalik luua oma e-keskkonnas (olgu see veebipood või iseteeninduskeskkond) ka korduvmaksete vastuvõtmise tugi – klient, kes soovib perioodilist teenust tarbida, sisestab oma kaardiandmed, mille alusel saab ettevõtja edaspidi iga kuu regulaarselt kokkulepitud summa ise maha võtta või kasutada automatiseeritud lahendust.

Allikas: Best-marketing.ee

Autor: Katre Kaarenperk-Vanatoa - turundusekspert, kes tegutseb aktiivselt online finantssektoris Suurbritannias

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757