Swedbank: jaekaupmehed on üldiselt optimistlikud

ostlemine kaubandus
ostlemine kaubandus

Swedbanki värske kaubandusettevõtete uuring näitab, et Eesti jaekaupmehed on tuleviku suhtes mõõdukalt optimistlikult meelestatud. Käivet plaanib kasvatada rohkem kui pool küsitlusele vastanud jaekaupmeestest ning keskmiseks käibe kasvuks oodatakse tänavu 4,4%. Kasumlikkuse parenemist või samaks jäämist prognoosib 81% ettevõtetest.

Swedbanki kaubanduse sektori juht Ardo Pajur tõi uuringutulemusi kommenteerides välja, et küsitletud ettevõtted plaanivad kaubanduspinda suurendada vaid napilt 4% võrra. „See on ka loogiline, kuna e-kaubanduse kiire areng ja müügipinna madal tootlikkus pärsivad vajadust kaubanduspinda suurendada,“ selgitas Pajur. „Laienemisest olulisemaks peetakse e-kaubanduse arendamist, kulude optimeerimist ning tööd kaubavaliku muutmisel.“

Pajuri sõnul peab täna e-poodi umbes iga kolmas kaubandusettevõtja: „Enim e-kaubandusega tegelevaid ettevõtteid leidub kodumasinate ja elektroonika ning spordi- ja vabaajakaupade müüjate seas.“

Swedbanki uuringus osalenud jaekaupmehed prognoosivad e-kaubanduse osakaalu tõusu müügitulus 1,8 protsendini  2016. aastal; 2015. a tegelik osakaal oli 1,1 protsenti ehk müügi kasvu oodatakse 2016. aastal koguni 68%.

„Eesti ettevõtete e-kaubandusele lisanduvad tarbijate ostud välismaistest e-kauplustest ja just selle osaga peavad meie jaekaupmehed üha tõsisemalt konkureerima ja arvestama oma müügikanalite arendamisel,“ märkis Pajur.

Kaubandusettevõtete uuring näitas veel, et kiire palgakasv ja tihe konkurents sunnivad meie kaupmehi efektiivsust tõstma ning uusi müügikanaleid arendama. „Koguni 73% ettevõtetest plaanib teha olulisi investeeringuid,“ lisas Pajur.

Swedbank korraldas kaubandusettevõtete küsitluse neljandat aastat järjest. Uuringus osales 241  Eesti jaekaubandusettevõtet  kogukäibega 3,43 miljardit eurot – mis moodustab veidi enam kui poole kogu sektori käibest – ja mediaankäibega 1,42 miljonit eurot.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

SALONSHOP BALTIC OÜ otsib TURUNDUSJUHTI

Salonshop Baltic AS

31. detsember 2018

Tarkvara

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara