13. juuni 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tarbijakaitseamet: Kõik Cherry.ee kaudu müüdud WOW Traveli reisid jäävad ära

Puhkus Horvaatias
Foto: EPA
Tarbijakaitseamet annab teada, et vautšeriportaali cherry.ee vahendusel reise müünud Saksamaa reisikorraldaja Wow Travel GmbH reisid ei toimu ning ettevõtja on teavitanud, et ei kavatse oma kohustusi tarbijate ees täita. Amet plaanib korraldada tarbijate õiguste kaitsmise kohtus.

Cherry Media OÜ-le kuulunud vautšerikeskkonna cherry.ee  kaudu vahendati muuhulgas Saksamaa reisikorraldaja WOW Travel GmbH/Tom Travel GmbH koostatud pakettreise. Tarbijakaitseamet on tuvastanud, et reisiettevõtja ei ole 5. juunil toimuma pidanud Horvaatia reisile ühelgi ajahetkel teinud ühtegi broneeringut Nordic Aviation Group/Adria Airways lendudele, mis pidid olema pakettreisi osaks, ega majutusasutuses Sagitta Holiday Village, mis pidi pakettreisilepingu järgi osutama majutusteenust pakettreisi osana. Lisaks on amet tuvastanud, et ka sama ettevõtja pakutud 12.-19. juuni ning 19.-26. juuni Horvaatia pakettreiside osas ei ole tehtud reisijatele mitte ühtegi broneeringut. Broneeringud puuduvad ka sügisel toimuma pidanud reisidele.

Wow Travel GmbH on eile ameti järelepärimisele saadetud vastuses keeldunud nii reiside korraldamisest kui ka reistasude tagastamisest tarbijatele.

Tarbijakaitseameti hinnangul on WOW Travel GmbH rikkunud nii pakettreisilepingust tulenevaid kohustusi tarbijate ees kui kasutanud ebaausaid kauplemisvõtteid, esitades ebaõiget teavet teenuse olemasolu kohta. Arvestades, et pakettreiside osadena oli plaanis kasutada liinilende, ei ole lendude täituvuse tõttu mõeldav, et broneeringud tehakse viimasel minutil. Seetõttu on alust arvata, et ettevõtjal ei olnud algusest peale plaanis vastavaid pakettreisi teostada, st tarbijatele on antud valeteavet teenuse olemasolu kohta.

Tarbijakaitseamet peab tarbijate majanduslike huvide seisukohalt kõige otstarbekamaks reisijate ühise tsiviilkohtumenetluse algatamist Saksamaa reisikorraldaja Wow Travel GmbH suhtes reisitasude hüvitamiseks. Tarbijakaitseamet otsib praegu selleks parimat võimalikku lahendust.  Olemasoleva teabega on kurssi viidud kõik cherry.ee kaudu WOW Travelist reisi ostnud tarbijad ning märku on antud edasistest võimalikest tegevustest.

Cherry vahendusel on edastatud soovitused edasiseks tegevuseks neile reisijatele, kes ostsid reisi järelmaksuga või selle eest tasunud krediitkaardiga.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757