Y-generatsiooni esindajad suhtlevad inimestega nutitelefonis

Y-generatsiooni esindajad suhtlevad inimestega nut
Y-generatsiooni esindajad suhtlevad inimestega nutitelefonis

Hiljutisest Bank of America uuringust selgub, et Y-generatsiooni esindajad ehk vahemikus 1982-1999 sündinud inimesed on otsekui liimitud oma nutitelefoni külge, vahendab MarketWatch.

Selgub, et neli kümnest sellesse vanusegruppi kuuluvast inimesest ütleb, et nad suhtlevad teiste inimestega rohkem nutitelefoni kaudu kui otse. Bank of America tegi uuringu tarbeks küsitluse tuhande Y-generatsiooni kuuluja seas.

Analüüsi tulemused on mõtlemapanevad. Y-generatsiooni kuuluvad inimesed kasutavad päevasest kogusuhtlusest 39% puhul nutitelefoni. Poiss-sõbra, tüdruksõbra, abikaasa või elukaaslasega suhtlemisele kulub Y-generatsiooni kuulujatel 27% päevasest kogusuhtlusest. Pere, sõprade ning töökaaslastega suhtlemisele veelgi vähem.

Uuringust selgub seega, et vahemikul 1982-1999 sündinud inimesed suhtlevad rohkem läbi nutitelefoni kui päriselus.

Tulemused pole ootamatud. Üha enam Y-generatsiooni kuulujaid omab nutitelefoni. Kokku veedab sellesse gruppi kuuluja päevas umbes kaks tundi aega telefonis. Experiani 2014. aastal tehtud uuringule viidates on seda palju rohkem kui teiste vanusegruppide puhul. Nimetatud uuringus analüüsiti 23 000 täiskasvanu nutitelefoni kasutamist. „Õigupoolest veedavad Y-generatsiooni kuulujad nutitelefonis nõnda palju aega, et see moodustab 41% koguajast, mille ameeriklased oma nutitelefonis veedavad,“ seisab Experiani raportis. Ära tasub märkida, et Y-generatsiooni kuulujad moodustavad 29% USA rahvastikust.

Mõttekoja Pew Research Center 2015. aastal koostatud uurimusest selgus, et pooled küsitletutest väitsid, et nad ei saaks igapäevaselt ilma nutitelefonita hakkama.

Ühtlasi selgus uurimusest, et Y-generatsiooni kuulujad kasutavad nutitelefoni sageli selleks, et sotsiaalsest suhtlusest pääseda ehk siis inimene teeb lihtsalt näo, et tal on tegemist ning väldib seega reaalsuses teistega suhtlemist. Nii väitis kümnest noorest seitse. Teiste vanusegruppide puhul oli see arv alla poole küsitletutest.

Viimase puhul tuleb siiski arvestada, et Y-generatsiooni kuulujad kasutavad nutitelefoni erinevatel otstarvetel. Muu hulgas on noored nutitelefonidest aktiivsed uudistelugejad ja sõnumivahetajad ning seega ei pruugi neil tõepoolest olla mahti teiste inimestega päriselus aktiivselt suhelda.

Ühtlasi selgub Pew Research Centeri uuringust, et Y-generatsiooni kuulujate jaoks on tavapärane kasutada oma nutitelefoni ka hariduslikel eesmärkidel, töökohale kandideerimisel ja tervise kohta info lugemisel.

Osale arutelus

  • Pille Ivask, kaasautor

    Pille Ivask, kaasautor

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara