Jaekaupade müügitulu kasv aeglustus

Müügitulu suurenes apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes.
Müügitulu suurenes apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes tänavu juunis eelmise aasta juuniga võrreldes püsivhindades 4%. Kui mais kasvas müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 8%, siis juunis kasv aeglustus, eriti märgatavalt tööstuskaupade kauplustes.

Juunis oli jaekaubandusettevõtete müügitulu 550,5 miljonit eurot, teatas Statistikaamet.

Tööstuskaupade kaupluste müügitulu kasv aeglustus juunis märgatavalt. Kui mais kasvas nende kaupluste müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 13%, siis juunis oli kasv 6%. Müügitulu suurenes viie ja vähenes kahe tegevusala kauplustes.

Enim suurenes müügitulu kasutatud kaupade kauplustes ja väljaspool kauplusi (kioskites, turgudel ja otsemüügis), kus müük kasvas aastaga 28%. Müügitulu suurenes veel ka apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (kasv 14%), posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes (kasv 10%), tekstiiltoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes (kasv 9%) ning majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (kasv 8%).

Müügitulu vähenes eelmise aasta juuniga võrreldes muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad (nn kaubamajad) ning muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade ja muuga.

Juunis aeglustus ka mootorikütuse jaemüügi ettevõtete müügitulu kasv. Kui mais kasvas nende ettevõtete müügitulu eelmise aasta sama kuuga võrreldes 6%, siis juunis jäi müük eelmise aasta tasemele. Müügitulu kasvu aeglustumisele avaldas osaliselt mõju eelmise aasta juuni kõrgem võrdlusbaas ning mootorikütuse hinnalanguse aeglustumine.

Toidukaupade kaupluste müügitulu on viimastel kuudel näidanud küllaltki stabiilset kasvu. Juunis suurenes nende kaupluste müügitulu eelmise aasta juuniga võrreldes 4%.

Võrreldes eelmise kuuga vähenes juunis jaekaubandusettevõtete müügitulu 1%. Ka sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal oli vähenemine 1%. 2016. aasta kuue kuuga (jaanuar–juuni) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes 6%.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Grossi Toidukaubad: tööajaarvestus muutus kordi lihtsamaks

Grossi Toidukaupade poeketi operaatorfirma OG Elekra AS võttis suvel kasutusele uudse Begin’i tarkvararakenduse, mis muudab aeganõudva tunni- ja tükitöö arvestuse paberil automatiseerituks igakuiseks tööaruannete esitamise ning palgaarvestuse ajakokkuhoidvamaks ja läbipaistvamaks.

Statistika

Käsi­raamatud