11. august 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Procter & Camble hakkas Facebooki reklaamides kahtlema

Foto: EPA
Maailma suurim reklaamiostja Procter & Gamble lõi kõhklema sotsiaalvõrgustikus Facebook avaldatud reklaamide efektiivsuses.

Firma turundusjuht Marc Pritchard tunnistas, et ettevõte on turu segmenteerimise ja eri kliendigruppide püüdmisega liiale läinud. „Me sihtisime liiga palju ja läksime liiga kitsaks,“ ütles Pritchard intervjuus ajalehele Wall Street Journal.

Võimalus potentsiaalseid kliente vahetult kõnetada on Facebooki ärimudeli nurgakivi. Mida täpsemalt sihtgrupile sihitud reklaam, seda kõrgem hind.

Möödunud aastal teenis Facebook reklaamidelt tulu 17,08 miljardit dollarit, mis oli aastatagusega võrreldes 49% suurune kasv. Võrgustikul on kuus 1,7 miljardit aktiivset kasutajat.

P&G ei kavatse siiski Facebookis reklaamimise eelarvet kärpida. Küll aga võivad P&G kõhklused olla signaaliks muutuvast trendist – ka teised suured tarbekaupade müüjad ja väga tuntud kaubamärgid on hakanud möönma, et müügile on siiski kasulikum laiemat auditooriumi püüda.  

Juunis lõppenud majandusaastal kulutas P&G reklaamile 7,2 miljardit dollarit. Läinud aasta lõpust alates on P&G hakanud taas suurendama telereklaami osa.

Facebook omakorda arendab välja uusi just suurklientidele mõeldud reklaamitooteid. Samuti on sotsiaalvõrgu kasutajatel raskemaks tehtud reklaamide blokeerimine.

 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757