Andmekaitse Inspektsioon seiras WiFi teenuse osutamist kaubanduskeskustes

Ülemiste keskus
Ülemiste keskus

Andmekaitse Inspektsioon viis teises kvartalis läbi omaalgatusliku kaubanduskeskuste seire. Seire eesmärk oli saada ülevaade isikuandmete töötlemise olukorrast avaliku WiFi teenuse osutamisel kaubanduskeskuste külastajatele.

Seire käigus uuris inspektsioon üheksalt suuremalt kaubanduskeskuselt, kas külastaja peab end WiFi teenuse kasutamiseks registreerima, milliseid andmeid külastajalt teenuse kasutamiseks küsitakse ning kuidas saadud andmeid kasutatakse. Samuti küsis inspektsioon infot selle kohta, kas teenuse osutamise käigus registreeritakse ja kogutakse kaubanduskeskuse külastajate nutiseadmete MAC-aadresse juhul, kui seadmes on WiFi küll aktiveeritud, kuid seade pole võrku ühendatud.

Seire käigus soovis inspektsioon saada vastused järgmistele küsimustele:

1. Kas kaubanduskeskus võimaldab kaubanduskeskuse külastajatele avalikku WiFi teenust?
2. Kas külastaja peab ennast WiFi teenuse kasutamiseks registreerima?
3. Milliseid andmeid kasutajalt teenuse kasutamiseks eelnevalt küsitakse?
4. Kas kaubanduskeskuse WiFi teenus registreerib ja kogub külastajate nutiseadmete MAC aadresse. Seda juhul, kui seadmes on küll WiFi aktiveeritud, kuid seade ei ole WiFi võrku ühendatud?
5. Kas kaubanduskeskus kasutab külastajate liikumis-ja tarbimisharjumuste uurimiseks WiFi võrgu põhist asukohamääramist või mõnda teist tehnoloogiat? Näiteks iBeacon ja BLE (Bluetooth Low Energy)?
6. Kas ja kui kaua kaubanduskeskus säilitab WiFi teenuse osutamise raames kogutavaid külastajate andmeid?

„Üldpilt on hea – kaubanduskeskused WiFi teenuse osutamisel külastajate isikuandmeid ei kogu ega säilita,“ selgitas inspektsiooni IT-nõunik Urmo Parm. „Ühegi vastanu sõnul ei kasuta nad WiFi võrgu põhist asukohamääramist ega ka muid tehnoloogiaid külastajate liikumis- ja tarbimisharjumuste uurimiseks.“

Suurematest kaubanduskeskustest jätsid seire käigus saadetud küsimustikule vastamata neli ettevõtet - Ülemiste Center OÜ, Kristiine Keskus OÜ, Rocca al Mare Kaubanduskeskuse AS ning AS ASTRI-NARVA. Nende ettevõtete suhtes kavandab inspektsioon täiendavaid järeltegevusi. Inspektsioon tänab Kaubamaja AS, AS Viru Keskus, Solaris Keskus AS, Lõunakeskus OÜ, Port Artur Haldus OÜ, kes panustasid aega, et vastata küsimustikule. 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara