16. august 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Andmekaitse Inspektsioon seiras WiFi teenuse osutamist kaubanduskeskustes

Foto: Raul Mee
Andmekaitse Inspektsioon viis teises kvartalis läbi omaalgatusliku kaubanduskeskuste seire. Seire eesmärk oli saada ülevaade isikuandmete töötlemise olukorrast avaliku WiFi teenuse osutamisel kaubanduskeskuste külastajatele.

Seire käigus uuris inspektsioon üheksalt suuremalt kaubanduskeskuselt, kas külastaja peab end WiFi teenuse kasutamiseks registreerima, milliseid andmeid külastajalt teenuse kasutamiseks küsitakse ning kuidas saadud andmeid kasutatakse. Samuti küsis inspektsioon infot selle kohta, kas teenuse osutamise käigus registreeritakse ja kogutakse kaubanduskeskuse külastajate nutiseadmete MAC-aadresse juhul, kui seadmes on WiFi küll aktiveeritud, kuid seade pole võrku ühendatud.

Seire käigus soovis inspektsioon saada vastused järgmistele küsimustele:

1. Kas kaubanduskeskus võimaldab kaubanduskeskuse külastajatele avalikku WiFi teenust?

2. Kas külastaja peab ennast WiFi teenuse kasutamiseks registreerima?3. Milliseid andmeid kasutajalt teenuse kasutamiseks eelnevalt küsitakse?4. Kas kaubanduskeskuse WiFi teenus registreerib ja kogub külastajate nutiseadmete MAC aadresse. Seda juhul, kui seadmes on küll WiFi aktiveeritud, kuid seade ei ole WiFi võrku ühendatud?5. Kas kaubanduskeskus kasutab külastajate liikumis-ja tarbimisharjumuste uurimiseks WiFi võrgu põhist asukohamääramist või mõnda teist tehnoloogiat? Näiteks iBeacon ja BLE (Bluetooth Low Energy)?6. Kas ja kui kaua kaubanduskeskus säilitab WiFi teenuse osutamise raames kogutavaid külastajate andmeid?

„Üldpilt on hea – kaubanduskeskused WiFi teenuse osutamisel külastajate isikuandmeid ei kogu ega säilita,“ selgitas inspektsiooni IT-nõunik Urmo Parm. „Ühegi vastanu sõnul ei kasuta nad WiFi võrgu põhist asukohamääramist ega ka muid tehnoloogiaid külastajate liikumis- ja tarbimisharjumuste uurimiseks.“

Suurematest kaubanduskeskustest jätsid seire käigus saadetud küsimustikule vastamata neli ettevõtet - Ülemiste Center OÜ, Kristiine Keskus OÜ, Rocca al Mare Kaubanduskeskuse AS ning AS ASTRI-NARVA. Nende ettevõtete suhtes kavandab inspektsioon täiendavaid järeltegevusi. Inspektsioon tänab Kaubamaja AS, AS Viru Keskus, Solaris Keskus AS, Lõunakeskus OÜ, Port Artur Haldus OÜ, kes panustasid aega, et vastata küsimustikule. 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757