23. august 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti klienditeenindajad on Euroopa keskmisest märkimisväärselt õnnetumad

Kõige õnnetumaks peeti autode müügi ja finantsvaldkonnas tegutsevate ettevõtete konsultante.
Foto: Andras Kralla
Käesoleva 2016 aasta teises kvartalis testoste pakkuvate ettevõtete liidu MSPA (Mystery Shopping Providers Association) kogutud andmete põhjal on Eesti klienditeenindajad Euroopa keskmisega võrreldes oma töös keskmisest märkimisväärselt õnnetumad, vahendab uuringufirma Dive Eesti.

Uuringus osalesid 15 Euroopa riigi ettevõtted. Uuringu eesmärk oli koguda erinevates riikides testostu meetodil läbi viidud hindamiste põhjal kokku andmed teenindajate õnnelikkuse taseme kohta teenindussituatsioonides, mis on laiemalt tuntud ka rahvusvahelise lühendi NHS (Net Happiness Score) järgi. Dive Group aitab testostufirmade katusorganisatsioonil andmeid koguda 4-s riigis, kus tegutsetakse: Eestis, Lätis, Leedus ja Poolas.

Kõige õnnelikumad teenindajad on tulemuste põhjal Ungaris, Poolas ja Ühendkuningriikides. Kõige õnnetumad Makedoonias, Prantsusmaal ja Belgias.

Lähinaabritest paistab õnnelike klienditeenindajatega silma Leedu, kes järgneb tulemuste poolest esikolmikule.  Läti teenindajate õnnelikuse tase klientidega suhtlemisel on samal tasemel kui Eestis. 

Üle Euroopa hinnati sektorite lõikes kõige õnnelikemaks vaba-aja veetmise ning transpordi valdkonnas töötavad teenindajaid. Kõige õnnetumaks peeti aga autode müügi ja finantsvaldkonnas tegutsevate ettevõtete konsultante.

Eestis klienditeenindusuuringuid läbi viiva ettevõtte Dive Eesti OÜ tegevjuhi Harry Liipa sõnul on korrelatsioon teenindajate õnnelikkuse taseme ning klienditeeninduskvaliteedi ja kliendirahulolu vahel selgelt olemas ja soovitas kõigil ettevõtetel süstemaatiliselt ja järjepidevalt leida viise oma klienditeenindajate rahulolusse panustamiseks ja motiveerimiseks. Seeläbi kasvab klienditeeninduse keskmine tase ettevõttes ja pikas perspektiivis kajastub see kindlasti positiivselt ka majandustulemustes ning ettevõtte maines tööjõuturul. 

Ülemaailmne testostufirmade liit MSPA kogub NHS uuringu tarbeks andmeid igas kvartalis alates 2014 algusest. Dive Eesti OÜ on uuringus osalenud kogu selle tegutsemisaja.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757