15. september 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mida põnevat oli Pariisi messil jaekaupmeestele?

Kassapidajal on võimalik kassasse logida ja kliendil maksta läbi käe skaneerimise
12. – 14. septembril toimus Paris Retail Week, mille raames oli üks messihall pühendatud jaekaupmeestele vajalikele tarvikutele ja tehnoloogiatele. Kohal olid erinevad tehnoloogia-, turundus-, sisustusettevõtted, kes pakkusid erinevaid riiulisüsteeme, makseterminale, kassasüsteeme, valgusteid, põrandakattematerjale, kotte, kärusid ja muud kauplustes vajalikke tarvikuid. Toon välja mõned huvitavamad näited, mis silma jäi.

- Kassa sularahakäitlemise süsteem, mida on võimalik integreerida kolme erinevasse kassasse: iseteenindus, tavakassa ja kaupluses asuv e-poe kassa (iseteenindus). Sellisel juhul ei puutu kassapidaja ise sularahaga kokku. Üha rohkem kaupmehi on hakanud seda laadi süsteemi kasutusele võtma just puhtalt hügieeni mõttes ning sularaha pettuste vähendamiseks. Üks sularahasüsteem maksab umbes 15 000 eurot.

- Kaupluse back office- süsteem, mis on mõeldud kategooria- ja ostujuhtidele kaupluse planogrammide planeerimiseks ja toodete müügi analüüsimiseks. Exceli tabelid on minevik. Süsteemis on võimalik planeerida toodete asukohta 3D, teha kaupluste põhist planogrammi ning analüüsida reaalajas, kuidas tooted müüvad ning millised tooted on kaupluses otsakorral. Süsteem on võimalik siduda ka elektrooniliste hinnasiltidega ning kui hinnasilti liigutatakse, siis muutub ka toote asukoht planogrammil. Et planogramm kokku panna, tuleb toodetest eelnevalt erinevate külgede alt pildid süsteemi sisestada. Tegemist on hea visuaalse tööriistaga, mis annab reaalajas informatsiooni. VAATA VIDEOT SIIT

- Messil oli mitu eksponenti, kes pakkusid plastikust kärusid ja järele tõmmatavaid korve. Uued järel tõmmatavad korvid on fikseeritud käepidemega sirge põhjaga ning kliendile mugav kasutada. Lisaks on suurt populaarsust kogumas ruudu kujulised kärud, mis on väga kerged. Samuti on neid võimalik lükata ja tõmmata igast neljast küljest. Eestis kasutab neid Selver, kes on selle tootega väga rahul.

- Kaupluste põrandakattematerjalidest kogub üha suuremat populaarsust erineva puitimitatsiooniga materjalid, mida on valikus üle 100 erineva. Uudsena on põrandakattematerjali puhul väga lihtne välja vahetada ühte tükki keset põrandat, mis on kahjustada saanud. Nüüd on välja tuldud ka erinevate materjali tekstuuride (kangas, nöör jms) imitatsioonidega põrandakattematerjalidega.

- Fujitsu digitaal meedia teenus Telenetiku abil on võimalik pakkuda kliendile paremat ostlemiskogemust. Selle süsteemi abil on võimalik kauplusel pakkuda personaalsemat lähenemist ning paremat teenindust. VAATA VIDEOT:

- Täiesti uus identifitseerimise süsteem Fuijitsu Palm Secure. Selle kaudu saab kassapidaja identifitseerida käe skaneerimise kaudu ning ta saab enda tööpäeva kassas alustada. Unustage magnetkaardid, kassa nööbid jms kassasse sisenemise vahendid. Läbi käe skaneerimise kaob võimalus, et varastatakse kassasse sissepääsu vahendid ning kassas olevad vahendid. Samuti saab läbi unikaalse käe skaneerimise kassas teha parandusi kaupluse juhataja. Sealt edasi on olemas ka arendus kliendi käe skaneerimiseks ning selle kaudu maksmiseks. Kliendilt võetakse skänneriga unikaalne käe pilt, siis kui ta taotleb endale kliendikaarti ning annal loa maksmisel kasutada käeskaneerinugut. Skanneri hind per kassa on 200-400 eurot.

- Kauplustel on alalõpmata tegemist sissepääsu väravatele reklaami paigaldamisega ning reklaami tegijatel nende tootmisega. Nüüd on võimalus kauplusesse paigaldada digiekraaniga sissepääsuväravaid, kus on võimalik väga lihtsalt vahetada reklaami. Süsteemi hind on hetkel küll 50-60% kallim, kui tavaline sissepääsu värava süsteem, kuid see on tulevik.

- Kauplused soovivad, et nende sissepääs oleks visuaalselt kena, et meelitada rohkem kliente kauplusesse. Seega on võimalik paigaldada ka läbipaistvaid väravaid, mis on personaliseeritud ning valgustatud vastavalt soovidele.

- Lastele mõeldud mängujaamad muutuvad üha digitaalsemaks ja interaktiivsemaks. Üha rohkem kaubanduskeskuseid ja autode müügisalonge panustavad neile, kuna uus põlvkond kasvab üles koos tehnoloogiaga ning nende olemasolu müügikohtades on hädavajalik. Lapsed hakkavad määrama kauplusi just digitaalsete mängujaamade järgi, kuhu nad on valmis kaasa tulema, et vanemad saaksid ostelda. Mõningad kauplused on paigutanud sellised mängujaamad ka juba proovikabiinidesse ning kassade juurde. Uuendusena on süsteemid, kus laps saab minna ise mängu sisse ning osaleda seal ka interaktiivselt.

- Toshiba pakub mobiilset järjekorra süsteemi, kus klient saab kauplusesse sisenedes kaupluse lahtisest letist tellida endale kauba. Mobiil annab märku, kui sinu kaup on pakitud. Sobib suurepäraselt nendesse kauplustesse, kus klient peab järjekorras ootama.

- Rahasaatmisteenust pakkuv Western Union kolib enda teenusega vaikselt toidukauplustesse. Kaupluse sissepääsu juures asuvas digitaalses kioskis täidab klient enda raha saatmise sooviavalduse. Vastu saab kupongi. Klient läheb toidukauplusesse enda sisseoste tegema ning kassasse maksma minnes muude toodete eest ulatab ka kassapidajale Western Unioni kupongi ja maksab kõikide asjade eest koos. Enam ei pea raha saatmiseks spetsiaalselt postkontosisse minema.

- Nebulisaatorid on Prantsusmaal uus trend, mis vallutab sealseid supermarketeid ja puu-ja juurvilja kaupluseid. Kuna kauplustes on temperatuur suhteliselt kõrge, siis on puu- ja juurvilja letis värske kauba niisutajad. Neist ei tule välja vee aur, vaid see on õige niiskusastmega aur, et hoida kaupa kauem värskena. Kaupluses paistab see efektne välja ning klient on ka kindel, et saab värske kauba. Selline süsteem sai alguse lahtisest kala letist, kus kasutati kauba värskuse säilitamiseks jääkuubikuid ning hiljem lisati ka pealt jahutid. Ühe auruti hind on 5000 – 6000 eurot.

- Prantsusmaal ja muudes suurtes riikides on  populaarsust kogumas pesumasinate süsteemid, mis on paigutatud suurtesse hüpermarketitesse ja kaubanduskeskustesse. Tänapäeval ei ole paljudel inimestel enam kodudes pesumasinaid ning siis on seda hea võimalus kasutada sellel hetkel kui lähed kauplusesse sisseoste tegema. Ühe süsteemi hind on umbes 15 000 eurot.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757