Pesufirma Marc & André vallutab Türgi turgu

pesubrändi Marc & André omanik Mart Sillaots
Pesubrändi Marc & André omanik Mart Sillaots

Julgemad ettevõtjad otsivad ekspordi kiratsemise tõttu uusi turge. Eredaim näide on Venemaal suure osa käibest kaotanud pesubrändi Marc & André omanik Mart Sillaots, kes sai jala ukse vahele Türgis.

Pea kahe aasta jooksul, mil Marc & André põhiturg Venemaa oli väga ebakindel, ei soovinud Sillaots intervjuusid jagada. Praegu on ta avatum.

„Saime Türgis kahe hea kaubandusketiga lepingu. Tunne on hea. Eelmisel nädalal oli Venemaal mess, kus saime ka korralikult ettetellimusi. Kui oleksite mulle helistanud augusti keskel, siis oleksin teist juttu ajanud,“ ütles Sillaots heatujuliselt.

Varem oli ta tunduvalt pessimistlikum. “Olingi murelik. Kui saaksin minna kolm aastat tagasi, siis mõtleksin päris tõsiselt, kas see kõik ikka tasub pingutamist. Võib-olla oleks olnud mõistlik Venemaal pillid kotti panna ja turust eemal olla. Tööd pidime rohkem tegema ja see töö oli tohutult stressirikas. Ja kui vaatad, et sa ei teeni raha, vaid kaotad… Vana rasva peal elades saab rasv ühel hetkel otsa.”

Pesubränd Marc & André kuulub 19 aastat tegutsenud ettevõttele MA-Fashion Holding, mille taga on nii Sillaots kui tema Vene äripartner Andrei Lagunov. Ka Tallinnas Viru ja Ülemiste keskuses on Marc & André pood, aga põhirõhu on firma suunanud Eestist väljaspoole. Peamine turg on Venemaa, kuhu läheb 50% toodangust. Niisamuti käib müük Ukrainas, seega andsid paar aastat tagasi kerkinud poliitilised mured kohese põntsu firma käibele.

Loe Marc & André tegemistest pikemalt Äripäevast.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Maxima otsib KAUPLUSTE FORMAADIJUHTI

Maxima Eesti OÜ

04. juuni 2018

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara