Autor: Kaubandus.ee • 12. oktoober 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Prike: Eesti joogikultuuris eelistatakse kvaliteetseid maitseid

Proseccode müük on viimase kuue kuuga kasvanud 30%
Foto: Pixabay.com
Prike: Eesti joogikultuuris eelistatakse kvaliteetseid maitseid

Prike müügidirektori Imre Avalo hinnangul on alkoholiturg küll tervikuna langemas, kuid oluline on märgata, et tarbimine on vähenenud just odavama alkoholi arvelt. Kasvutrende on näha kvaliteetsemate ja rahvusvaheliselt tuntumate toodete kategooriates. „Võib julgelt väita, et tarbija on teadlikum kui kunagi varem ja valikud langetatakse üha enam kvaliteetsete jookide kasuks,“ kinnitas Avalo.

Kui vaadata eestimaalaste eelistusi kategooriate kaupa, joonistuvad Prike joogiekspert Hannes Aedla hinnangul välja mitmed huvitavad tendentsid. „Värske, mõnusalt mõrkjas ja tsitruselise järelmaitsega – nii võiks kirjeldada lühidalt üht head džinni toonikuga, mis vana klassikuna on tagasi võitmas kindlat kohta meie eelistustes,“ ütles Aedla, kelle sõnu kinnitavad ka müüginumbrid. „Džinni müük on eelmise aastaga võrreldes kasvanud poole võrra,“ tõdes Prike müügidirektor.

Aedla hinnangul on joogikultuur Eestis kiirelt arenenud ning selle märksõnaks on mitmekesisus. „Aperitiivi ja tervitusjoogina on populaarsed vahuveinid, näiteks prosecco,“ sõnas ta. Avalo näitlikustas, et vahuveinide, eriti just prosecco müük on eelmise aasta esimese kuue kuuga võrreldes kasvanud 30% ja šampanja müük 20% võrra. „Šampanjade müügi kasv kinnitab, et üha enam valib tarbija premium-jooke, samuti on tekkinud reaalne huvi vintage-kategooria vastu,“ tunnustas Avalo tarbijaid joogikultuuri arengu suundi kirjeldades.

Dessertidena on lisaks klassikalisele konjakile hakatud otsima uusi elamusi läbi luksuslike rummide, viski ja kangestatud veinide. „Viskide hulgas on näha 25% müügi kasvu ning klientidega on kõne all eriti Single Malt viskid, mis on selge signaal tarbijate teadlikkuse kasvust selles kategoorias,“ täpsustas Avalo.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757