Millega arvestate järgmise aasta plaanide tegemisel?

Millega arvestate järgmise aasta plaanide tegemise
Millega arvestate järgmise aasta plaanide tegemise

Kaubandus.ee uuris Kaubamaja Grupi juhatuse esimehe Raul Puusepa, Prime Partner juhatuse liikme Taavi Tikenbergi ja Danske Banki ettevõtete panganduse direktori Tõnu Vanajuure käest, millega nad arvestavad järgmise aasta plaanide tegemisel.

Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp

Teeme nii nagu igal aastal, vaatame erinevaid prognoose, makromajanduslikke näitajaid ja konkurente ning selle pealt teeme järgmise aasta plaane.

Sisemajanduse nõudlus jätkab ilmselt kasvamist ka 2017 aastal. Samal ajal konkurents erinevates segmentides ka tiheneb ja mõnes kohas kiiremini kui tavapärane on.

Me teeme otsuseid alt üles ja erinevates tükkides erinevalt.

Näeme et meie jaoks kasvab järgmisel aastal kõige kiiremini turvaettevõte. Tegemist on kasvufaasis ning noore ettevõttega..

Prime Partner juhatuse liige Taavi Tikenberg

Kaubandusmaastikul toimuvad pidevad muutused ja selleks, et konkurentsis püsima jääda ning stabiilset kasvu saavutada, peab juba ennetavalt olemas olema plaan muutustele reageerimiseks ja riskide hajutamiseks. Järgmisel aastal keskendume jätkuvalt oma brändide tooteportfellide mitmekesistamisele, terviklike kategooriate arendamisele ja tarnekindluse stabiilsuse tagamisele. Oma brändi toodete arendamisel keskendume eelkõige uute trendide loomisele, et tarbija saaks väga häid mõtestatud profitooteid taskukohase hinnaga (näiteks „McLean Professional“ keemiavaba hoolduskoristuse tarvikud).

Siseturul plaanime mõõdukat kasvu, suuremad kasvuootused on ekspordist, kuid mõlemal juhul on tegemist meie enda poolt arendatud toodete müügiga nii Smile, Elise kui ka McLean brändide alt, samuti jaekettide Private Label toodete arendusest. Lisaks oleme avatud kasvuvõimalustele, mis tulenevad meie tootekategooriates mõne väiksema ettevõtte tegevuse ülevõtmisest, kes soovivad väärikalt oma äritegevusest väljuda.

Me ise usume ja näeme, et meil on väga palju sisukat pakkuda, kuna oleme olnud oma tootearenduse ning uute trendide loomisel äärmiselt põhjalikud ehk meil on õnnestunud luua tooteid, mis tarbijatele meeldivad ja pakuvad seetõttu tugevat konkurentsi nii Baltikumi kui Skandinaavia turgudel.

Danske Banki ettevõtete panganduse direktor Tõnu Vanajuur

Uueks majandusaastaks soovitan: Madala kasvu keskkonnas kindlusta end riskide vastu!

Tark kaupmees ja ettevõtja laiemalt maandab stabiilsel ajal oma riskid, et tormisel ajal end kindlamalt tunda. Möödunud finantskriis õpetas meile üht. Kriisid on paratamatud, küsimus on vaid selles, et millal need meie õuele saabuvad. Olenemata paratamatusega leppimisest, kui kriis ükskord saabub, on see enamike jaoks taaskord üllatus.

Soovitan kriitiliselt hinnata ettevõtjatel oma laene. Nii olemasolevate kui uute puhul on mõistlik uurida pangast võimalusi intresside fikseerimiseks. Tänane madal intressimäärade keskkond annab selleks hea võimaluse. Kalkulatsioon peab toimuma selle vahel, mis hinnaga risk kõrvaldada, kas see võib tagada ettevõtte konkurentsivõime tõusu või hoopis languse konkurentidega võrreldes. Lõpliku otsuse peab muidugi tegema ettevõtja ise, vajadusel varustab pank teda taustainfoga.

Teine kaalumist väärt mõte on tarneahela finantseerimine üleliigse käibekapitali abil. See tähendab, et tänases negatiivsete intressimäärade keskkonnas on mõistlik kaaluda tarnijate maksetähtaegade drastilist lühendamist.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara