Emor: 10% hinnavahe paneks eestlasi Läti alkoholiturismist loobuma

Alkohol
10% hinnavahe paneks eestlasi Läti alkoholiturismist loobuma

Emori uuringu järgi moodustab Lätist ostetud alkoholi osakaal ligikaudu 6% Eesti kõikide alkoholitarbijate ostudest, Lõuna-Eestis aga ligi 18%. Uuringu põhjal tehtud analüüs tõi välja, et eestlased ei läheks enam Lätti alkoholi järele, kui hinnaerinevus Eesti ja Läti vahel oleks 10 protsendipunkti võrra väiksem.

„Uuringute põhjal on võimalik luua matemaatilisi mudeleid, mis aitavad prognoosida, kuidas erinevad tegurid hakkavad mõjutama inimeste käitumist – sarnast mudelit rakendasime ka käesoleva piiriülese alkoholiostude uuringu puhul, et leida seosed  hinnaerinevuste ja Lätist alkoholi ostmise vahel,“ rääkis Emori uuringuekspert Aivar Voog.  

„Üks uuringu küsimustest oli näiteks minimaalne alkoholi hinnaerinevus Lätiga, et inimene kaaluks alkoholi ostmist Lätist. Seda küsiti eraldi õlle/siidri ja kange alkoholi kohta,“ selgitas Emori andmeteadlane Julia Aru. „Meie mudeli aluseks olid seosed atraktiivse hinna ja ostukoguste vahel ning muutes hinnavahemikke saime teada, kuidas võiksid muutuda ostukogused.“

„Selleks, et Läti osakaal muutuks marginaalseks ehk jõuaks kogu Eestis  1% lähedale ja Lõuna-Eestis alla 10%, peaks hinnaerinevus Läti ja Eesti vahel vähenema 10 protsendipunkti võrra. See oleks reaalsuses võimalik juhul, kui Lätis tõuseks aktsiiside mõjul oluliselt alkoholi hinnatase, praegusel juhul on hinnaerinevus Eesti ja Läti vahel üle 20%,“ lisas Julia Aru.

Emori hinnangul võib järgmise aasta 15% alkoholiaktsiisi tõus suurendada hinnaerinevust Lätiga ca 5 protsendipunkti võrra. Sellise hinnaerinevuse kasvu tulemusena suurenevad Lätist ostetud kogused üle Eesti  1.5 protsendipunkti võrra. Piirkondlikult on suured erinevused: Tallinnas, Põhja- ja Lääne-Eestis ning Virumaal suurenevad kogused Emori hinnangute järgi vaid 1 protsendipunkti.  Seevastu Tartu regioonis võiks oodata kasvu ca 7.5%-lt 11%-ni ja Lõuna-Eestis 18%-lt 26%-ni.

Uuringu küsitlus viidi läbi personaalintervjuudena vastajate kodudes  ja veebiintervjuud. Kokku küsitleti 1577 elanikku vanuses 15-74-aastat. Küsitlusperiood oli: 17.08-24.08.2016.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara