20. oktoober 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Hansaposti käibekasv 60-70 protsenti

Hansaposti omanik Urmas Türk
Foto: Andras Kralla
Hansaposti omanik Urmas Türk ütles, et neil läheb suurepäraselt ning ennustab käesolevaks aastaks rekordkäivet. Tema sõnul on käibekasv 60-70 protsendi juures.

Eesti Panga statistikast nähtub, et tarbimislaenud on sel kümnendil saanud uuesti hoo sisse ning kasvanud keskmiselt ligi 20 protsenti aastas. Laenukäibe kasv omakorda toidab kohalikke ärisid, kes sellest kasu lõikavad.

„Läheb suurepäraselt. Meil on ilgelt suur tõus olnud,“ ütles Hansaposti omanik Urmas Türk ja ennustab Hansapostile taas rekordilist kasvuaastat. „Käibekasv on 60-70 protsendi juures. Ei usu, et järgmisel aastal tõusunurk nii terav on nagu sel aastal, aga plaan on kindlasti edasi kasvada.“

Türk rääkis, et kuna firma on juurde palganud palju inimesi ja teinud investeeringuid, siis kasuminumber jääb pigem eelmise aasta tasemele. Võrdluseks oli Hansaposti mullune käive 15,6 miljonit eurot ja kasum 15 000 eurot.

E-kaubanduse turg areneb hoogsalt, selgitas Türk tõusu tagamaid. „Kunagi käidi külmikut vaatamas poes, aga praegu ei ole mõtet seda endale selga võtta, kodus on mugavam valida. Tooteid, millel katsumise efekt on väiksem, ostetakse internetist.“ Hansapostile algas kasv mõni aasta tagasi, kui firma otsustas panustada veebikaubamajaks muutumisele.

"Meil on praegu probleem, et kasvame natuke liiga kiiresti. Protsesse tuleb ümber teha, osakonnad suurenevad. Loodame, et meil ikkagi käive ja kasum suurenevad rohkem kui kulud,“ ütles Hansaposti teine omanik Taavi Rajur ja lisas, et surve marginaali langemiseks on selge. „Käibekasv kompenseerib mõningast marginaali vähenemist.“

Rajur rääkis, et järelmaksuga ostetakse kõike. „Ühes tellimuses on keskmiselt 4,5 toodet. Näiteks juuksekumm, televiisor ja kleit,“ kirjeldas ta, kuid märkis, et järelmaksus nad plahvatuslikku tõusu praegu näinud ei ole.

Loe pikemalt tarbimislaenude buumist ning kuidas seemõjutab ettevõtteid Äripäevast. 

Autor: Marge Väikenurm, Äripäeva ajakirjanik

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757