Nutitelefonide potentsiaal e-ostudel ootab kasutamist

mobiilist shoppamine
Mobiiltelefone kasutatakse shoppamisel peamiselt toodete pildistamiseks või...

Meediaagentuuri Inspired Universal McCann poolt teistkordselt läbiviidudud e-kaubanduse uuringust Shopline selgub, et eestlased on altid veebi vahendusel tooteid ja teenuseid soetama.

Viimase kolme kuu jooksul on veebist ostjaid olnud 63% ning järgmise ostu plaanib veebi abil teha ligi 80% elanikkonnast.  Samas on nutitelefonide võimalused veel kaupmeeste poolt suuresti kasutamata ja ostjate poolt avastamata, ehkki internet on nutitelefonis inimestega kaasas kogu aeg.

Täna kasutab internetti laua- või sülearvutis 95% inimestest ning nutitelefonide ja tahvlite osakaal surfamisel on samuti arvestatav 66%. Kuid ostude sooritamised eelpool nimetatud seadmetes on hoopis teistes suurusjärkudes: süle- või lauaarvuteid on ostmiseks kasutanud 59% inimestest ning nutitelefone ja tahvelid 15% tarbijatest. 

Mobiilidel tundub igal juhul olevat tarbimisel ainult toetav funktsioon, sest ostukohas kasutatakse neid pigem toodete pildistamiseks või lisainfo ostmiseks. Mobiilseid sooduskuponge, ostuboonuseid või kliendikaarte kasutab alla 10% tarbijatest. Ka mobiiliga maksjate osakaal on väike, seda võimalust kasutab ainult 12% tarbijatest.

Seega on e-pood kolinud küll meie lauale (süle- või lauarvuti abil), aga sealt edasi taskusse on tal veel omajagu teed minna. Kaubandus- ja teenusepakkujate  tänane suurim väljakutse on saada tarbijatele sama turvaliseks ja omaseks  nagu nutitelefonides jälgitavad sotsiaalmeediakeskkonnad või muud igapäevaelu lihtsustavad rakendused. 

Uuringu käigus küsitleti 1003 Eestimaa elanikku vanuses 18+ aastat ning valim oli esinduslik vastavaealiste internetikasutajate suhtes. Küsitlus viidi läbi septembris 2016 veebiintervjuudena. 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara