Viimase kolme kuu jooksul on veebist ostjaid olnud 63% ning järgmise ostu plaanib veebi abil teha ligi 80% elanikkonnast. Samas on nutitelefonide võimalused veel kaupmeeste poolt suuresti kasutamata ja ostjate poolt avastamata, ehkki internet on nutitelefonis inimestega kaasas kogu aeg.
Täna kasutab internetti laua- või sülearvutis 95% inimestest ning nutitelefonide ja tahvlite osakaal surfamisel on samuti arvestatav 66%. Kuid ostude sooritamised eelpool nimetatud seadmetes on hoopis teistes suurusjärkudes: süle- või lauaarvuteid on ostmiseks kasutanud 59% inimestest ning nutitelefone ja tahvelid 15% tarbijatest.
Mobiilidel tundub igal juhul olevat tarbimisel ainult toetav funktsioon, sest ostukohas kasutatakse neid pigem toodete pildistamiseks või lisainfo ostmiseks. Mobiilseid sooduskuponge, ostuboonuseid või kliendikaarte kasutab alla 10% tarbijatest. Ka mobiiliga maksjate osakaal on väike, seda võimalust kasutab ainult 12% tarbijatest.
Seega on e-pood kolinud küll meie lauale (süle- või lauarvuti abil), aga sealt edasi taskusse on tal veel omajagu teed minna. Kaubandus- ja teenusepakkujate tänane suurim väljakutse on saada tarbijatele sama turvaliseks ja omaseks nagu nutitelefonides jälgitavad sotsiaalmeediakeskkonnad või muud igapäevaelu lihtsustavad rakendused.
Uuringu käigus küsitleti 1003 Eestimaa elanikku vanuses 18+ aastat ning valim oli esinduslik vastavaealiste internetikasutajate suhtes. Küsitlus viidi läbi septembris 2016 veebiintervjuudena.