Algas õiglase kaubanduse nädal

Fair Trade märgiga banaan
Osta õiglase kaubanduse märgiga tooteid

Täna algas õiglase kaubanduse nädal. MTÜ Mondo kutsub sel puhul rohkem mõtlema sellele, kuidas igaüks meist saab poeskäigu jooksul muuta kellegi elu paremaks. Mondo vabatahtlikud on nädala jooksul väljas 15 poes üle Eesti, et rääkida õiglasest kaubandusest ja tutvustada selle märgiseid.

Täna alanud õiglase kaubanduse nädala jooksul tasub igaühel mõelda selle peale, kuidas oma ostuharjumustega kellegi elu paremaks saab muuta. Kaubanduse ja tarbimise kaudu tuleb välja side Eesti ja arenguriigi inimese vahel, sest toit, mida me iga päev tarbime, tuleb samavõrra Aafrikast või Lõuna-Ameerikast kui Eesti põldudelt. MTÜ Mondo koos partnerite ja poodidega kutsub sel nädalal rohkem mõtlema sellele, et igaüks saab oma ostudega muuta kellegi elu paremaks – valides targemini, tarbides vähem ning pisut mõeldes toidu päritolu peale.

Õiglane kaubandus on sedasorti kaubandus, mis toimib nagu tavaline äri, kuid tagab terve rea eetiliselt, keskkondlikult ja sotsiaalselt olulisi tingimusi. Näiteks tagab see arenguriikide talunikele ja tootjatele majandusliku elujõulisuse, keskkonnaohutu tootmise ning sotsiaalse vastutuse. Samuti on süsteemis keelatud kasutada orja- ja lapstööjõudu. 

Kuidas õiglast kaubandust toetada?

  • Kasutage kodus, tööl ja üritustel alati õiglase kaubanduse märgistega kohvi, teed, suhkrut, kakaod, šokolaadi või muid maiustusi. Need on tooted, mis on laialdaselt saadaval ega erine hinna poolest sama klassi toodetest.
  • Küsige poest ja söögikohtadest just õiglase kaubanduse tooteid. Müüjad võivad küll imestada, kuid just nii näevad poed selle kaubavaliku tähtsust.
  • Tundke oma valiku üle uhkust – pange oma kohvi, tee ja suhkru kõrvale õiglase kaubanduse märgised ja rääkige sellest oma töökaaslaste ja sõpradega. Nii saavad nemad sellest omakorda inspiratsiooni.

Praeguseks on õiglase kaubanduse tooteid saada paljudes Eesti poodides, näiteks: Biomarket, Chocolala, Comarket, Ehe mood, Kaubamaja, Konsum, Looduspere, Mahemarket, Marks&Spencer, Maxima, veebipood nelinurk.ee, Prisma, Rimi, Selver, Solaris toidupood, Stockmanni kaubamaja toiduosakond, Tassike armastust Otepääl ja Zuzu.

Terve vältel on 15 poes üle Eesti kohal Mondo vabatahtlikud, et rääkida õiglasest kaubandusest ja ning tutvustada selle märgiseid.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara