Omniva on valmis Hiinast tuleva e-kaubanduse suurmüügiks

Post 11 laos olev Hiina e-poest tulnud kaup
Post 11 laos olev Hiina e-poest tulnud kaup

Omniva ja Hiina kullerfirma SF Express’i ühisettevõte Post11 mitmekordsed pakimahud näitavad, et maailma kiireima kasvuga Hiina e-kaubanduse turg annab hoogu ka Omniva rahvusvahelisele ärile. Samuti on ettevõtted valmis 11. novembril toimuva Singles Day ostupäeval tehtava 40-50% kaupade mahtude kasvuks.

2015. aastal oli globaalse e-kaubanduse maht ligikuadu 2,1 triljonit eurot, seejuures viimase nelja aasta keskmine e-kaubanduse kasv on olnud 25%. 2015. aastal oli maailmas 1,4 miljardit e-ostlejat, seejuures kulutas üks ostja e-poodides keskmiselt 1448 eurot aastas. Mõistagi, oli suurim e-kaubanduse turg Hiina, mille käive ületas 700 miljardit eurot.

Hiina ja tegelikult kogu maailma e-kaubanduse kiire areng ja kasv tingiski Omniva juhatuse esimehe, Aavo Kärmase sõnul SF Expressiga ühisettevõtte loomise. „Me käivitasime Omniva rahvusvaheline äri sooviga omada kontrolli ka rahvusvahelise kaubavoo üle, selleks, et olla pikemas perspektiivis konkurentsivõimeline ettevõte meie koduturul, milleks on Baltikum. E-kaubanduse kasv on kõige olulisem trend, mis mõjutab oluliselt meie äri ka tulevikus ,“ selgitas Kärmas.

Eesti e-kaubanduse käive oli 2015. aastal 170 miljonit eurot. Kärmase sõnul paistab Eesti silma eelkõige kõrge kasutajate arvu ja E-kaubanduse madala osakaaluga SKT-st ja jaekaubandusest. „Euroopa kõige aktiivsemad e-ostlejad elavad Ühendkuningriigis - seal moodustavad internetiostud hinnanguliselt 15% kogu jaekaubanduse käibest. Eestis moodustas e-kaubanduse käive 2015. aastal vaid 2,6% kogu jaekaubandusest,“ selgitas Kärmas.

Kärmas tõdeb, et mastaabid on maailma e-kaubanduse äris mastaapsed. Näiteks toob ta 11. novembril toimuva maailma suurima e-kaubandusettevõtte Alibaba Singles Day ostupäeva, mille ajal telliti möödunud aastal umbes 467 miljonit saadetist üle kogu maailma. „Ühes sekundis tehti 140 000 tellimust ning üheainsa päeva müügikäive ulatus 13,1 miljardit euroni,“ kirjeldas Kärmas ning lisas, et tänavu aasta 11. novembriks ootab Hiina e-kaubandushiid 40-50% mahtude kasvu.

Samuti kinnitab Kärmas, et nii jõuludeks kui Alibaba ostupäevaks ollakse siiski valmis. „Oleme arvestanud märkimisväärsete mahtude kasvuga ning ka lisatööjõu värbamisega, et kõik saadetised kiiresti ja mugavalt inimesteni jõuaks,“ selgitas Kärmas.

Post11 tegevjuht Gunnar Aru märgib, et sama kiiresti kui areneb rahvusvaheline e-kaubandus, on kasvanud ka Post11. „Võrreldes 2015. aasta esimest kaheksat kuud 2016. aastaga, on saadetiste arv kasvanud ligikaudu viiekordseks,“ selgitas Aru.

Ettevõtte käsitleb igapäevaselt peamiselt Hiinast Euroopasse ja Ida-Euroopasse suunduvaid saadetisi, mis sorteeritakse Peterburi teel vastavalt sihtriigi ja tootele 48 tunni jooksul. Peale selle tegutseb Post11’l lisaks Eestile juba ka Suurbritannias ning hetkel alustatakse tööga ka Saksamaal. Praegu liiguvad Post11 kaudu kaubad 81 sihtriiki üle kogu maailma, millest suurima mahuga on Venemaa, Ukraina, Baltikumi riigid, Rootsi ja Valgevene.

Aru sõnul maandub juba praegu Tallinna lennujaamas kolm Hiina kaubalennukit nädalas. Novembris, mil algab kõrghooaeg, hakkavad lennukid käima igapäevaselt ning mõnel päeval lausa topelt. „Üks kaubalennuk toob Eestisse umbes 20 tonni kaupa, mis siin postisaadetisteks ümber vormistatakse,“ selgitas Aru. Tänavu on Aru sõnul käideldud juba mitukümmend miljonit saadetist.

Aru märgib, et tulevikus muutub välismaisetest e-poodidest tellitud kaupade tarneaeg oluliselt lühemaks. Tellitud kaubad hakkavad tema sõnul kliendini jõudma maksimaalselt paari päevaga olenemata, kas tegemist oli Hiina, USA või mõne Euroopa e-poega. „Suurt rolli mängivad siin erinevad vahelaod ja jaotuskeskused, mis tagavad, et kaup asub juba tellimuse hetkel kliendile lähemal. Tallinnas oleme juba alustanud sellise tollilao käivitamisega, kus populaarsemad kaubad asuvad juba varuna meie tollilaos. Tellimuse korral pannakse kaup teele juba otse Tallinnast ning Tallinna laovarusid täiendatakse Hiinast tulevate kaubalennukitega regulaarselt,“ selgitas Aru.

Ta lisas, et nende tollilaos on hetkel 350 erinevat toodet, mis on kolme Hiina e-poe populaarsemate toodete algoritmi alusel nende lattu saadetud merekonteineris. Lähiajal suureneb see 2000 erineva tooteni. „Kui tellimus tuleb sisse, siis me käsitleme selle 24 tunni jooksul ära ja saadame kauba välja.“

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Majandustarkvara Profit – kõik mida ettevõtte juhtimiseks vajad

Majandustarkvara Profit pakub oma klientidele tasuta tarkvarauuendusi ja kasutajatuge, mis tähendab, et Profiti kliendid täiendavate lisakulutustega arvestama ei pea ning saavad alati töötada kõige kaasaegsema tarkvaraversiooniga. 

Grossi Toidukaubad: tööajaarvestus muutus kordi lihtsamaks

Grossi Toidukaupade poeketi operaatorfirma OG Elekra AS võttis suvel kasutusele uudse Begin’i tarkvararakenduse, mis muudab aeganõudva tunni- ja tükitöö arvestuse paberil automatiseerituks igakuiseks tööaruannete esitamise ning palgaarvestuse ajakokkuhoidvamaks ja läbipaistvamaks.

Statistika

Käsi­raamatud