Baltika Grupp vähendas kolmandas kvartalis kahjumit poole võrra

Montoni kauplus Kvartali keskuses Tartus
Montoni kauplus Kvartali keskuses Tartus

Baltika Grupp lõpetas kolmanda kvartali 296 tuhande euro suuruse puhaskahjumiga, mis vähenes võrreldes eelmise aasta sama perioodiga enam kui poole võrra ehk 354 tuhat eurot. Grupi müügitulu jäi eelmise aasta kolmanda kvartaliga võrreldes samaväärsele tasemele.

Baltika Grupi müügitulu  2016. aasta kolmandas kvartalis jäi eelmise aasta sama perioodiga samaväärsele tasemele ning oli ligi 12 miljonit eurot. Müügikanalitest näitas suurimat, 45%-list kasvumäära hulgi- ja frantsiisimüük, mis oli 2,1 miljonit eurot. Jaemüük ulatus kolmandas kvartalis 9, 5 miljoni euroni, vähenedes 7% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.

„Aasta esimese üheksa kuu tulemused kinnitavad, et Baltika valitud suund ja eelmisel aastal tehtud keerulised otsused on end õigustanud. Hoolimata sellest, et meie koduturgudel Baltikumis on kasvu keerulisem saavutada, oleme Balti jaeturgude toetamiseks panustanud hulgi- ja frantsiisimüüki Kesk- ja Ida-Euroopas, “ kommenteeris Baltika aasta esimese üheksa kuu majandustulemusi Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder.

Septembri lõpu seisuga müüdi Montoni kollektsiooni Euroopa tippkaubamajade keti Peek & Cloppenburgi 19 kaubamajas, alates novembrist on Montoni kollektsiooni müüvate kaubamajade arv 25. Ühtlasi sisenes Baltika kolmandas kvartalis uuele turule Serbiasse, sõlmides oktoobri alguses frantsiisilepingu ettevõttega Victoria Elegans d.o.o., kes avab 2017. aasta alguses esimese Montoni ja Mosaici brändipoe Serbia suuruselt teises linnas Novi Sadis.  Kolmanda kvartali lõpuks oli Baltika frantsiisipoodide arv  kasvanud 33ni, moodustades 26% poodide portfellist.

Baltika moebrändide Montoni, Mosaici, Baltmani, Ivo Nikkolo ja Bastioni kollektsioonide e-müük kasvas kolmandas kvartalis 20% võrra ning oli 249 tuhat eurot. Suurima müügimahuga riigid olid taas Eesti, Läti, Leedu, Venemaa ja Soome.

Brutokasumi marginaal  paranes kolmandas kvartalis 2,6 protsendipunkti võrra 49,1%-lt 51,7%-ni. Lisaks jaemüügile kasvas brutokasumi marginaal ka e-poe ning hulgi- ja frantsiisimüügis. „Brutokasumi marginaali paranemine on tingitud peamiselt kaupade sisseostu hinna  ja allahindluste tõhusamast juhtimisest. Oleme teinud mitmeid otsustavaid samme efektiivsuse suurendamiseks ning jätkame valitud kursil,“ lisas Milder. Turustus- ja üldhalduskulud on vähenenud 2% võrreldes eelmise aastaga. 

Baltika Grupp on Baltikumi juhtiv moedisainiettevõte, millele kuulub viis rahvusvaheliselt edukat moebrändi – Monton, Mosaic, Baltman, Bastion ja Ivo Nikkolo. Baltika jaekaubandusvõrk hõlmab 94 brändipoodi Eestis, Lätis ja Leedus, lisaks saab kollektsioonide esemeid osta Baltika e-poe Andmorefashon.com kaudu, mis tarnib kaupa 44 riiki üle maailma.

Tänu hulgi- ja frantsiisipartneritele on Baltika brändide kollektsioonid müügil üle terve Euroopa, sealhulgas ühes vanemas ja tuntumas kaubamajade ketis Peek & Cloppenburg ning frantsiisipoodides Ukrainas, Venemaal, Valgevenes ja Tenerifel. Baltika Grupis töötab Baltikumis kokku enam kui 1000 töötajat. Baltika Grupi aktsiad on noteeritud Tallinna Börsil, mis kuulub NASDAQ OMX gruppi.  

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara