31. oktoober 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Baltika Grupp vähendas kolmandas kvartalis kahjumit poole võrra

Montoni kauplus Kvartali keskuses Tartus
Foto: Raul Mee
Baltika Grupp lõpetas kolmanda kvartali 296 tuhande euro suuruse puhaskahjumiga, mis vähenes võrreldes eelmise aasta sama perioodiga enam kui poole võrra ehk 354 tuhat eurot. Grupi müügitulu jäi eelmise aasta kolmanda kvartaliga võrreldes samaväärsele tasemele.

Baltika Grupi müügitulu  2016. aasta kolmandas kvartalis jäi eelmise aasta sama perioodiga samaväärsele tasemele ning oli ligi 12 miljonit eurot. Müügikanalitest näitas suurimat, 45%-list kasvumäära hulgi- ja frantsiisimüük, mis oli 2,1 miljonit eurot. Jaemüük ulatus kolmandas kvartalis 9, 5 miljoni euroni, vähenedes 7% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.

„Aasta esimese üheksa kuu tulemused kinnitavad, et Baltika valitud suund ja eelmisel aastal tehtud keerulised otsused on end õigustanud. Hoolimata sellest, et meie koduturgudel Baltikumis on kasvu keerulisem saavutada, oleme Balti jaeturgude toetamiseks panustanud hulgi- ja frantsiisimüüki Kesk- ja Ida-Euroopas, “ kommenteeris Baltika aasta esimese üheksa kuu majandustulemusi Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder.

Septembri lõpu seisuga müüdi Montoni kollektsiooni Euroopa tippkaubamajade keti Peek & Cloppenburgi 19 kaubamajas, alates novembrist on Montoni kollektsiooni müüvate kaubamajade arv 25. Ühtlasi sisenes Baltika kolmandas kvartalis uuele turule Serbiasse, sõlmides oktoobri alguses frantsiisilepingu ettevõttega Victoria Elegans d.o.o., kes avab 2017. aasta alguses esimese Montoni ja Mosaici brändipoe Serbia suuruselt teises linnas Novi Sadis.  Kolmanda kvartali lõpuks oli Baltika frantsiisipoodide arv  kasvanud 33ni, moodustades 26% poodide portfellist.

Baltika moebrändide Montoni, Mosaici, Baltmani, Ivo Nikkolo ja Bastioni kollektsioonide e-müük kasvas kolmandas kvartalis 20% võrra ning oli 249 tuhat eurot. Suurima müügimahuga riigid olid taas Eesti, Läti, Leedu, Venemaa ja Soome.

Brutokasumi marginaal  paranes kolmandas kvartalis 2,6 protsendipunkti võrra 49,1%-lt 51,7%-ni. Lisaks jaemüügile kasvas brutokasumi marginaal ka e-poe ning hulgi- ja frantsiisimüügis. „Brutokasumi marginaali paranemine on tingitud peamiselt kaupade sisseostu hinna  ja allahindluste tõhusamast juhtimisest. Oleme teinud mitmeid otsustavaid samme efektiivsuse suurendamiseks ning jätkame valitud kursil,“ lisas Milder. Turustus- ja üldhalduskulud on vähenenud 2% võrreldes eelmise aastaga. 

Baltika Grupp on Baltikumi juhtiv moedisainiettevõte, millele kuulub viis rahvusvaheliselt edukat moebrändi – Monton, Mosaic, Baltman, Bastion ja Ivo Nikkolo. Baltika jaekaubandusvõrk hõlmab 94 brändipoodi Eestis, Lätis ja Leedus, lisaks saab kollektsioonide esemeid osta Baltika e-poe Andmorefashon.com kaudu, mis tarnib kaupa 44 riiki üle maailma.

Tänu hulgi- ja frantsiisipartneritele on Baltika brändide kollektsioonid müügil üle terve Euroopa, sealhulgas ühes vanemas ja tuntumas kaubamajade ketis Peek & Cloppenburg ning frantsiisipoodides Ukrainas, Venemaal, Valgevenes ja Tenerifel. Baltika Grupis töötab Baltikumis kokku enam kui 1000 töötajat. Baltika Grupi aktsiad on noteeritud Tallinna Börsil, mis kuulub NASDAQ OMX gruppi.  

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757