4. november 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Paku kliendile uusi kogemusi ja maitseid

Rimi emafirma ICA tulevikutrendide spetsialist ning endine Rootsi tippkokk Johan Swahn
Foto: Julia-Maria Linna
Rimi emafirma ICA tulevikutrendide spetsialist ning endine Rootsi tippkokk Johan Swahn ütles intervjuus, et kaubandus peab olema sama külalislahke kui restorani personal ning müüma toidust saadavat kogemust.

Swahn rääkis, et tuleviku jaekaubandus peab klientidele pakkuma rohkem erakordset kogemust, kuna kaubad tulevad neile ise koju kätte. „Kliendid tahavad kauplusest saada rohkem kogemust,“ ütles ta.

Ta rääkis, et restoranides saavad kliendid toidu osas totaalselt teistsuguse kogemuse, mida aitavad luua sealne meeskond, toit, interjöör. „Kaubandus peab ka selles suunas minema.“ Ettevõtted peavad teadma, kuidas olla külalislahke, kuidas müüa toidust saadavat kogemust. „Kaupmehed peavad kliente rohkem juhendama, mis puutub uute toitude ja maitsete kohta.“ Swahni sõnul peab kaubandus olema kiirem ning aru saama sellest kogemusest, mida klient restoranist saab.

Kaubanduses pakutava toidu tuleviku trendide osas peab Swahn’i sõnul vaatama restoranide ja toitlustuse suunas. Näiteks Mercedes Benz investeerib raha Vormel 1, kus nad siis arendavad ja loovad innovatsiooni. Sealt saadud parima arenduse lisavad nad ka igapäeva autodesse, et teha paremaid masinaid. „Jaekaubandus peaks tegema seda sama, kus restoranide äri on vormel 1 ning seal tehtav peaks liikuma edasi kaubandusse.“

Swahn rääkis, et on raske öelda, mida kliendid täpselt saada tahavad, kuid ema ja kodune on väga oluline. „Näiteks kümme aastat tagasi oli Rootsi ICA kauplustes müügil 2 erinevat sorti kartulit, nüüd on 20 erinevat ning need on väga kallid. See on selline tore trend, mis on juhtunud.“

Swahn rõhutas seda, et väga oluline on kliente harida maitsete osas ning väga oluline on ka see keel, kuidas kliendile uutest toodetest ja maitsetest räägitakse. „Selle kaudu saavad kliendid tootest aru ning hindavad seda veel rohkem. Tänu sellele on ka kliendid ettevõttele ja brändidele lojaalsemad.“

Sama on tema sõnul ka veinitööstuses, kus inimestele selgitatakse erinevaid veini sorte ja jagatakse toodete kohta infot. „Luuakse kogukond, kes on nõus maksma rohkem raha kvaliteetsema toote eest, kuna ta teab, et see on hea.“

Toidukauplusest restoranikvaliteediga toit

Ülioluliseks muutub Swahn’i sõnul see, et kliendid saavad toidukauplusest osta restorani kvaliteediga toitu. „Kliendid tulevad kauplusesse seetõttu, et osta süüa, mida saab kodus lihtsa vaevaga valmistada,“ ütles ta. Lisades, et kui klient ostab restoranist toitu kaasa, siis ta saab seal hetkel teistsuguse kogemuse, kui ta seda kauplustest teeb. „Samas kauplusest ostes maitseb teinekord valmistoit isegi paremini, kui restorani toit.“

Kaupluste valmistoidu pakend, bränd ja maitse on ülioluline, kuna neile peab pakkuma seda sama tunnet, mis nad restoranis saaksid.

Swahni sõnul soovivad kliendid kaupluses näha rohkem riiuleid, kus nad saavad endale toitu valida. „Toode peaks olema nii valmis, et nad saavad seda 20-30% ulatuses kodus ise valmistada.“

Ta usub, et tulevikus on Mehhiko toit väga suur hitt.

Järjest olulisemaks muutub tema sõnul toidu väljanägemine ja selle maitse. „Klientidele tuleb rääkida kohalikest toodetest, orgaanilisusest ning pakkuda rohkem hooajalisi tooteid,“ rääkis Swahn.

Swahn soovitas ettevõtetel kliente harida ning panna neid uusi maitseid proovima, mitte meelitada neid erinevate lõhnadega. „Võiks rohkem mõelda sellele, kuidas tooteid presenteerida, mõelda sellele, kuidas klient tooteid tarbib,“ ütles ta. Lisades, et fookus peaks olema maitse sensatsioonil.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757