10. november 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Milline on müügi edu retsept?

Sellit müügijuht Andres Kiviselg
Foto: Raul Mee
Sellit müügijuht Andres Kiviselg kirjeldas Koolituskonverentsil, milline on müügi edu retsept ja kuidas selle abil müük kõrgustesse kasvatada.

„Müügi edu retsept koosneb nelja komponendi kordajast: aktiivsus x toote alane veendumus x seisundi juhtimine x müügioskused,“ rääkis Kiviselg. Lisades, et kui on soovi saada paremaid tulemusi, siis piisab lisainvesteeringust ühte komponenti ning müügi tulemused võivad kasvada kõrgustesse.

Kiviselg rõhutas, et kõik need komponendid on omavahel tihedas seoses. „Näiteks, kui meie seisund halveneb, siis kannatab sellepärast ka meie aktiivsus.“ Samas lisas ta ka seda, et kui üks tegur läheneb nullile, siis läheb kogu valem nulli.

MÜÜGI EDU RETSEPT:

Aktiivsus – Müük on suures osas numbrite mäng. Müügis on väga lihtne, et mida rohkem välja tulistad, seda kergem on tabada märki. Kuid müügi pudelikael on just aktiivsuse poolel, sest kardetakse „Ei“ vastuse saada. Sellisel juhul sa peab mõtlema, kuidas sellest üle saada. Kui ülesanne on raske, siis astu korraks samm tagasi ning mõtle, et kas sa ka viie aasta pärast mäletad olukorda, kus sa higistasid selle müügi olukorra pärast?

Müügis on tavaliselt esimene samm väga raske ning seda kiputakse alati edasi lükkama. Selle vastu aitab see, kui pead enda peas lihtsa dialoogi, kuidas hirmust üle saada. Mõelda, et kui ma ei lähene inimesele, siis kas ma saan endale kliente ning teen müügi? Seega tuleb ennast kokku võtta ja teha kontakte ning olla ise igati aktiivne.

Toote alane veendumus -  Meil on väga raske kedagi teist veenda, kui me ise ei ole veendunud sellest, kui hea on meie toode, mida müüme. Kõigepealt tuleb endale toode maha müüa, siis tuleb maha müüa endale ka see ettevõte ning lõpuks tuleb endale maha müüa ka iseennast. Alles siis saab hakata kliendile müüki tegema. Tuleb endalt küsida, et kas usud endasse?

Kui sa endasse ei usu, siis see väljendub sinu kehakeeles, sõnumites ning selle taha võib ka müük jääda, sest klient tunnetab selle ära.

Seisundi juhtimine – Igas valdkonnas on edasiviivad ja pärssivad tegurid. Müügitöös pärsivad väsimus, ebakindlus, pessimism. Kuid edasi viivad usk endasse, enesekindlus, entusiasm ning energilisus. Enda seisundit saame juhtide seeläbi, kuidas me tegutseme, mis omakorda oleneb meie mõtlemisest.

Seisundi muutmiseks tuleb muuta enda mõtlemist. Tuleb pidada endaga positiivset sisekõnet ning tuleb küsimuste kaudu fookus ja perspektiiv paika seada. Lisaks on veel seisundit võimalik reguleerida läbi füsioloogia– regulaarne trenn, hea toitumine ja õige hingamine, mis tekitavad meis häid emotsioone ja aitavad seisundit reguleerida.

Müügiosksed – Kui me ei tea, mida me teeme, siis me oleme motiveeritud idioodid. Parimaid müügiinimesi iseloomustab õppimisvõime. Nemad ei lõpeta kunagi õppimist, sest nad ei ole rahul enda saavutatud tasemega.

Kiviselg ütles lõpetuseks, et tuleb üle võtta hea müügiinimese omadused: avatud suhtlemine, endasse investeerimine, üritada saavutada valdkonna maksimaalset taset ning lähtuda müügi edu valemist.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757