5 soovitust tarbija ligimeelitamiseks

Naine ostlemas
Naine ostlemas

Tarbimisuuringute spetsialist Iivi Riivits-Arkonsuo leiab, et inimestele, et meeldi kampaaniarallid ja tarbijamärngud ning annab 5 soovitust tarbija ligimeelitamiseks.

„Võib öelda, et ajaga on tarbija läinud avatumaks ja teadlikumaks,“ ütles Turu-uuringute ASis alates 1997. aastast tarbimisuuringute juhina töötanud Riivits-Arkonsuo. Ta on lähedalt näinud tarbija muutumist ning trende ja leiab, et uus suund tarbimises on elamusturundus, mis eeldab individuaalsemat lähenemist.

Riivits-Arkonsuo sõnul tarbijatele kampaaniarallid väga ei meeldi. "Minu soovitus turundajatele oleks rohkem läbi mõelda, kuidas oma toodet või teenust tarbijani viia. Teda ei tohi alahinnata." Näiteks tema doktoritöö tarvis kogutud brändilugudest tuleb välja, et tarbijamängud on tarbijate endi seisukohast üpris mõttetud. Nad tunnetavad väga hästi ära, kas nendest tegelikult hoolitakse või mitte.

5 soovitust tarbija ligimeelitamiseks

  1. Tarbijat ei tohi alahinnata. Näiteks tarbijamängud on tarbijate endi seisukohast üpris mõttetud.
  2. Tarbijate maitse-eelistusi on keeruline tekitada, seda kujundavad eeskätt lähikondlaste mõjutused, mis algavad tihti juba varases lapsepõlves.
  3. Ettevõtjatele tuleks kasuks ära kuulata mõne edukalt brändisaadikuid tekitanud brändi lugu.
  4. Teenusbrändides on oluline mõelda tarbijateekonna kujundamisele ehk kuidas teenused luua tarbija teekonda teadlikult jälgides.
  5. Füüsilise kauba puhul on tuleb silmas pidada teeninduskvaliteeti kauplustes. Professionaalne müüja aitab brändi heale käekäigule palju kaasa.

Loe Äripäevast intervjuud Iivi Riivits-Arkonsuo'ga.

Osale arutelus

  • Lennart Käämer, Äripäev

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

SALONSHOP BALTIC OÜ otsib TURUNDUSJUHTI

Salonshop Baltic AS

31. detsember 2018

Tarkvara

RTT kaasaegne kassatarkvara

Kassatarkvara oluliseks eesmärgiks on pakkuda kliendile kiiret ja mugavat teenindust. Suureks trendiks on saanud mobiilsus ehk tarkvara saab kasutada ka nutitelefonis või tahvelarvutis. Loe lähemalt, mis on kassatarkvara valikul oluline ning milliseid eeliseid annab RTT kassatarkvara.

AccountStudio - lihtsalt kohandatav terviklik äritarkvara

Äritarkvara, mida on võimalik kohandada erinevate nõudmiste ja tegevusaladega väike- ja suurettevõtetele. Tarkvara liidestab ettevõtte e-poe nii, et tehingud e-poes kajastuvad ilma valu ja vaevata nii laos kui ka raamatupidamises.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara