Kauplus ei pea kvaliteetset kaupa tagasi ostma

Kauplus ei pea kvaliteetset kaupa tagasi ostma
Kauplus ei pea kvaliteetset kaupa tagasi ostma

Üks suurimatest tarbijate seas ringlevatest müütidest on arvamus, nagu tarbijal oleks õigus tagastada kvaliteetne toode tavapoodi 14 päeva jooksul ja raha tagasi saada. Tarbijal tasub teada, et 14-päevane taganemisõigus kehtib ainult veebipoes, mitte tavapoes.

Kui tarbija on tavapoest ostnud toote ning ta hiljem ringi mõtleb ja leiab, et ta siiski ei vaja seda toodet, see talle ei meeldi või on hoopis tegu vale suurusega, ei ole tal õigus nõuda, et kauplus selle tagasi ostaks. Kui pood sellest keeldub, siis tihti ollakse pettunud ning pöördutakse ka tarbijakaitseametisse.

Tegelikult ei ole kauplus seadust rikkunud, sest juba alates 2004. aastast ei kohusta seadus tavapoode kvaliteetset kaupa tagasi ostma või ümber vahetama. 14-päevane taganemisõigus kehtib vaid sellistele toodetele, mis on ostetud e-poest, tellitud kataloogist või ostetud müügiesitluse käigus.

Küll aga on ümbervahetamise võimaluse pakkumine tervitatav hea tava kauplejate poolt, mis on laialt levinud eriti väljaspool Eestit. Sellise võimaluse kasutamise kohta tasub tarbijatel küsida enne ostuotsuse tegemist, et mitte hiljem pettuda.

See on eriti oluline praegu, mil peagi on käes jõuluaeg ja kingituste soetamine. Ei ole harv juhus, mil näiteks kingituseks ostetud kampsun või mõni muu riietusese osutub vales suuruses olevat või kingitud mänguasi lapsel juba on ning on soov see mõne teise vastu vahetada. Kui kauplus ei ole ettepanekuga nõus, tuleb sellega leppida.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara