Eesti uute sõiduautode turg pööras novembris taas tõusule

toyota
Toyota tõusis novembris taas enimmüüdavate autode edetabelis esikohale

Novembris jätkus Eesti uute sõiduautode turul oktoobris hetkeks peatunud kiire tõus ning jätkuvalt on kõige populaarsem automark Toyota.

Eestis müüdi novembris uusi sõiduautosid 1837, mis ületas mulluse novembrikuu müügi ligi kolmesajaga ehk 18,4% võrra enam. Kokku on tänavu 11 kuuga müüdud 21125 uut sõiduautot ehk 10,4% rohkem kui möödunud aastal sama perioodil, ja tänavu müüdud uute sõiduautode arv ületab juba praegu mullu terve aasta jooksul müüdud autode arvu.

Novembris oli jätkuvalt kõige populaarsemaks segmendiks väiksemad keskklassi autod, mis moodustasid 31% kogu automüügist. Populaarsuselt järgnesid enam-vähem võrdse turuosaga keskautod ja keskmised maasturid. Elektriautosid müüdi novembris kaks. Kogu sõiduautode impordist moodustasid uued autod ligikaudu 50%. Eksporti läks novembris 85 autot.

Automarkidest tõusis novembris taas esikohale Toyota 292 müüdud autoga, järgnesid oktoobris enim autosid müünud Škoda 215 ja Renault 166 sõiduautoga. Toyota juhib automarkide edetabelit ka 11 kuu kokkuvõttes 3338 autoga. Mudelitest osutus novembris edukaimaks Škoda Octavia, milliseid müüdi 117. Esikolmikusse mahtusid ka Honda CR-V ja Toyota Avensis, vastavalt 64 ja 62 müüdud autoga.

Tarbesõidukite turg pöördus novembris kergesse langusse ja tänavu müüdi neid 3,3% võrra vähem kui mullu samal ajal. 11 kuu kokkuvõttes aga püsib tarbesõidukite müük siiski 8,9% plusspoolel. Populaarseimaks margiks osutus novembris Citroen 67 müüdud sõidukiga ning järgnesid Peuegot 62 ja Renault 48 müüdud tarbesõidukiga. Veokeid müüs kõige enam Scania ning esikolmikusse mahtusid ka Mercedes-Benz ja Volvo.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Majandustarkvara Profit – kõik mida ettevõtte juhtimiseks vajad

Majandustarkvara Profit pakub oma klientidele tasuta tarkvarauuendusi ja kasutajatuge, mis tähendab, et Profiti kliendid täiendavate lisakulutustega arvestama ei pea ning saavad alati töötada kõige kaasaegsema tarkvaraversiooniga. 

Jaekaubandus – kas valida jäik või paindlik laoarvestuse meetod?

Kaalutud keskmine kui lihtsamini hallatav meetod jaekaubanduses, on enam levinud kui FiFO, sest võimaldab lihtsustatud laoliikumist ning kiire jaemüügi puhul üliolulist miinusesse müüki.

Statistika

Käsi­raamatud