15. detsember 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas on läinud kasutajasõbralikel e-poodidel 2016?

Eelmise aasta võitja sai auhinnaks vinüülist seinakella, kus peal oli siis tiitel: Kasutajasõbralikum e-pood 2016
Foto: Kaubandus.ee
Kaubandus.ee uuris jaanuaris e-kaubanduse konverentsil välja kuulutatud kasutajasõbralikelt e-poodidelt, et kuidas on neil aasta möödunud, millised muudatused on veebipoodides tehtud ning kui palju oli neil kasu žürii kommentaaridest?

Vaata, millised e-poed võitsid 2016. aasta jaanuaris tiitli: Kasutajasõbralik e-pood 

Tule osalema 31. jaanuaril toimuval E-kaubanuduse konverentsil "Kuidas panna klient e-poest rohkem ostma?" ning saa teada, kellest saab Kasutajasõbralikum e-pood 2017. Vaata konverentsi programmi SIIN ja registreeri soodushinnaga kuni 23. jaanuarini SIIN. 

Rahva Raamatu arendusjuht Toomas Aasmäe (kategooria: sport, hobi ja lemmikloomad ning üldvõit – Kõige kasutajasõbralikum e-pood 2016)

Aasta Eesti kõige kasutajasõbralikuma e-poena on jätkunud hästi. Lisasime selle tiitli ka meie e-poe jalusesse ning kindlasti on see olnud meie turundusele kui ka meeskonna motivatsioonile tublisti abiks.

Aasta jooksul on Rahva Raamatus toimunud mitmed muudatused. Nüüd on e-poes võimalik iga toote asukohta kaupluses vaadata, et see toode kaupluses üles leida. Tõime avalehele otseteena ühe kliki kaugusele kõige populaarsemad kategooriad (lastekirjandus, kokandus, põnevus ja krimi jt),  mis enne oli leitav ainult läbi menüü otsides. Samuti ehitasime menüü ümber lisades viited kõikide kategooriate populaarseimate toodeteni. Lisaks tõime avalehele välja ka lühitee meie ingliskeelsete raamatute avastamiseks – kuigi paljud meie kliendid seda täna ei tea, on meie valikus üle 120 000 ingliskeelse raamatu, mille saab tasuta Rahva Raamatu kauplusesse tellida.

Tekitasime kliendile uue võimaluse raamatute avastamiseks, nimelt e-poe päises vaheldub üle 1000 kirjandusliku tsitaadi. Tsitaadile klikkides avaneb raamat, kust see tsitaat pärit on ning seda on võimalik kas osta või soovikorvi lisada. Nüüd on e-raamatu ostmise eel võimalik na neid lehitseda.

Pärast e-poe kasutajasõbralikkuse auhinna välja kuulutamist selgus ka, et meie Viru Keskuse kauplus valiti Londoni raamatumessil maailma nelja parima raamatupoe sekka.

Kuna Rahva Raamatu visiooniks on saada Euroopa lugejasõbralikumaks raamatupoeks ning soovime seda olla nii raamatukauplustes, kui ka e-poes, on sellised auhinnad vaid innustuseks edasi pingutama.

Selveri e-kaubanduse juht Gunnar Obolenski (Kategooria: toidukaubad)

e-Selveri teenus on osutunud väga populaarseks ja hoolimata konkurentide lisandumisest kasvab uute klientide ja tellimuste maht stabiilselt igal kuul. Käesoleva aasta suuremad väljakutsed on olnud seotud teeninduspiirkondade laienemisega ja hüppeliselt kasvavate mahtude teenindamiseks vajalike lahenduste leidmisega. E-poe meeskond on alustamise hetkest võimsalt kasvanud ja sellest lähtuvalt kulub veebipoe arendamise kõrvalt omajagu tähelepanu ka kõrge teeninduskvaliteedi hoidmisele ning parendamisele. Oleme saanud klientidelt suurel hulgal positiivset tagasisidet ning see annab kindlust, et oleme seniste arendustega õigel teel ja edasi saab minna ainult paremaks.

Lisaks järjepidevalt püsikliendile suunatud funktsionaalsuste täiendamisele ja sortimendi laiendamisele on e-Selverisse lisandunud RUS keelevalik ja äriklientidele suunatud lahendus. Žürii kommentaaridest kaalukaim muudatus on seotud e-poe https:// lahendusele üleminekuga. Tõhustatud on ka otsingumootori ja filtreerimise lahendusi. Arendused mitmete uute/kasutajasõbralike võimaluste lisamiseks käivad, et e-Selver senisest veelgi kasutajasõbralikumaks muuta.

(Toidukaupade kategoorias) kõige kasutajasõbralikuma e-poe tiitlit oleme kasutanud maksimaalselt Selveri veebilehel, FB lehel, printreklaamides, reklaamtekstides, konverentsidel ja seminaridel, kus e-Selveri kajastamine vähegi võimalik on. Otsest kasu tiitlist ei oska hinnata, sest e-poe kasvu mõjutab olulisemalt järjepidev laienev teeninduspiirkond ja mahupiiride tõstmine vastavalt kullerite ja komplekteerijate töövõimekusele. Mainele on tiitel kindlasti kasu toonud, sest aitab turundussõnumit kaalukamaks muuta.

Nordic Digital juhatuse liige Urmas Kiisk (Kategooria: kaubamajad)

Aasta on möödunud tormiliselt. Kui aasta alguses oli meie veebikaubamajas ligi 120 000 erinevat toodet, siis nüüd on see number jõudnud ligi 165 000 tooteni. Lisaks erinevate kaubagruppide arvule on tuntavalt kasvanud veebitellimuste ja käibe osa, mis annab meile kindlust ja motivatsiooni, et oleme liikumas õiges suunas.

Meie eesmärgiks on järjepidevalt oma klientidele pakkuda Photopointi e-kaubamajas maailmatasemel ostukogemust. Ilusast veebilehest pole kasu, kui tellimused ei jõua kohale või ostmine on keeruline – seetõttu tuleb nii veebikaubamaja ennast kui erinevaid toetavaid protsesse pidevalt peenhäälestada. Peamiselt toimub see veebipoe nii nimetatud „kapoti all“ ehk silmale mitte nähtavas osas. Lisaks on aastaga kasvanud veebihaldurite tiim, kes igapäevaselt loovad ja uuendavad toodete juures nähtavat infot.

Iga tunnustus on oluline – nii on ka meie jaoks Eesti kõige kasutajasõbralikum veebikaubamaja tiitel vägev tunnustus tehtud tööle ja innustus veelgi kõrgemale tõusmiseks. Saadud aunimetust oleme läbi aasta kasutanud erinevates turundussõnumites ja olgugi, et selle mõju käibele/mainele on keeruline mõõta, siis tunneme, et see on kokkuvõttes mõjutanud meid positiivselt.

Breden Kids juhatuse liige Erko Leemet (kategooria: lasterõivad- ja tarbed)

Meie aasta on olnud tormiline ning tööd on palju, väga palju olnud. Breden kasvab jõudsalt ning oleme kogu aeg laienemas. Töötajate arv on kasvanud kaks korda, tootmismahud kasvanud 3-4 korda ning samuti käive 3-4 korda.

Meie jaoks olid žürii kommentaarid väga olulised, võtsime paar nõuannet kohe kasutusele. Puudujääke on alati, sest kõik muutub kiiresti ja tahame olla alati mitte head, vaid parimad ja ise näeme veel arenemisvõimalusi.

Kasutajasõbraliku e-poe tiitel oli meie jaoks väga suur tunnustus ning pani e-poe vajalikkusele mõtlema veel rohkem. Samuti ei taha ka ju latti alla lasta. Käibekasvule ei oska öelda mingit seost tiitliga, kuid mingi osa oli selles kindlasti, kuna usaldusväärsuse kasv sellega tõusis. Aasta tagasi oli meil kolm korda vähem kliente. Tiitel oli mainele väga hea ja kindlasti sellest räägiti.

Tahame tõsta klienditeeninduse taset ja kvaliteeti, tõsta laoliikumise kiirust ja kliendi kasutajamugavust e-poes. Nende kolme teemaga teeme igapäevaselt tööd ning näeme suurt arengut järgmise kuue kuu jooksul.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757