Uuring: kaubanduskeskused peavad hakkama noori lõbustama

SportsDirect
Klientide hulgas on võrreldavalt populaarsed nii Sportland kui SportsDirect

Kui siiani pidasid inimesed kaubanduskeskuse puhul peamiseks kaupluste ja teenuste valikut, siis kuni 21-aastased ehk Z-generatsioon hindab väga oluliseks ka meelelahutust ning atmosfääri, näitab Ettevõtluskõrgkooli Mainor läbiviidud uuring.

Ülemiste Keskuse direktori Guido Pärnitsa sõnul olid uute arenduste puhul märgilisemateks äsja täisealiseks saanud eestlaste ootused. “Kui vanemate inimeste soovid olid traditsioonilisemad, siis noorte jaoks olid kaubanduskeskuse juures olulised meelelahutus, disainilahendused ning meeldiv atmosfäär.”

"Tulemusi üldistades võiks öelda, et mida komplekssemaks muutub pakutav teenus – lihtsalt kaubanduskeskuse asemel ka vabaaja- ja meelelahutuskeskus –, seda kõrgemad on nõudmised keskuse pidajale. Andme- ja teaduspõhine lähenemine, et mõõta ja kujundada külastajate meeldivat kogemust, on kindlasti üks edu võtmeid," kommenteeris uuringu üks juhtidest, Ettevõtluskõrgkooli Mainor dotsent Tauno Õunapuu.

Uuringust selgus samuti, et kaupluse populaarsust ei näi määravat suunitlus trenditeadlikumale või hinnatundlikumale kliendile. Näiteks on võrreldavalt populaarsed on nii Sportland kui SportsDirect, kelle positsioneeringud on erinevad.

Enam kui 1000 küsitletuga uuringu kohaselt eelistatakse Ülemiste kaubanduskeskust ennekõike mitmekülgse kaubavaliku (26% vastanutest), suuruse ja avaruse (16%) ning asukoha (8%) tõttu. Samuti selgus, et uuendustest oodatakse ülekaalukalt kõige rohkem kino ja muude meelelahutusvõimaluste olemasolu. 

Uuringu viisid 2016. aasta novembris läbi Ettevõtluskõrgkooli Mainor õppejõud ja üliõpilased. Uuringus osales 1024 inimest, kelle eelistusi uuriti läbi ankeetküsitluse ja intervjuude.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara