Novembris jaekaubandusettevõtete müügitulu kasv kiirenes

Kaubamaja, ostleja, kilekott
Kaubamaja, ostleja, kilekott

Jaekaubandusettevõtete müügitulu suurenes 2016. aasta novembris 2015. aasta novembriga võrreldes püsivhindades 7%, teatab Statistikaamet. Kui oktoobris kasvas müügitulu varasema aasta sama kuuga võrreldes 2%, siis novembris kasv kiirenes.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu oli 2016. aasta novembris 533,6 miljonit eurot.

Müügitulu kasvu kiirenemist mõjutasid enim tööstuskaupade kauplused, kus müük suurenes 2015. aasta novembriga võrreldes 15%. Müügitulu suurenes kõigil tegevusaladel. Enim suurenes müügitulu muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude ja mänguasjade jm. Müügitulu kasvas muudes spetsialiseeritud kauplustes aastaga 26%. Keskmisest enam suurenes müügitulu ka posti ja interneti teel kaupu müüvates kauplustes (24%), samuti apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (19%).

Toidukaupade kaupluste müügitulu jäi 2015. aasta novembriga võrreldes samale tasemele.

Mootorikütuse jaemüügi ettevõtete müügitulu, mis oktoobris langes, pöördus novembris taas tõusule ning kasvas 2015. aasta sama kuuga võrreldes 6%. Nende ettevõtete müügitulu kasvule avaldasid osaliselt mõju 2015. aasta novembri madal võrdlusbaas ning mootorikütuse hinnatõusu aeglustumine.

Võrreldes 2016. aasta oktoobriga vähenes novembris jaekaubandusettevõtete müügitulu 1%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal suurenes aga müük eelmise kuuga võrreldes 2%. 2016. aasta üheteist kuuga (jaanuar–november) suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu eelmise aasta vastava perioodiga võrreldes 4%.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara