Esimene Eesti kaubanduskeskus tegi endale e-poe

Kaubanduskeskuste grupp lõi e-poe
Astri.ee e-keskus

Pool aastat tagasi avas Astri Grupp e-keskuse, mis koondab enda grupis olevate kaubanduskeskuste poodide ning teiste koostööpartnerite poolt pakutavat tootevalikut, tehes sellest Eesti esimese ja suurima e-kaubanduskeskuse ehk e-keskuse.

Astri Grupi nõukogu liige Silver Hage rääkis, et Astri.ee e-keskuse loomiseks oli mitmeid põhjuseid. „Üheks põhjuseks oli see, et tarbijate käitumine on oluliselt muutunud ning kliendi jaoks ei ole suurt vahet, kus ta toote avastab, ostab ning kätte saab,“ ütles ta. Hage lisas, et see on tarbijate puhul suhteliselt tavapärane käitumine, mil otsitakse tooteid algselt veebist ja alles siis käiakse füüsilises kaupluses proovimas ning ostmas.

Astri Grupp omab ja arendab kaubanduskinnisvara neljas suurimas Eesti linnas (Tartu, Pärnu, Narva ja Tallinn) ja teeb koostööd üle 500 erineva kaupmehega. Järgmine loogiline samm on pakkuda lisaväärtust nii klientidele kui ka koostööpartneritele e-keskuse näol.

„Mujal maailmas on see juba väga levinud, et kinnisvaraettevõtted vaatavad e-kaubanduse poole. Meie osaline eeskuju tuleb Aasiast,“ rääkis Hage Astri.ee e-keskuse eeskujust.

Hage ütles, et esialgne idee sündis 2011. aastal, kui plaaniti e-poe loomist Lõunakeskuse põhjal. „Analüüsi tulemusena tundus, et tollal oli ikkagi veel liiga vara sellise projekti jaoks ning Lõunakeskuse arenduses võeti ette järgmine etapp. 2014. aastal hakkasime e-poodi  arendama uue kontseptsiooni alusel, mis hõlmab kõiki Astri Grupi kaubanduskeskuseid.“ Hage kinnitas, et kogu e-keskuse tehniline pool on väga keeruline, sest omavahel peab kokku viima nii Astri.ee kui ka iga kaupmehe oma e-poe. Ta rääkis, et süsteemis liigub info partnerite vahel automaatselt. Kaupmees komplekteerib enda kauplusest ostetud kauba ning saadab selle kulleriga kliendini.

„Keeruliseks teeb süsteemi see, et 50 e-poodi on kõik ühes süsteemis ning arendamisel tuleb arvestada väga paljude erinevate kaubagruppide nüanssidega, ühtse ostukorvi, maksesüsteemi ja logistilise lahendusega,“ selgitas Hage. E-keskusesse kuuluvate e-poodide hulka on plaanis kasvatada ning töö selle nimel käib väga suure hoolega.

Astri pakub koostööpartneritele suurt lisaväärtust

 „Kaupmehed on meie idee väga hästi vastu võtnud. Astri e-keskus on kaupmeeste jaoks hea lisakanal, kus nad saavad suurendada brändi nähtavust ja kasvatada käivet,“ ütles Hage. Lisades, et kaupmees ei pea maksma enda toote kuvamise eest midagi, kuid iga toote müügi pealt on lepitud kokku kindel protsent komisjonitasu näol. „Meie peale jääb e-keskuse turundamine ja haldamine ning väiksematele kauplejatele suure boonusena ka klienditeenindus.“

Hage kinnitas, et need kaupmehed, kellel on juba e-pood olemas ei pea mitte midagi tegema, kui lisama olemasolevale e-kauplusele väike liides, mis hakkaks suhtlema Astri.ee e-keskusega.

Astri e-keskuse üks suur väärtus on see, et tarbijal pole võimalik sealt kaudu ostes petta saada. „Me vastutame selle eest, et kõik müüjad oleksid ausad. Teostame eelkontrolli ning klient võib olla veendunud, et meilt tellitud kaup tuleb kindlasti kohale ja on hea kvaliteediga.“

Hage sõnul pakuvad nad lisaväärtust ka e-keskuse kauplejatele — võimalust osaleda kaubanduskeskustes toimuvatel laatadel või avada lühikeseks perioodiks kauplus pop-up pinnal. „Paljud on katsetanud füüsilist kauplemist ning ka meie julgustame e-kaupluseid, et nad näeksid füüsilise kaubanduse poolt ja saaksid selle kogemuse. Ainult nii on võimalik tagada maksimaalne kasu.“

Erifunktsioonid nõuavad suurt investeeringut

„Sellise e-keskuse arendamine on väga kallis lõbu ning erifunktsionaalsused maksavad väga palju. Astri e-keskuse arendus käib iga päev ning sinna investeeritakse pidevalt juurde,“ rääkis Hage. Täpset investeeringu suurust ei soovinud ta avaldada.

Hage rõhutas, et tegemist pole pelgalt e-poega, vaid see on palju suurem süsteem. „Seal saavad kaubandusettevõtted sisestada enda ettevõtte kohta infot ja reklaamida end ka kaubanduskeskuste juurde kuuluvates  erinevates turunduskanalites.“ Hage sõnul läheneb Astri Grupp kaubandusele nn omnikanal meetodil.

Järgmise etapina soovib Astri Grupp siduda e-keskust rohkem füüsiliste kaubanduskeskustega ja liita juurde palju erinäolisi e-kauplusi. „Astri e-keskusega on võimalik liituda ka neil ettevõtetel, kes pole seotud Astri Grupi kaubanduskeskustega.“

Astri e-keskust arendab tarkvaraettevõte Codeborne ning disainipartner on Fraktal.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

8 põhjust, miks valida PilveNAV

PilveNAV on veebipõhine ja kuutasuline majandustarkvara arenevale ettevõttele, mis kasvab koos ettevõttega. Tarkvara on saadaval valmislahendusena ja taskukohase hinnaga.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara