24. jaanuar 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kõige aktiivsem aeg e-kaubanduses on esmaspäeva hommik

Foto: Pixabay.com
Maksekeskuse statistika näitab, et 2016. a. oli kõige aktiivsem päev nädalas e-poodidele esmaspäev. Teisipäev jääb sellest küll vaid kriipsukese maha, edasi läheb aga sujuvalt vaiksemaks kuni laupäevani, mis on kõige madalama aktiivsusega päev e-kaubanduses.

Laupäeviti tehakse internetist 40% vähem oste kui esmaspäeviti. Pühapäeva õhtupoolikul aga toimub jälle elavnemine.

Kellaajaliselt käib kõige aktiivsem shoppamine ennelõunal 10-12. Esmaspäeva hommik kell 10 ongi keskmiselt tehinguterohkeim internetiostude periood kogu nädalas. Tööandjaid see info muidugi ei pruugi väga rõõmustada.

Üldiselt aktiivsus püsib üsna kõrge kogu tööpäeva jooksul ja kerge mõõn tuleb alles 17-18, kui inimesed koju lähevad. Aga kella 20-ks on jõutud uuesti arvutite taha ja tempokas tarbimine jätkub kuni kella 23-ni, mil toimub esimene suurem ärakukkumine. Pärast kella 1-te öösel saabub öörahu, ehkki alati leidub ka väike hulk inimesi, kes keset ööd internetist midagi tellivad.

Kõige vaiksem aeg on varahommikul 4 ja 5 vahel. Nii et kui kellelgi on vaja teha serveri hooldustöid, siis see on üldiselt kõige kahjutum aeg e-poe ajutiseks sulgemiseks.

Loomulikult võib konkreetse e-poe ärirütm üldisest statistikast veidi erineda, samuti mõjutavad lühiajaliselt osakaale suuremad kampaaniad. Pikema perioodi keskmistena on kirjeldatud mustrid aga turul üllatavalt stabiilsed ja korduvad nädalast nädalasse. Näiteks ei olnud kogu aasta jooksul ühtegi nädalat, kus laupäevane tehingute arv oleks ületanud esmaspäeva oma. Arvestades, et Makskeskuse kaudu sooritas internetist oste eelmisel aastal üle 200 000 eestimaalase, võime julgesti öelda, et need mustrid on üldistatavad kogu Eesti e-kaubandusele.

Autor: Art Lukas, Maksekeskus

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757