13 tehnoloogilist lahendust, mida tasuks kohe kasutusele võtta

Ostupult mis saab muuta töötaja töö abivahendiks.
Ostupult mis saab muuta töötaja töö abivahendiks.

Nagu ka mitmel varasemal aastal käis tehnoloogiaettevõte Nixor EE New Yorkis uudistamas ühte maailma suurimat kaubanduse messi NRF Retail's Big Show. Ettevõtte tegevjuht Imre Reinson ja ärijuht Elgar Ojakõiv toovad välja 13 tehnoloogilist lahendust, mis tasub kaubandusettevõttel kohe kasutusele võtta.

  • Deli Order System. Meie tavapärane külma- ja kuumaleti ning kala- ja lihaleti järjekordades seismise asemel võiks kasutada spetsiaalset kaupluses kohapeal olevat tellimussüsteemi, kus klient saab sisestada oma soovi ning selle asemel, et järjekorras seda oodata, saab klient tegeleda muude ostudega. Kui tellimus on valmis, siis seda on näha suurelt ekraanilt või kui kliendil on kaupmehe oma mobiilne äpp, siis teavitatakse sellest ka mobiilile. Igati esinduslik ja mõistlik lahendus.
  • TcxElevate. Suurte kaupluste tänapäevane üha suurenev probleem - tehnoloogiad on organisatsioonis sedavõrd palju, et nende integreerimine ja haldamine muutub järjest keerukamaks. Toshibal on välja käia uudne müügi- ja kassasüsteemi platvorm TcxElevate, mille avatus annab võimaluse integreerida lihtsalt ühtsesse terviksüsteemi nii olemasolevad hästi töötavad lahendused, kui ka uued peale tulevad trendikad lahendused nagu iseteenindus, elektroonilised tooteetiketid, iPad/Tab’il põhinevad ostuassistendi lahendused, e-pood jne.
  • Elektroonilised tooteetiketid. Elektrooniliste tooteetikettide valdkond areneb kiirelt. Erinevaid lahendusi oli 6+, kuid esindusliku lahenduse mõõtu olid neist vaid mõned. DisplayData tootevalik koos sildi kvaliteediga oli see, mis tähelepanu köitis. 16 erinevat mudelit (suurust) koos variatsioonidega (värvid, külmakindlus, veekindlus, Bluetooth) katab iga kaupmehe vajadused. Lisaks jätkuv tarkvaraarendus, et info- ja hinnamuutus võiks olla sedavõrd dünaamiline nagu on see näiteks lennunduses/hotellinduses - nõudlusest ja konkurentsist ning kasvõi ilmast tulenevalt.
  • Kaardimakseterminal. Kaardimakse lahenduste osas on USA endiselt üsnagi ebaturvaline riik. Paljudes kauplustes sai maksta magnetkaardiga ilma igasugu allkirja või muu info esitamiseta. 
    Kaardimakse uudsetest asjadest võiks välja tuua Worldline uue põlvkonna VALINA kaardimakseterminali, mis on mõeldud kioskitesse, makseautomaatidesse, ühistransporti ja muudesse sarnastesse kohtadesse, kus makse toimub ilma teenindaja juuresolekuta. Selle terminali teeb unikaalseks see, et see on PCI 4 sertifitseeritud toode, aga samas täiesti uudne, Androidil ja puuteekraanil põhinev kõik ühes makseterminal. Ehk siis kiip-, magnetkaart-, NFC maksed ning sisse ehitatud lähedusandurid ja muud tehnilised võimalused annavad uue lisavõimalused antud valdkonna maksete teostamiseks.
  • Customer Face Analysis. Järjest rohkem kasutatakse jaekaubanduses videoanalüütikat. Nii oli ka väljas lahendus, mis tuvastas klientide vanuse, soo, tuju ning tegi üldist statistikat kaupluste külastajatest. Antud lahendusega saab mõõta selgemalt, kes ja mis aegadel kauplust külastavad, kuidas nad nähtavasse reklaami suhtuvad jpm. Sarnaseid lahendusi erinevates variatsioonides oli veelgi.
  • Joya Touch Android. Täna osades Selverites ja Tallinki uues laevas Megastar juba näha olevad Joya Touch iseostlemise puldid on nüüd ka Android platvormil. Lisaks olemasolevale kiirendusmõõturile, vibratsioonile, bluetoothile ning juhtmevaba laadimisele on nüüd olemas ka kõlar ja mikrofon. Kaupluse teenindaja saab võtta tavapärase ostupuldi ja muuta see töötaja reþiimil kasutatavaks töövahendiks, millega on võimalik teha inventuure, hinnakontrolle ja suhelda näiteks Skype vahendusel teiste töötajatega. Näiteks saab seadmest kõne abil klient kutsuda endale abi leidmaks õige toode. Tõenäoliselt oleks abiks ehituskauplustes, kus kliendid tihtipeale vahekäikudes abi ootavad või siis klienditeenindajat mööda poodi taga otsivad. Lisaks annab Android platvorm oluliselt paremad võimalused arendamaks puuteekraanil põhinev kliendisõbralik graafiline kasutajaliides.
  • Proximity marketing - Right message to right customer to the right TIME. Näha oli ka erinevaid tehnoloogiad lähendusturunduse valdkonnast. Oluline on saata õigele sihtgrupile, õige turundussõnum, õigel ajal. Ehk siis tehnoloogiad, kus klient on sõitmas kauplusest mööda tuleb teade telefoni, et astu läbi, suurmüük täies hoos. Või siis kasutades ära näiteks BLE tehnoloogiat. Õiges vahekäigus, õige kampaaniatoote lähenduses saab klient teate oma ostupulti või mobiiltelefoni reklaamitava toote eripakkumisest vms. BLE on sisse ehitatud nii ostupultidesse, kui ka elektroonilistesse hinnasiltidesse, mis annavad antud lahenduse kasutuselevõtuks võimalused. Lisaks on BLE standardina olemas ka kaasaegsemates nutitelefonides. NFC tehnoloogiat pole saanud tervikuna rakendada seepärast, et Apple pole iPhone telefonides seda võimaldanud.
  • Analüütika. Üks paljudest näidetest, kus andmete analüüsi näitel lubatakse uskumatut käibe ja kasumi kasvu. Lahendused, mis suudavad pakkuda analüüsidel põhinevaid tooteid lisaks sellele, mis klient juba ise välja valinud. Süsteemid on tehtud selliselt, et kui klienditeenindaja unustab lipsule lisaks pakkuda lipsunõela, siis süsteem seda juba ei unusta. Lisaks pakub süsteem veel kolme sobilikku toodet ning toob välja veel TOP3 toodet, mis selle profiiliga kliendid reeglina ostavad. Seda infot on võimalik korjata ja tagasi saata müügikanalitesse (mobiil, ostupult, iseteeninduskassa, klienditeenindaja mobiilkassa, tavakassa, e-pood jne), kust aga klient ostab.
  • Videoanalüütika. Jätkuvalt kasvutrendis on videoanalüütika kaupluste erinevate vajaduste rahuldamiseks. Kliendiloendus, kaupluse järjekordade analüüs, kliendituvastus, müügisaali "soojuskaart" jpm. Muuhulgas oli NRF messi Innovation LABis väljas sarnane lahendus Amazon Go Store tehnoloogiast. Seegi põhineb videoanalüütikal, mis tuvastab kus ning mis tooted asetsevad, kes võttis jne.
  • VR (virtuaalreaalsus) kaubanduses. Macy’s (USA) ja Sainsbury (UK) on sisenenud Hiina turule kasutades VR tehnoloogia võimalusi. Füüsilist kauplust avamata pakutakse on-line ostlemisega harjunud tarbijale reaalsemat ostukogemust, koostöö Alibaba grupiga. 
  • Fookuse muutus jaekaubanduses. “Me enam ei müü, me aitame osta”. Suuremat tähelepanu pööratakse ostukeskkonnale, olgu see virtuaalne või reaalne. Kliendi küsimustele vastuse vahendamine ja küsimata jäänud küsimustele vastuste edastamine, õigel momendil on väljakutse.
    Jätkub paradoksi lahendamine kus ühelt poolt tarbija võib solvuda, et kaupmehel pole kaupluses seda, mida ta tahab, kuid samas on teada, et kaupmees saab pakkuda seda mille vajaduse kohta tal info on, aga tarbija ei soovi / ei oska enda kohta piisavalt infot jagada.
  • On-line reaalsusesse. Reageeri kohe, mitte homme. Avasta ostuvõimalus ja tee pakkumine kohe. Igale tarbijale personaalselt. Small-Data on oluline. Customer centric hoiak ja actionable data on kriitilise tähtsusega.
    E-kaubanduse järgmine etapp on 3D ja VR võimaluste lisamine.
  • Proovikabiini tähendus muutub. Kõik riided millega sa proovikabiini lähed on sobiva suurusega.
    Sa ei lähe proovikabiini selleks, et vaadata, kas riided on õige suurusega vaid selleks, et vaadata kuidas nad sobivad.

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Käsi­raamatud