31. jaanuar 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kes võitis kasutajasõbralikuma e-poe 2017 tiitli?

Kasutajasõbraliku e-poe aukirja võitnud e-kauplused. (vasakult: rahvaraamat.ee; denimdream.com, klotsipood.ee, klick.ee, kaubamaja.ee, tooriistamaailm.ee, loverte.com ning ees keskel selver.ee)
Foto: Eiko Kink
31. jaanuaril Äripäeva teemaveebi kaubandus.ee e-kaubanduse konverentsil „Kuidas panna klient e-poest rohkem ostma?“ anti koostöös Eesti E-kaubanduse Liiduga kaheksas kategoorias välja kasutajasõbralikuma e-poe aukiri ning valiti kõige kasutajasõbralikum e-pood.

Kasutajasõbraliku e-poe konkursil osales kokku 159 e-kauplust, millest žürii tegi valiku ning finaali pääses 42 e-poodi 9 kategooriast. Kahjuks ühes kategoorias võitjat ei kuulutatud, kuna kategooria e-poodidele antud punktisumma jäi alla piirmäära.

Konkursil osalesid Eesti E-kaubanduse Liidu liikmed ning lisaks oli ka ettevõtetel endal võimalus enda e-pood konkursile üles seada.

Vaata, kes olid finalistid SIIT.

EHITUS, TÖÖRIISTAD, AUTOD - Tooriistamaailm.ee

Tegemist oli kategoorias kõige korrektsema e-poega. Testostu klient sai kaubad kiirelt kätte ning hilisem suhtlus oli väga meeldiv ja ülikiire. Veebilehel on eestikeelt korrektselt kasutatud, kuid natuke igav. Soovitus on teha ostukorvis ka lisamüüki ning peamenüüsse lisada inimestele rohkem olulist infot nt. ettevõtte kohta.

ILU ja TERVIS - Loverte.com

Tellitud pakk tuli väga kiiresti ning oli korrektselt pakitud. Kaasa pandi Liina Steini kinkekaart. Kummaline oli see, et tagastamisel nõuti ka tagastamise põhjust, kuid 14 päeva jooksul võib toote ka põhjuseta tagastada. Tekstid olid minimalistlikud, ent täpsed. Disaini poolest oli tegemist ühe tugevama esilehega, kus oli näha disaineri tööd. Samas ajab esilehe pop-up reklaam hulluks. Ostukorvis on uudiskiri eelvalitud, mis ei tohiks olla.

KAUBAMAJAD - Kaubamaja.ee

Tellitud toote pakend oli väga suur, kuid kaup tuli kiiresti kohale. Tagastamine oli kliendile lihtne ja loogiline. Tekstide kirjutamisel on kasutatud keelt toodete müümiseks. Omanäoline ning tugev disainikäekiri. „OSTA“ nupud peaksid kõige rohkem silma paistma mitte allahindlusmärgised. Küsimust tekitasid taimerid ostukorvis, mis vajaksid natuke selgitamist. Turvalisuse poole pealt sai hindeks väga tubli.

SISUSTUS ja AED – Antud kategoorias ei antud auhinda välja. Kuid žürii soovis antud kategoorias eraldi ära märkida zizi.ee e-poe.

KODUTEHNIKA, AUDIO - klick.ee

Kategooria oli väga tihe ning võidu otsustas ainult üks punkt. E-poes on  palju tooteid, kuid hea on see, et läbivalt on kasutatud ühtset stiili ja fookuses on müügitegevus. Turvalisuse poole pealt oli väga OK, kuid natuke annaks veel parandada. Näiteks lisada HSTS ja samuti ei maksa küsida ostukorvis tarneks mittevajalikke andmeid.

LASTEKAUBAD - Klotsipood.ee

Toode korrektselt pakitud. Väga meeldiv suhtumine. Tekstid oli korrektsed ning palju lugemist. See näitas läbimõeldust ja sotsiaalset vastutust. Ostukorvi vaade on üsna põhjalik ja keeruline, palju võimalusi ja variante. E-poele võiks lisada selge indikatsiooni, et klient lisas midagi ostukorvi ning siis suunata ka klient ostu vormistama. Turvalisus on üldiselt OK, kuid puuduvad turvalisust puuduvad päised.

RÕIVAD, JALATSID ja AKSESSUAARID - Denimdream.com

Väga konkurentsitihe kategooria, kus võidu otsustas üks punkt. Kaup oli korrektselt pakitud ning jõudis ruttu kohale. Veebilehel toimub aktiivne müük ning tuntud brändid räägivad enda eest. Veebilehel on väike font, mida pole mugav lugeda.

HOBID - Rahvaraamat.ee

Kauba saab mugavalt kätte pakiautomaadist ning sama mugavalt ka tagastada. Rahva Raamat ise väga palju kirjutamisega ei ole tegelenud, sest tootekirjeldused tulevad tootjatelt. Korrektne. Liiga palju tillukest teksti, mida on raske lugeda. Uudiskirjaga liitumine ei tohi olla automaatselt valitud.

TOIDU- ja TARBEKAUBAD - Selver.ee

E-pood on väga selge ja arusaadav. Veebis on tagastamistingimused väga kergesti leitavad. Zürii hinnangul on oluline info olemas piisavas mahus ning kirjanduslikule stiilile ruumi ei olekski. Hea meel selle üle, et Selveri bränd tuleb kenasti välja ning ilma logota on selge, millise poe lehel sa oled. Turvalisuse poole pealt saaks veel ühe punkti võrra kasvada, kui pandaks veel HSTS.

Kõige kasutajasõbralikum e-pood 2017 on Selver.ee

 

Selveri e-kaubanduse juht Gunnar Obolenski
Foto: Eiko Kink

2016 aasta kõige kasutajasõbralikuma e-poe tiitli võitis Rahvaraamat.ee. Vaata SIIT, kes olid eelmise aasta kategooriate võitjad.

Züriisse kuulusid ConversionXL Agency tegevjuht Viljo Vabrit, disainiagentuur Fraktal juht ja disainer Tajo Oja, PingPong marketing juht ja Radar saatejuht Robert Kõrvits, Dive Eesti tegevjuht Harry Liipa, küberturvalisuse spetsialist Peeter Marvet ja Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Signe Kõiv.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757