3. veebruar 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Coop Harju muutis kaupluse 100% iseteeninduslikuks

Sõoruse Konsumi iseteeninduskassa
Foto: Nixor EE
Coop Harju renoveeris Sõpruse Konsumi ja ühtlasi uuendas kaupluse müügikontseptsiooni muutes kõik kassad iseteeninduslikuks. Tegemist on hübriid-iseteeninduslahendusega, mis töötab iseteeninduskassana ning mille saab vajadusel muuta tavakassaks.

Antud lahendus tõstab teeninduse efektiivsust ja loob kauplusele innovaatilise kuvandi.

Coop Harju juhatuse esimees Jaan Marjundi sõnul oli neil kaks põhjust, miks nad paigaldasid Tallinna Sõpruse Konsumi kauplusesse uuenduslikud Nutikassad. „Esiteks oli tarvis kaupluse tehnoloogiat uuendada ning teine põhjus oli see, et soovisime pakkuda lähipoe kliendile võimalikku parimat ja uusimat lahendust,“ ütles ta.

Sõpruse Konsum on esimene 100% iseteeninduslik kauplus Eestis, kus klientide kasutuses on iseteeninduskassad ning vastavalt vajadusele saab muuta need ka tavakassadeks. Lahendus on nimetatud Nutikassaks sarnaselt teiste Coop grupi kauplustes olevatele iseteenindussüsteemidele. Hübriidlahenduse omapära tuleneb sellest, et iseteeninduskassasid on väga lihtsalt võimalik muuta tavakassaks ja vastupidi.

Marjundi sõnul antud kassalahendus päris personalita töötamist ei võimalda, aga annab võimaluse töötada väiksema tööjõu kuluga. „Kui kliendid hakkama saavad, siis teenindaja protsessi ei sekku.“ Lisaks on teenindajal võimalus iseteeninduskassa kiirelt ja mugavalt tavakassaks muuta.

Hübriid iseteeninduskassa
Foto: Nixor EE

Coop Harju Nutikassadel on lisaks kiirematele kaardimaksetele ja kaal-skännerile ka sularahamoodul, mis on analoogsete näitajate poolest konkureerivatest lahendustes kiirem ja töökindlam. Sularahaga puutuvad kokku vaid sularaha käitlusteenust pakkuvad ettevõtted ja kaupluse töötajad raha lugema ega arvestama ei pea. Sularaha protsessi automatiseerimine aitab hoida kokku aega ja kulusid.

„Investeeringud on tavakassast suuremad, kuna kauplusesse paigaldati kaks erinevat lahendust – kaks iseteeninduskassat ning kaks hübriidkassat,“ ütles Marjundi. Tema sõnul on iga algus raske, aga tänaseks võib tõdeda, et kliendid on võtnud uuenduse omaks ja kasutavad seda meeleldi.

Sõpruse Konsumi iseteeninduse lahenduse projekteeris ja juurutas Nixor koostöös Toshiba ja ITAB-iga Toshiba innovatiivne Self-Checkout tehnoloogia ja ITAB-i unikaalse disainiga seadmed viivad iseteeninduskassad järgmisele tasemele, muutes ostjate poeskäigu kogemust veelgi mugavamaks ja ka kiiremaks.

Marjundi sõnul on neil Nutikassa süsteemi plaanis laiendada ka enda teistesse kauplustesse, kuid sõltuvalt kliendivoogudest valime erinevate lahenduste vahel – kas self-scanning või self check-out.

Coop Harju kuulub Coop gruppi, omades Harjumaal 20 kauplust.

Nixor EE AS on info-ja turvatehnoloogia ettevõte esindustega Eestis, Lätis ja Leedus. Ettevõttel on rohkem kui 20-aastane kogemus, rakendamaks terviklikke ja innovaatilisi IT-lahendusi peamiselt jaekaubanduses, toitlustuses, hotellinduses ja reisilaevanduses.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757