16. veebruar 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Hansaposti uus ladu võimaldab efektiivsemalt tegutseda

Hansaposti uus ladu
Foto: Hansapost
Mullu Eestis 43 protsendi võrra käivet kasvatanud veebikaubamaja Hansapost kolis äsja uude lattu, mis võimaldab laovaru suurendada ja kauba kohaletoimetamise aega lühendada.

Tegu on Eesti suurima ja moodsaima e-kaubanduse laoga, mis asub logistiliselt mugavas asukohas Tallinn-Tartu maantee ääres Rae vallas. Hetkel on kaup 5000 ruutmeetril, kuid 12 500-ruutmeetrine üldpind võimaldab lähiaastatel käivet kasvatada ilma, et tekiks vajadust taas uut pinda otsida. Viimase viie aasta jooksul on Hansaposti ladu kolinud viiel korral ning laopind on selle aja jooksul kümnekordistunud.  

Hansaposti juhatuse liikme Taavi Rajuri sõnul on kliendil e-kauplustele mitu ootust. “Esmalt tuuakse välja soovi kaupa füüsiliselt vaadata ja katsuda ning sel põhjusel avasime kaks aastat tagasi esinduskaupluse Järve Keskuses. Teisalt tahetakse, et kaup jõuaks koju kohale kiiresti,” rääkis Rajur. “Kui saame hoida suuremat hulka kaubavaru enda laos ja korraldada efektiivsemalt nii kauba vastuvõttu kui väljastust, on täiesti reaalne, et hakkame lähitulevikus kaupa laost välja andma tellimise hetkest 3 tunni jooksul. Hommikul tellitud pakk võib jõuda juba samal õhtul kliendi koju.”  

Igas kuus väljastatakse Hansaposti laost üle 50 000 toote, mis teeb keskmiselt 5 toodet minutis ning numbrid näitavad igal aastal hüppelist kasvutrendi. Hansaposti impordimaht Aasiast ja Euroopast on aasta jooksul ligikaudu kahekordistunud ning mullune veebimüügi käive Eestis kasvas 43 protsenti.  

Suurimat e-kaubanduse ladu opereeriva Smarten Logistics müügidirektori Mark Pavesi sõnul on tulnud Hansaposti ladu kolida viimase viie aasta jooksul viiel korral. Kui algne Hansaposti enda lao suurus oli 500 ruutmeetrit, siis lühikese aja jooksul on laopinna vajadus enam kui kümnekordistunud. “Hansapost on selge visiooniga ja kiirelt kasvav e-kaubanduse turuliider, kes on aidanud oma teadlikkuse ja nõudlikkusega hoida ka Smarteni teenust selles valdkonnas kõrgel tasemel,” sõnas Paves.  

Logistika efektiivsemaks muutmise ja kulude kokkuhoiu huvides on lisaks mugavamatele lahendustele ja kaasaegsemale tehnoloogiale kasutusel ka energia- ja loodussäästlikud päikesepaneelid lao katusel ning kuluefektiivne LED-valgustus.  

Tänavu 20. sünnipäeva tähistav Hansapost on suurima aastakäibega e-kaubandusettevõte Eestis. 2016. aasta veebipoe käive Eestis kasvas aasta varasemaga võrreldes 43 protsenti ulatudes üle 19 miljoni euro. Kogu Hansaposti grupi käive Eestis ja Lätis ületas 2016. aastal 25 miljonit eurot.  

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757