Värske uuring e-poodlemisest toob välja riigipiiride kadumise

NUtitelefonis e-ostlemine, e-kaubandus
Nutitelefoni kaudu tehtud tellimuste osakaal (35%) on tõusvas trendis, eriti...

Pakiveoteenuse pakkuja DPD grupp avalikustas täna Kantar TNSi läbiviidud uuringu tulemused, mis näitavad eurooplaste harjumusi internetist kaupade tellimisel. Valdavaks trendiks e-kaubanduse puhul on riigipiiride kadumine ehk kaupade ostmine välisriikide veebilehtedelt, tarbijad peavad oluliseks e-poodide ja tarneteenuse usaldusväärsust.

Uuringust ilmneb, et Eestis, kus internetikasutajate protsent elanike kohta on Euroopa üks kõrgemaid, jääb internetikasutajatest e-poodlejate osakaal (29%) samas Euroopa üheks madalaimaks. Eestlaste enimtellitud kaubad on tehnoloogiaseadmed, ilu- ja tervistooted ning moekaubad. Võrreldes teiste Euroopa riikidega tellime internetist palju vähem aga raamatuid, kodumasinaid ja mööblit.

“Kuigi igapäevaselt võib tunduda, et eestlased on väga aktiivsed internetist kaubatellijad, siis uuringu järgi on meil siin veel parajalt arenguruumi. Oluline on kasvatada tarbijate usaldusväärsust nii e-kaubanduse kui pakkide kohaletoimetamise osas ning selle osas me DPDs igapäevaselt ka pingutame,” rääkis DPD Eesti AS-i juht Rainer Rohtla.

Sarnaselt paljudele teistele Euroopa riikidele levib ka Eestis trend tellida asju välismaalt – lausa 71% e-poodlejatest on tellinud kaupa mõnelt välisriigi veebilehelt. Eestlaste jaoks on välisriikidest kauba tellimise osas esikohal Hiina, samas kui Lääne-Euroopas eelistatakse välisostude puhul geograafilist lähedust – kolmandik veebipoodlejatest sooritavad oste naaberturgudelt.

Võrreldes teiste Euroopa riikidega paistab Eesti silma sellega, et kauba kättesaamisel eelistatakse enim pakiautomaate (81% e-poodlejatest on neid kasutanud) ning see trend näib püsivat (98% kavatseb edaspidi kasutada). Vähem tellitakse kaupa otse koju või postkontorisse.

Eestlased peavad e-kaubanduse puhul oluliseks nii toote- kui transpordikulude läbipaistvust, selget tagastuspoliitikat ning täpseid toodete kirjeldusi veebilehtedel. 92% eestimaalastest jäi oma viimase e-ostuprotsessiga rahule ning lausa 96% on arvamusel, et jätkab ka edaspidi asjade tellimist internetist.

Lisaks riigispetsiifilistele näitajatele andis uuring ülevaate eurooplaste e-poodlemise üldistest trendidest. “Nii näiteks ilmnes, et mobiilse shoppingu kiiret kasvu näitavad riigid, kus internetikasutajate arv elaniku kohta on teiste maadega võrreldes madal;  trendiks on e-poodlemine välisriikide veebilehtedel või et ostjate valikuid määravad eelkõige e-poe usaldusväärsus ning tarnete ja kauba tagastamispoliitika läbipaistvus ja paindlikkus,” lausus DPD grupi turundus- ja kommunikatsioonijuht Jean-Claude Sonet.  

Uuringu järgi teevad sagedased ostjad 85% kõigist Euroopas sooritatud internetiostudest. Suurim hulk online-ostudest tehakse siiani süle- või lauaarvuti tagant. Nutitelefoni kaudu tehtud tellimuste osakaal (35%) on tõusvas trendis, eriti millenniumi generatsiooni seas. Enam kui pooled veebipoodlejatest (52%) on sooritanud oste välismaa veebilehtedelt.

Eurooplased tellivad internetist jätkuvalt enim moekaupu, raamatuid, elektroonikat ning  ilu- ja tervisetooteid. Toidukaupu tellitakse koju kõige enam Inglismaal, sakslased on aga kõige julgemad meditsiinitoodete internetist tellijad.

Kui eestimaalased on pakiautomaadi usku, siis enamike eurooplaste jaoks (84%) on eelistatuim kauba kättesaamise koht endiselt kodu. Siiski kaaluvad eurooplased üha enam alternatiive pakiautomaatide, pakipunktide või postkontorite näol.

DPD grupi e-poodlemise baromeetri raporti koostas uuringufirma Kantar TNS vahemikus 19.09.-7.10.2016. Anonüümsed intervjuud viidi läbi 23 450 osalejaga 21 Euroopa riigis, sealhulgas Eestis. Valimisse kuulusid alates 18-aastased inimesed, kes alates 2016. aasta jaanuarist olid teinud vähemalt ühe füüsilise eseme ostu veebis. 

DPD grupp on teine suurim rahvusvaheline pakiveoteenuse pakkuja Euroopas. 60 000 inimese ja 26 000 kohaliku Pickup punkti abil toimetab DPD iga päev kohale ligi 2,6 miljonit pakki 230 riigis. 

DPD Eesti on siseriikliku ja rahvusvahelise kullerpostiteenuse osutamise turuliider, mis teenindab Eestis nii era- kui ärikliente ligi 200 kulleri ja enam kui 180 sõiduki abil ning annab lisaks tööd 123 inimesele. Eestis omab DPD ligikaudu 120 Pickup punkti, millest 19 on automaadid ning ülejäänud pakipoed.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Erply veebipõhine kassa- ja laotarkvara

Erply on veebipõhine kassa- ja laotarkvara, mis on suunatud hulgimüügi, jaemüügi ja teeninduse valdkonnale. Kõik vajalik on standardlahenduses olemas ning lihtsasti juurutatav.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara