9. märts 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Bauhausi teises kaubamajas leiab rohkelt erilahendusi

Bauhaus Eesti juhatuse liige Ansu Saarela
Foto: Andras Kralla
Reedel, 10. märtsil kell 7.00 avati Tallinnas Rocca Al Mares teine Bauhausi kaubamaja, kuhu investeeriti enam kui 20 miljonit eurot ning loodi 130 töökohta.

Bauhausi kaubamaja on jagatud 6 erinevaks osakonnaks, kus paiknevad erinevad teemamaailmas, mis on loodud sedasi, et klientidel oleks kergem tooteid enda koju kujutleda. Seda kontseptsiooni on eelkõige rakendatud just valgustite osakonnas ning vannitoamaailmas.

Umbes 14 000 m2 suuruse müügipinnaga kaubamajast leiab üle 130 000 toote ehitus-, remondi-, sisustus- ja aiandustöödeks ning lisaks ka veel laia valiku erinevaid teenuseid.

Bauhaus Eesti juhatuse liige Rami Antila rääkis, et nad keskenduvad ka sellele, et toodete juures oleks rohkem informatsiooni ning visuaalseid pilte. „Me konkureerime e-kauplusega, kus informatsiooni hulk on väga suur, seetõttu on kauplustes suure hulga informatsiooni pakkumine parajalt suur väljakutse.“

Bauhaus näeb, et e-kaubandusel on tulevikku ning Soomes alustasid nad e-poega kaks aastat tagasi ning see on väga edukas. „See, millal me Eestis e-kaupluse avame on väga raske öelda, sest hetkel keskendume Rocca al Mare kauplusele,“ ütles Antila.

„Meie filosoofia on teenindada klienti ning me ei soovi veebis näidata ainult tooteid ja hindu,“ kommenteeris Antila. Ta lisas, et e-poe tegemine võtab aega ning seal tuleb panna paika täpsed protseduurid, et kliente teenindada, mitte lihtsalt odavaid tooteid müüa. „Seetõttu ei taha me ka konkreetset kuupäeva välja öelda.“

Ettevõtte teine juhatuse liige Ansu Saarela lisas, et täna keskenduvad nad enda teise kaupluse avamisele ning siis nad vaatavad edasi, kas avavad e-poe või kolmanda kaupluse Tallinnast väljas. „Meil on tunne, et Tallinna jaoks piisab kahest kauplusest. Milline on järgmine linn, kus kaupluse avame või on selleks hoopis e-pood, siis seda me veel vaatame,“ ütles Saarela.

Investeering uude kauplusesse üle 20 miljoni euro

Ettevõtte juhid viskasid Rocca al Mare kaupluse maa-alale juba 7 aastat tagasi pilgu peale. Kuid võttis aastaid, et kogu see suur pind ettevõtte omaks saaks ja tekiks võimalus kauplust ehitama hakata. „Tuleb keskenduda laienemise peale, sest läbi selle ettevõte kasvab,“ ütles Saarela.

Saarela sõnul jõudsid nad Lasnamäe kauplusega möödunud aastal kasumisse. „Võib öelda, et esimese kaupluse investeering tasus ennast ära seitsme tegevusaastaga. Kahe kaupluse puhul on rohkem sünergiat ning loodame, et see investeering teenib ennast üsna kiiresti tagasi.“

Üle 20 miljoni euro suurune investeeringu finantseerimine on jagatud kahte ossa. Kinnisvaraettevõtte Rannamõisa tee Kinnisvara halduse OÜ investeeringu osa tuleb peamiselt pangast ning teine pool võeti Bauhaus Eesti käibevahenditest.

Uued tehnoloogilised lahendused

Esmakordselt paigaldas Bauhaus enda tervesse kauplusesse LED valgustus, mis on energiasäästlik. LED tuledega on varustatud nii reklaamsildid, riiulivalgustus, kui ka kauplusevalgustus ning töötajate puhke ruumid.

Bauhaus on ka Eesti esimene ehituskauplus, kes võttis kasutusele iseteeninduskassad. Bauhaus paigaldas Lasnamäe kauplusesse iseteeninduskassad juba 2014 aastal.

Antila rääkis, et neil on mitmeid tehnoloogilisi mõtteid, mida tulevikus võiks kaupluses kindlasti kasutada. „Näiteks kauplusesse tulles sisestad puutetundlikule ekraanile toote, mida sooviksid ning see juhatab sind õigesse kohta. Samuti on plaanis paigaldada elektroonilised hinnasildid, millel saab kiirelt hindu muuta ning korraldada kampaaniaid või happy-hour’i,“ loetles Antila mõningaid mõtteid. Kuid ta lisas, et kliendid on huvitatud erinevate tehnoloogiate kasutamisest, kuid lõpuks nad ikkagi  kardavad neid. „Peame käima samm sammu haaval koos kliendiga ning sedasi edasi arenema.“

Antila rõhutas, et järgmine samm on kindlasti klientide teenindamine digitaalsel viisil. „Soovime pakkuda klientidele siiski üha rohkem digitaalseid lahendusi.“

Kõigile töötajatele on oma boonussüsteem

Rocca al Mare kaupluse tulevased töötajad käisid Lasnamäe Bauhausis õppimas ning 22 sealse kaupluse pikaajalist töötajat tulevad uude kauplusesse tööle. „Uue kaupluse juhatajaks on juba seitse aastat ettevõttes töötanud Lasnamäe kaupluse juhataja asetäitja Maire Miller. Oleme tema üle väga uhked,“ rääkis Antila.

Ettevõte teeb töötajatele ise väga palju koolitusi ning põhirõhk on suunatud tootekoolitustele.

Samuti on ettevõtte töötajate keskmine palk pidevalt tõusnud. „Et inimesi kaupluses tööl hoida, peab ka nende palk olema hea. Lisaks palgale pakume head motivatsioonisüsteemi, mis soosib inimeste isiklikku arengut,“ ütles Antila. Ta lisas, et kõikidel nende palgal olevatel töötajatel on ka boonustasu.

Konkurentsi tuleb jälgida, kuid keskenduma peab enda klientidele

„Me ei karda konkurentsi. See sunnib meid veel rohkem pingutama ja veel paremat tööd tegema,“ kommenteeris Saarela suurt konkurentsi ehituskaupluste turul. Ta lisas, et nad peavad keskenduma rohkem enda ärile ja enda klientidele.

„Kui turul  midagi juhtub, siis sellele tuleb reageerida,“ kommenteeris Antila ja täpsustas, et nad ei ole siin sellepärast, et keegi välja süüa. „Kõige tähtsam on õppida tundma enda klienti, mis on esmatähtis ning alles siis tulevad konkurendid.“

Avanädalavahetusel oodatakse 25 000 inimest

Antila lubas, et kliendid leiavad avamiskampaania ajal nende kauplustest häid tooteid heade erihindadega. „Me ei võta enda kauplusesse müüki Coca-Colat või erinevaid näkse, sest see ei ole meie põhitegevus,“ ütles ta.

Bauhaus soovib enda klientidele pakkuda head teenindust ning õigeid tooteid. Näiteks talvel tulevad inimesed juba otsima aiamööblit ning suvel soovitakse ka talvekaupu. Seetõttu peavad need tooted pidevalt ka sortimendis olema. „Statistika kohaselt on meie kõige populaarsemad osakonnad sanitaar, aiamaailm ning põrand,“ loetles Saarela.

Lasnamäe Bauhausi külastas avanädalavahetusel 25 000 inimest ning sama palju kliente oodatakse ka Rocca al Mare kauplusesse. Antila usub, et reede hommikul kell 7 tuleb kauplusesse umbes 1000 inimest. Saarela on kindel, et parkla tuleb rahvast täis.

Traditsiooniliselt loosib Bauhaus avamisel välja kümme tuhande eurost kinkekaarti nende inimeste vahel, kes hommikul kell 5 aiakärudega kaupluse juurde tulevad.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757