15. märts 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mis tingimused on Rimi’l private label toodetele?

Rimi private label toode
Foto: Raul Mee
Rimi Baltikumi private label direktor Andris Aire rääkis, et nende jaoks on partneri valikul esmatähtis just tema toodete kvaliteet, võime pakkuda tooteid soovitud mahus ning hind.

„Partnereid valime väga organiseeritult. Kutsume ise kohalikud ja rahvusvahelisi tarnijaid enda tooteid pakkuma.  Oluline on siinkohal ka mainida, et enne pakkumise tegemist on ka mõningad eeldused, milliseid tooteid soovime turule tuua vastavalt hinna ja kvaliteedi suhtele,“ rääkis Aire.

Pärast seda teevad nad otsuse kvaliteedi standardi ja konkreetse toote kvaliteedi, spetsifikatsiooni, hinnapakkumise ja tarnija võimekuse kohta toota soovitud koguses toodet. „See, mis puudutab värske toidu valimisse, siis selles osas on prioriteet kohalikel ettevõtetel, sest Eesti tarbija eelistab kohaliku päritoluga toodangut. Seega Eesti tarnijad on alati teretulnud oma pakkumistega,“ ütles Aire. Tema sõnul soovivad nad just värske toote puhul pakkuda kohalikku toodangut, sest muidu ei ole mõtet sellega turule tulla, sest turg ei võta toodet vastu.

Aire rõhutas, et nende private label toodete valiku puhul on väga oluline toote kvaliteet ning sama suhtumist ootavad nad ka enda potentsiaalselt partnerilt. „Kindlustamaks kõrgeim kvaliteet, valime enda partneriks need tootjad, kelle kvaliteedi juhtimissüsteem vastab rahvusvahelistele standarditele.“ Aire sõnul ei ole kahjuks kõikidel Eesti ja Baltikumi tootjatel kvaliteedijuhtimis standardit. Sellisel juhul saadab Rimi volitatud audiitori ettevõttesse, kes kontrollib potentsiaalset tootmist kohapeal, ennem kui koostööprotsess algab. „Ta kontrollib ja teeb kindlaks, kas tarnija suudab tagada private label toodete kvaliteeti vastavalt RImi nõuetele,“ selgitas Aire. Private label koostööpartnereid kontrollitakse pidevalt, et tagada toodete kõrge kvaliteet ja stabiilsus, olenemata tootja asukohast.

Keskmiselt võtab private label toote riiulile jõudmine aega umbes 9 kuud, kui partner on otsustanud koostöölepingule alla kirjutada. Vahepealse aja jooksul on nad läbi teinud mitmeid teste ja kvaliteedikontrolle ning degusteerimisi. „Ootame tootjaid ka toetama Rimi, mitte ainult toodete valimise perioodil vaid ka pärast seda, kui tooted on juba riiulil,“ ütles Aire. Tema sõnul võiks toetada näiteks toote turundustegevust või pakkuda uusi ideid seoses private label toodetega „Mõningad meie partnerid toetavad erinevate loteriide ja tarbijamängude läbiviimist, teevad pakkumise mix&match kampaaniasse, pakuvad tasuta tooteid degusteerimiseks, auhindu või reklaamivad ennast POS materjalidena ja webi bänneriga.“

Meil on rohkem kui 160 erinevat toodet, mis on tehtud Eestis. Mõningad näited

Farmi Piimatööstust – Rimi kohupiim, kohupiimakreem, Alpenrose kohuke ja jogurtijoogid.Valio – Rimi piim, joogijogurtid, võiVärska Vesi – Arkta vesiViru Õlu – Arkta ja Rimi joogidTeised tooteid, mis on Eestis toodetud : leib, muna, koogid, kalafileed, jäätis, juust

Rimi Eesti ostudirektor Margus Amor räägib 28. märtsil jaekettide-tootjate-hulgikaupmeeste ühisseminaril "Kuidas jaekettidega koostööd teha?" sellest, et kuidas müüvad private label tooted. 

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757