Uuring: Eestlased ostavad ligi 7% kaubast internetist

e-pood, internet, ostlemine
e-pood, internet, ostlemine

Kantar TNSi hiljuti läbiviidud üle-Euroopaline uuring e-poodlemisest tõi välja, et Eestis moodustavad internetist tellitud kaubad 6,2% kõikidest füüsiliste esemete ostudest ja see trend näib kasvavat. 71% Eesti e-poodlejatest on sooritanud oste mõnest välisriigi e-poest ning 82% arvab, et teeb seda edaspidi.

Eestimaalased eelistavad välisriikidest enim Hiina (63%), Suurbritannia (53%) ja Saksamaa (32%) veebipoode. Regioonidest troonib eestlaste jaoks esikohal siiski Euroopa (72%), mille puhul 16% ostudest sooritatakse meie naaberriikidest Lätist, Soomest ja Venemaalt. Regiooniti teisel kohal on Hiina (63%) ja kolmandal USA (31%). Viimati tehtud ostude põhjal osutus eestlaste seas enim levinud tellimiskeskkonnaks AliExpress.

“Nii Eestis kui Euroopas üldiselt on välisriikide e-poodides shoppamine saanud populaarseks ja see trend näib kiirelt kasvavat. Kõige rohkem lõikab sellest kasu Hiina, mille veebilehtedelt sooritatakse enim oste võrreldes teiste riikidega,” rääkis DPD Eesti e-kaubanduse ärisuuna juht Margot Posti.

Peamised põhjused, miks välisriikide e-poode külastatakse, on soodsamad hinnad ja laiem tootevalik: 59% vastanutest väitis, et otsib parimat hinda ning 50% jagas arvamust, et välismaa e-poodidest leiab tooteid ja brände, mida kohalikud poed ei paku. 76% viimastest ostudest sooritati veebilehelt, mille kaudu oldi ka varem kaupa tellitud.

Posti sõnul ajavad eestlased taga head hinna ja kvaliteedi suhet ning vähem oluline on see, kust riigist tellimus pärineb. “Välisriikidest kauba tellimisel paistavad eestlased Euroopas silma ka sellega, et peavad ülimalt oluliseks nii tarne- kui tagastusprotsessi kiirust, lihtsust ja mugavust. Selles osas püüab ka DPD igapäevaselt oma parima anda, et kaubad e-poodlejateni kiiresti kohale jõuaks, ükskõik kus tarbija ka ei asuks,” lausus ta.

Välisriikide e-poodidest tellivad eestlased enim kõrgtehnoloogiat ja elektroonikaseadmeid, moekaupu, kingi ja vaba aja tooteid. Oma viimase tellitud toote tagastas müüjale 3% Eesti e-poodlejatest. Enim saadeti tagasi kõrgtehnoloogiat ja elektroonikaseadmeid.

Kantar TNSi läbiviidud uuring e-poodlemisest näitas, et ligi kümnendiku (9,6%) kõikidest füüsiliste esemete ostudest sooritavad eurooplased  täna online’is. Kusjuures 85% veebiostudest teevad korduvostjad. 88% Eesti e-poodlejatest pidas oma viimast ostutehingut lihtsaks ja 92% jäi ostukogemusega rahule. Enamik vastanutest (96%) kavatseb ka edaspidi veebipoodidest kaupa tellida.

DPD grupi e-poodlemise baromeetri raporti koostas uuringufirma Kantar TNS vahemikus 19.09.-7.10.2016. Anonüümsed intervjuud viidi läbi 23 450 osalejaga 21 Euroopa riigis, sealhulgas Eestis. Valimisse kuulusid alates 18-aastased inimesed, kes alates 2016. aasta jaanuarist olid teinud vähemalt ühe füüsilise eseme ostu veebis. 

DPD grupp on rahvusvaheline pakiveoteenuse pakkuja Euroopas. 60 000 inimese ja 26 000 kohaliku Pickup punkti abil toimetab DPD iga päev kohale ligi 2,6 miljonit pakki 230 riigis. DPD Eesti on siseriikliku ja rahvusvahelise kullerpostiteenuse osutamise turuliider, mis teenindab Eestis nii era- kui ärikliente ligi 200 kulleri ja enam kui 180 sõiduki abil ning annab lisaks tööd 123 inimesele. Eestis omab DPD ligikaudu 120 Pickup punkti, millest 19 on automaadid ning ülejäänud pakipoed.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply veebipõhine kassa- ja laotarkvara

Erply on veebipõhine kassa- ja laotarkvara, mis on suunatud hulgimüügi, jaemüügi ja teeninduse valdkonnale. Kõik vajalik on standardlahenduses olemas ning lihtsasti juurutatav.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara