28. märts 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Mõtteid seminarilt “Kuidas jaekettidega edukalt koostööd teha?“

Foto: Raul Mee
Täna, 28. märtsil toimub Apollo Mustamäe kinos kuues jaekettide-tootjate-hulgikaupmeeste seminar „Kuidas jaekettidega edukalt koostööd teha?“ Loe mõtteid seminarilt.

Iga pool peab vastutama enda riskide eest. – Marko UdrasLepingu sõlmimise eest ei tohi tasu küsida. – Marko UdrasHeaks tavaks on see, et kampaania müügiprognoosid tehakse ühiselt ja kooskõlastatult. Oluline on, et see info kahe osapoole vahel liigub. Müügiprognoosid peaksid olema võimalikult realistlikud. – Marko UdrasOleme kokku leppinud, et lepinguosalised on kokku leppinud mõistlikud kaubaaluste kaoprotsendis. – Marko UdrasMaksetähtajad peavad olema mõistlikud ja peavad arvestama kauba käibekiirust ja realiseerimisaega. – Marko UdrasSee, millal head kaubandustavad jõustuvad sõltub vaidluste lahendamise mehhanismi kokkuleppimisest. Olen optimist, et jõuame allkirjastamiseni kevade lõpus. Kokkulepe oleneb sellest, kuidas läbirääkimiste viimane etapp kulgeb ning sellisel juhul võib allkirjastamine jääda ka sügisesse. – Marko UdrasMeie Läti kaupluste käive on ületanud kordades ootusi ning käive on juba seitsmekohaline ja seda ilma käibemaksuta. – Lauri UiboPiiriäärne kaubandus on kui paradiisisaar, kus soovitakse tooteid müüa. Hankijate ja tootjate surve on väga suur, sest pakkumised lähevad üha paremaks. – Lauri Uibo.Lätti müüsime sama palju kaupa, kui suuruselt Eesti kolmandasse jaeketti – Jaan Härms.Iga euro, mida klient kulutab Taani-Saksa piiril jookide peale, siis sinna lisandub kolm eurot, mis kulutatakse muude kaupade peale. – Jaan HärmsEesti-Läti piirile tuleb kindlasti kaks alkoholikauplust juurde ning piiri ääres avab peagi uksed ka ehituskauplus. – Lauri Uibo.Valka linn on saanud šoki – rahvast on palju, kuid neil ei ole neile midagi pakkuda. Iga tühi tuba pannakse juba alkoholi täis ning avatakse müügipunkt. – Lauri Uibo.Piiriäärsed piirkonnad otsivad lisaväärtusi ning mõtlevad, milliseid teenuseid inimestele pakkuda, et nende käest rohkem raha kätte saada.. – Lauri UiboPiiriäärse poe külastaja memme ja taadi ostukorvis ei ole harilik Laua viin, seal on Russky Standard ja muud kallis kraam. Seal saab ta seda lubada ning nende ostukorv on täis. – Lauri UiboPiirikaubandusega koostööd tehes ei ole meil tarvis heade tavade kokkulepped. Lepime hinnas kokku, paneme tehingu lukku ning kaup teele ja ruttu. Rekkad on kaupa täis. – Jaan HärmsEga ka suured tarnijad jaekette hellida. On tulnud olukordi, kus poelettidel on tühjus, sest mõne suure tarnijaga on hinnakirja ja tarnetingimuste läbirääkimine pikale veninud. – Piibe LehtsaarEttevõtted peaksid ise suutma vältida ebamõistlike tüüptingimusi. – Piibe LehtsaarKui teie kanda on jäetud mingid äririskid, mis võiksid olla kellegi teise kanda, siis võtke seda arvesse hinnakujundamisel. – Piibe LehtsaarSuur probleem on puudustega aluste kadumine. On tavaks võetud, et puudustega alused jätab jaekaupmees endale, kuid need peaks siiski tagastama tarnijale. – Piibe LehtsaarKonkurentsiõiguslikult on lubatud anda ühele tarnijale juhtida kogu tooterühm. Aga seda ainult juhul, kui see jääb soovituste tasandile ning lõpliku otsuse teeb ikkagi jaekett. – Piibe LehtsaarOleme jõudnud Retail 3.0 faasi, kus klient ongi kuningaks saanud. Peame aru saama, mis on kliendi vajadused, tänapäeva võimalusi ja tehnilist maailma arvestades. – Andres Lember              Tarbija on valmis mitmekanali lahenduseks ning kaupmees peab talle seda pakkuma. See puudutab ka tootjat, sest info peab tulema just temalt ning jaekaupmees peab olema valmis infot ka ise juurde looma. – Andres LemberKui klient läheb tavapoodi, siis ta tahab saada sealt elamust. – Andres LemberTarbija ootab lugusid, soovib saada nõu, personaalsust ja oluline on pakkuda talle inspiratsioonilugusid. Kaupmees peab olema visionäär. – Andres LemberÜhe toote müügiks läheb tarvis rohkem aega, kui algselt planeeritud. Teinekord isegi mitu hooaega. – Merle Brett-AlveusKui massireklaami ajal ei ole toodet riiulis, siis negatiivne tähelepanu langeb jaeketile. – Merle Brett-AlveusMiljoni dollari küsimus on see, et mis on õige sortiment ning kes seda koostab? Tootja, jaekett või klient? – Merle Brett-AlveusPidev küsimus on see, et kas sortimendi vahetus on riski väärt või on kõik paigas. Siinpuhul ei maksa unustada, et klient vajab inspireerimist. - Merle Brett-AlveusHind ei ole ainus koostööpunkt. - Merle Brett-AlveusKui õigeaegselt planeerida, siis on võimalik müüa kordades rohkem. - Merle Brett-AlveusMaailma keskmine private label toodete osakaal jaekaupluses on 16,1%, Eestis on see osakaal 7,7%. – Margus AmorEt edu saavutada, kasutavad kõik ketid erinevaid võitlusvõtteid. Tavaliselt minnakse esimese asjana hinnasõtta, siis teise tüüplahendusena pannakse kampaaniaratas tööle, kolmandaks avatakse kauplusi, neljandaks räägitakse sellest, et kes on kõige eestimaisem kett ning viimane võimalus eristumiseks on teha midagi põnevat sortimendiga. – Margus AmorRimides on müügil 1800 erinevat privet label toodet ning 9% neist on pärit Eestist. Nad moodustavad 17% kogu private label toodete müügist. – Margus Amor

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757