Baltika laienes Serbia turule

Serbias asuv Monton And More kauplus
Serbias asuv Monton And More kauplus

Märtsis avas Baltika Grupp oma esimese kaupluse Serbias Novi Sadis. Enam kui 10-aastase frantsiisipakkuja kogemusega Baltika Grupp lõi uutele turgudele laienemiseks uue Monton AndMore jaekontseptsiooni, et olla rahvusvaheliselt veelgi konkurentsivõimelisem. 2016. aastal moodustas eksport Baltika Grupi müügitulust ligi 60%, kogusummas 26,5 miljonit eurot.

Novi Sad on Belgradi järel suuruselt teine linn Serbias, Vojvodina autonoomse provintsi pealinn ja Lõuna-Baèka ringkonna keskus. Piirkonnas elab umbes 400 000 inimest.

Läbirääkimised Serbia frantsiisipakkujaga Victoria Elegans s.o.o algasid enam kui aasta tagasi. Eeltööde käigus külastas Baltika meeskond Serbia partnerit, ühtlasi käisid serblased Baltika kollektsioonidega ja 45 brändikauplusest koosneva jaevõrguga tutvumas Eestis.  Baltika uue frantsiisipartneri näol on tegemist kogenud jaekaupmehega, mis kuulub 1998. aastal asutatud Elixir Gruppi, kes on tööandjaks enam kui 720 inimesele. Baltika Grupi poole pöördus Victoria Elegans põhjusel, et Baltika brändid pakuvad eristuva disainikäekirjaga kvaliteetseid kollektsioone, mis Serbia turul selgelt eristuvad.

„Läbi frantsiisipartnerite uuetele välisturgudele laienemine on Baltika Grupi jaoks üks olulisemaid strateegilisi suundi. Olgugi, et meil on kogemust frantsiisi pakkujana juba omajagu, on igale uuele turule sisenemine siiski väljakutsete rohke. Koos meie uue frantsiisipartneriga seisab meil ees omajagu tööd, et Serbia suuruselt teises linnas müügiedu saavutada,“ ütles Baltika Grupi hulgi- ja frantsiismüügi juht Lea Endrikson.

Endrikson lisas, et kuigi Serbia on tuntud peamiselt Balkani piirkonna suurima põllumajandusriigina, on sealsel rõivakaubandusel suur arengupotentsiaal ning see on ka põhjus, miks otsustas Baltika Grupp sellel turul oma uue kontseptsiooni kaupluse avada. „Meil on hea meel, et Serbia frantsiisipartner on jaekaubanduses kogenud ning tugeva finantstaustaga, kellega koos plaanime tulevikus laieneda nii Serbiasse, edu korral ka teistesse Balkani maadesse,“ täiendas Endrikson ning tõi samas välja, et kuna Monton, Mosaic ja Bastion on sealsel turul tundmatud, on eelnevalt vajalik ellu viia turundusplaan ning tekitada läbi positiivse kliendikogemuse teadmine uutest brändidest ning ostukohast.

Baltika Grupi uusim jaekontseptsioon kannab nime Monton AndMore, mille eesmärgiks on siduda erinevate Baltika Grupi moemärkide tugevused. Värske Novi Sadi kauplus Serbias erineb kõigist teistest, hõlmates 712 m2 ulatuses poepinda ning paikneb kolmel eri korrusel. Kaupluses on esindatud Montoni, Mosaic´i ja Bastioni brändide kollektsioonid. Uus jaekontseptsioon on välja töötatud Eestis Baltika arendusmeeskonna poolt.

Baltika Grupp on Baltikumi suurim moedisainiettevõte, mis koondab viite rahvusvaheliselt edukat moebrändi – Monton, Mosaic, Ivo Nikkolo, Baltman ja Bastion. Baltika jaekaubandusvõrk ulatub 130 poeni Eestis, Lätis ja Leedus, lisaks on kõige viie moebrändi kollektsioone võimalik osta e-poe Andmorefashion.com kaudu, mille kliendid asuvad 44 riigis üle maailma. Läbi frantsiisi- ja hulgimüügi partnerite on Eesti disainerite loodud Baltika moebrändide kollektsioonid müügil paljudes Euroopa riikides, muuhulgas ühes vanemas ja hinnatuimas Euroopa kaubamajade ketis Peek & Cloppenburg.

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara