Fazer säilitas kahaneva turu tingimustes mulluse käibe

fazer bakery
fazer bakery

Kuigi pagaritoodete turg oli 2016. aastal paariprotsendilises languses, suutis Fazer tänu uute kõrgete lisandväärtustega toodete heale käekäigule siiski säilitada müügis möödunud aasta taseme, lõpetades majandusaasta 16,87 miljoni eurose käibega.

Fazer Eesti müügidirektori Rain Palmiste sõnul on tarbijad kõikjal Baltikumis muutunud pagaritoodete suhtes äärmiselt valivaks. „Eesti tarbijad on naaberrahvastest kõige nõudlikumad. Kõrgema tervislikkusega või põnevamate lisanditega toodete müügi mitmekordistumine näitab, et üha rohkem eestimaalasi tahab oma igapäevase leivana süüa midagi erilisemat kui lihtne must leib või valge sai,“ nentis Palmiste.

Tema sõnul on ettevõte võtnud viimaste aastate jooksul prioriteediks justnimelt kõrgema lisandväärtustega toodete valiku laiendamise, mis on taganud ka müüginumbrite stabiilsuse.

„Mullu lansseeritud Fazeri Keefirisai osutus näiteks AC Nielseni andmetel kolmandaks parimaks uudistooteks Eestis pagaritoodete kategoorias ning oli kokkuvõttes viies müüduim saiatoode Eestis. Lisaks tulime turule erinevate uute Premium-toodetega täiesti uutes kategooriates – hakkasime müüma tervislikke lisatud suhkruta Alku hommikuputrusid ja –müslisid ning luksuslikke Fazer Desserts rullkooke,“ sõnas ta.

Tema sõnul jätkab Fazer ka sel aastal tarbijate üllatamist kõrgema lisandväärtusega uudistoodetega ning esimene taoline uudistoode on juba pälvinud tarbijatelt väga sooja vastuvõtu. „Fazeri uus Juurika sari, mille koostisest kolmandiku moodustavad tervislikud köögiviljad, on ületanud ka meie kõige ambitsioonikamad eesmärgid,“ kinnitas Palmiste.

Möödunud aasta suurimaks investeeringuks oli Fazeri uute Baker’s Market pagarikodade edukas käivitamine Tallinna Kaubamaja Toidumaailmas ja Pärnu Port Artur 2 Konsumis.

Aasta osutus edukaks ka maiustuste kategoorias, kus turule toodi uus noortele suunatud seiklusjanuline Karl Fazer Travel šokolaadide sari. Lisaks naases Fazeri perre ka legendaarne Domino küpsistesari, mille tootevalikut mullu märkimisväärselt laiendati. Häid tulemusi näitasid ka vanad lemmikud - AC Nielseni andmetel on 100-grammine Geisha šokolaaditahvel omas segmendis jätkuvalt vaieldamatu turuliider ning Karl Fazer tervete metsapähklitega 200-grammine šokolaad hoiab omas kategoorias tugevat teist kohta.

„Grupi tasandil oli suurimateks saavutusteks kahtlemata see, et jõudsime pärast enam kui 10 aastat kestnud ponnistusi eesmärgini tarnida kogu grupi ettevõtetes kasutatav kakao ainult vastutustundlikkuse põhimõtteid järgivatest kakaofarmidest ning muuta meie tarneahel 100% läbipaistvaks,“ sõnas Palmiste.

Fazer Grupp investeeris ühtekokku ligi 105 miljoni eurot, millest märkimisväärseimad projektid olid seotud Frebaco kaeraveski ostuga Rootsis ning kaeratoodete mahtude kahekordistamisega Soomes. Fazer ostis ka Keisari käsitööpagarikoja Soomes ning käivitas pagarikoja ehituse ettevalmistused Peterburis. Lisaks avas Fazer Soomes, Vantaas 1. oktoobril omanäolise Fazeri külastuskeskuse, mis annab kõigile külastajatele võimaluse tutvuda armastatud kaubamärgiga uudsel viisil.

Fazer Grupp on pereettevõte, millele pandi alus 1891. aastal, kui Karl Fazer avas oma esimese kohviku Helsinkis. Täna on grupi tooteportfellis maiustused, pagari- ja kondiitritooted, valmistoidud. Fazeri tooteid eksporditakse enam kui 40 riiki ja ettevõtte esindused asuvad kaheksas riigis. 

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara