Rahva Raamatu e-äri ja tavakaupluse tugev integratsioon

Rahva Raamatu äpp
Rahva Raamatu äpp

Rahva Raamat viib üha rohkem digitaalseid lahendusi klientideni. Jaekaupmeeste hulgas olid nad esimeste seas, kes endale 2015. aasta lõpus mobiilirakenduse ehk äpi tegid ja see oli selline nagu tolleaegsed võimalused lubasid. Tänaseks on Rahva Raamatu äppi väga palju edasi arendatud ning integreeritud üha rohkem ka füüsiliste kauplustega, rääkis ettevõtte arendusjuht Toomas Aasmäe.

Tema sõnul näitab see suuremat pilti, kuidas jaekaubandus on muutumas. „Tihti vastandatakse e-kaubandust tavakaubandusega, kuid meie omni-channel on hea näide, kuidas nad saavad edukalt käsikäes töötada.“

Rahva Raamat otsib pidevalt selliseid pidepunkte, kuidas e-äri rohkem tavakaubandusega siduda. „Vaatame, kuidas saame enda e-poe kogemusi ka tavakaupluses rakendada.“

Aasmäe rääkis, et nad õpetavad kauplustes kliente äppi kasutama. Selleks on kaupluste riiulitele paigaldatud erinevad sildid vihjetega, selgitamaks, mida äpiga kaupluses teha saab.

Järgmised arendused

Järgmine asi, mida Rahva Raamat soovib äppi lisada on krediitkaardimaksed.. „Eestlased on pangalingiga üles kasvanud ning harjunud seda kasutama, kuid krediitkaardiga on oluliselt mugavam ja kiirem võimalus maksta. Teeme selles osas koostööd Maksekeskusega, kellel on vastavad õigused ja võimalused olemas,“ ütles Aasmäe.

Teise uuendusena hakkavad nad pakkuma ingliskeelse kirjanduse 3-päevast kohale toimetamist Suurbritanniast. „Teeme koostööd Inglismaal asuva hulgilaoga, kes saadab meile igal teisel tööpäeval kaupa. Võrreldes Amazoniga pakume sama hinda, kuid kordades kiiremat tarnet,“ ütles Aasmäe.

Aasmäe sõnul oli kuu pärast äpi lansseerimist 79% äpi alla laadijatest selle enda nutitelefoni alles jätnud. „Kui sa midagi ei tee, siis see protsent ka väheneb.“ Tema sõnul on klientidele lisaväärtuse pakkumine ka üks põhjus, miks nad äpi funktsionaalsuse kauplustes välja tõid, et seda kliendile lähemale tuua.

„Meil on kindlasti veel arenguruumi, kuidas saada veelgi paremaks ning integreerida e-äri tavakauplustega. Kuid usun, et oleme juba praegu päris hästi hakkama saanud ja täiustame enda süsteemi pidevalt.“

Rahva Raamat näeb trendi, kus noored on hakanud rohkem lugema ning just ingliskeelset kirjandust. „Meie ülesanne on pakkuda piisavalt laia valikut ja võimalusi avastamiseks.“„.“

Näiteks on Rahva Raamatul Tallinna Lennujaamas enda bränditud värav, kus raamatutel oleva triipkoodi kaudu on võimalik neid osta e-raamatuna lennukile kohe kaasa. Äpis on võimalik e-raamatuid lugeda ka internetiühenduseta ning lennurežiimis.

Rahva Raamat Tallinna Lennujaamas
Rahva Raamat Tallinna Lennujaamas

Mõni aeg tagasi viis Rahva Raamat oma klientide seas läbi küsitluse, kus selgus, et inimesed loevad väga palju e-raamatuid arvutist, mis oli Aasmäe sõnul üllatav. Et ka neile klientidele mugavamat kogemust pakkuda, pakuvad nad nüüd e-poes sisse loginud klientidele võimalust ostetud e-raamatuid otse brauserist lugeda.

Kliendil peab mugav olema

Aasmäe rõhutas, et nende jaoks on Internetis ja kaupluses tegemist ühe ja sama kliendiga ning nemad selles osas vahet ei tee. „Klient teeb oma ostu sealt, kus temale see kõige mugavam on.“ Ta lisas, et klient võib tooted osta e-poest ning tagastada kauplusesse. „Meie huvi on, et kliendil oleks võimalikult lihtne ja mugav raamatuid tellida ja vajadusel tagastada..“

Aasmäe sõnul ei olnud neil nutitelefoni rakendust luues väga palju eeskujusid valida, sest üle maailma suurematel raamatumüüjatel tegijatel ei olnud siis veel enamasti enda äppe. „Kuid jälgisime ideekogumiseks mitmeid innovaatilisi tegijaid. Palju asju oleme ise avastanud ning teinud klientidelt saadud tagasiside põhjal.“

Rahva Raamat on äppi investeerinud kokku üle 60 000 euro. „Võtsime selle korralikult ette, sest näeme, et inimesed liiguvad kiiresti mobiilidesse. Äppi on tunduvalt mugavam kasutada, sest mobiili browserid ei anna seda kasutajamugavust, mida me soovime enda klientidele pakkuda.“

Osale arutelus

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply veebipõhine kassa- ja laotarkvara

Erply on veebipõhine kassa- ja laotarkvara, mis on suunatud hulgimüügi, jaemüügi ja teeninduse valdkonnale. Kõik vajalik on standardlahenduses olemas ning lihtsasti juurutatav.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara