Autor: Kaubandus.ee • 4. aprill 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kõige positiivsemat teeninduskogemust pakub ItellaSmartPOST

ItellaSmartPOST
Foto: Andres Haabu
Eesti inimesed saavad kõige positiivsemad teeninduskogemused kinokülastustest, paki saatmisest ja saamisest, tankla- ning apteegikülastusest. Kinode, pakifirmade, tanklate ja apteekide soovitusindeksid on kõige kõrgemad, see selgus Kantar Emori mahukast 54 ettevõtet hõlmanud soovitusindeksi (NPS) võrdlusuuringust 2017. aasta märtsis.

Kõige kõrgema soovitusväärtusega teeninduskogemused pärinevad kinodelt, pakiveoettevõtetelt, tanklatelt ning apteekidelt. „Kuigi kinokülastajad on kinoteenuseid ka varasemalt teistes samalaadsetes uuringutes väga kõrgelt hinnanud, ei ole nende positsioon varasemalt olnud nii tugev ja ühtlane,“ rääkis Kantar Emori kliendikogemuse ekspert Lele Aak. Ta lisas, et kõige paremaks peavad oma kinokogemusi Apollo Kino kliendid, kuid kaugele maha ei jää ka teised – kõik kaardistatud kinod ja kinoketid asuvad esimese kuue ettevõtte hulgas.

„Kinodest eespool (edetabeli esikohal) on vaid pakiveoteenuseid pakkuv Itella SmartPOST, esikümnesse mahub ka tema konkurent DPD. Üllatusena ei tule ka stabiilselt läbi aastate häid ja soovitusväärseid teeninduskogemusi pakkuvate tanklate kõrge soovitusindeks, eesotsas Statoili ja Nestega,“ ütles Aak.

Kuigi kinod, pakiteenused ja kütusefirmad on pingereas võtnud sisse tugeva positsiooni, on jätkuvalt kõrge ja suhteliselt ühtlane teenindustase ka apteekide valdkonnas. „Apteekidest mahuvad pingerea esimesse kolmandikku tänu oma heal tasemel nõustavale müügile nii Ülikooli Apteek, Südameapteek, Apotheka, Apteek1 kui ka BENU Apteek,“ kommenteeris Aak. „Kui vaadata tulemusi panganduse valdkonnas, siis suured teeninduse lipulaevad Swedbank ja SEB ei ole esikümnesse jõudnud, kuid lippu hoiab kõrgel LHV. Sealt saadud teeninduskogemusega ollakse konkurentidega võrreldes enam rahul ja sinna pöördumist julgetakse kindlasti soovitada.“

Kantar Emori viis märtsis läbi mahuka ja põhjaliku soovitusindeksi (Net Promoter Score (NPS)) võrdlusuuringu. 2598 Eesti elanikku vanuses 15–74 hindas oma teeninduskogemusi viimaste reaalsete kokkupuudete põhjal – näiteks vahetu kontakt ettevõtte esinduses, kontoris, kaupluses; suhtlus telefoni või e-posti teel. Kokku mõõdeti 11 erineva tegevusvaldvaldkonna 54 suurema teenusepakkuja soovitusindekseid ja reastati ettevõtted soovitusindeksi alusel.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757