11. aprill 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

E-poodidest tellitakse kõige enam tehnika- ja ilutooteid

Eestlased tellivad internetist kõige enam elektroonikaseadmeid
Foto: Pixabay.com
Eestimaalased tellivad internetist füüsilistest kaupadest kõige enam tehnika- ja ilutooteid, näitab hiljuti DPD tellimusel Kantar TNSi läbiviidud uuring e-poodlemisest.

40% Eesti veebipoodlejatest väitis, et tellib internetist kõige sagedamini just elektroonikaseadmeid, 39% vastanutest tõi välja ilu- ja tervisetooted. Kolmandal kohal on eestimaalaste jaoks internetist tellides moekaubad (34%), järgneb jalanõude (33%) ja vaba aja kaupade (27%) e-poodlemine.

“Kõikidest soetatud tehnika- ja ilutoodetest 13% tellivad eestimaalased täna tavapoodide kõrval just internetist. Märkimist väärib, et ilutoodete puhul on see näitaja Euroopa kõrgeim,” rääkis DPD e-kaubanduse ärisuuna juht Margot Posti.

Võrreldes paljude teiste Euroopa riikidega tellivad eestlased internetist vähem raamatuid (25%), kodumasinaid (18%), mänguasju (17%) ja sporditarbeid (16%). Uuringu järgi on meil enim kasvupotentsiaali raamatute, kodumasinate ja väikeste mööbliesemete internetist ostmise osas.

Euroopas üldiselt on veebiostude puhul populaarseimaks tootekategooriaks moekaubad (48%). 20% ehk iga viies moekauba ost tehakse tavakaupluste kõrval just veebipoodidest. Eurooplased tellivad internetist sageli ka raamatuid (43%), jalanõusid (40%), elektroonikaseadmeid (35%) ning ilu- ja tervisetooteid (35%).

“Kuigi moekaupade ostmine internetist on ülipopulaarne ja trendina püsiv, ei näita see kategooria enam kõrgeimat kasvupotentsiaali. Seda eriti võrreldes mõne muu tootekategooriaga nagu näiteks mööbliesemed, mille internetist ostmine on viimasel ajal korraliku hoo sisse saanud,” lausus Posti.

Uuringust ilmneb, et füüsiliste kaupade internetist ostmise kasvupotentsiaal on riigiti erinev, sõltuvalt konkreetse riigi kultuurist, e-kaubanduse küpsusest, toodete hinnatasemest, valikust jne.

“Võrreldes teiste riikidega ostavad näiteks poolakad internetist võrdlemisi palju autovarustust, inglased toidukaupa, Austrias on trendiks aga sporditarvete veebipoodlemine,” lisas Posti.

Kantar TNSi hiljuti läbiviidud üle-Euroopaline uuring e-poodlemisest tõi välja, et Eestis moodustavad internetist tellitud kaubad 6,2% kõikidest füüsiliste esemete ostudest ja see trend näib kasvavat. Eestimaalaste sooritatud veebiostudest 86% teevad korduvostjad, kusjuures Eesti korduvostja sooritab aastas keskmiselt 17 internetiostu.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757