27. aprill 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Baltika Grupi müük kasvas esimeses kvartalis 2%

Mätsi lõpus avas Baltika Montoni kaupluse Viru Keskuses
Foto: Baltika Grupp
Baltika Grupp saavutas tänavu esimeses kvartalis moebrändide müügitulu kasvu 2% võrra ning kogumüük Euroopas, Venemaal ja e-poes Andmorefashion.com ulatus ligi 10,8 miljoni euroni. Jaeturgudest kasvas enim Eesti turg, saavutades müügikasvu 4% võrra. Häid tulemusi näitas ka Baltika Grupi e-pood Andmorefashion.com, mille müügitulemused paranesid 38% võrra. Esimene kvartal lõpetati 590 tuhande euro suuruse puhaskahjumiga.

Baltika Grupi müügitulu kasvas 2017. aasta esimeses kvartalis võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 2% ja oli 10 757 tuhat eurot. Jaemüük oli 8 524 tuhat eurot, kasvades 1% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, suurimat kasvu jaemüügis näitas 4%-ga Eesti turg. ”Baltika Grupi üheks oluliseks eesmärgiks on müügitulude kasv ning käesoleva aasta esimeses kvartalis suutsime selle eesmärgi saavutada. Kui meie koduturgudel Eestis, Lätis ja Leedus soovime hoida oma positsiooni TOP5 moekaubandusettevõtete seas ja teha stabiilset tulemust, siis kasvumootorina näeme müügitulude suurenemist läbi hulgi- ja frantsiisipartnerite - nii möödunud aasta kui selle aasta esimese kvartali tulemused kinnitavad, et muudatused ärimudelis- ja protsessides on end õigustanud,” sõnas Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder.   

Esimese kvartali jooksul avati Baltika Grupi koduturgudel kaks uut brändikauplust -  uus Montoni brändipood Viru Keskuses ning Monton AndMore kauplus Riia südalinna prestiižikas Gallerija Riga kaubanduskeskuses.  Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder täiendas, et jaesektori jaoks on tänane keskkond turbulentne ja murranguline. „Mitmed moeäri ja jaekaubanduse trendid mõjutavad oluliselt selles sektoris tegutsevaid ettevõtteid. Muutus inimeste tarbimises, mille puhul ostetakse järjest rohkem tooteid, millel klassikalises mõttes puudub hooaja tunnus. Tarbija valikutes konkureerivad moetoodetega järjest rohkem teised tooted ja teenused,“ lisas Milder.

Hulgi- ja frantsiisimüügi esimese kvartali müügitulu oli 1 845 tuhat eurot, suurenedes 3%. Müügikasvu toetasid suurenenud müügimahud tuntud Kesk-Euroopa kaubamajade ketile Peek & Cloppenburg ja sisenemine uuele frantsiisiturule Serbias. 8. märtsil avati Serbias Novi Sadis Baltika uue kontseptsiooniga brändipood Monton AndMore. Uue kontseptsiooni loomise eesmärgiks on suurendada konkurentsivõimet rahvusvahelistel turgudel ja kasvatada Baltika Grupi disaini eksporti. Baltika brände esindavate frantsiisipoodide hulk  moodustab 26% poodide portfellist. Üle poole Baltika müügitulust ehk 57,7% moodustas Eesti disaini eksport välisturgudele.

Baltika Grupi e-poe müügitulu kasvas esimeses kvartalis 38% võrra ning oli 349 tuhat eurot. Kokku telliti Baltika moemärkide tooteid 31 riigist ja suurima müügimahuga riigid olid Eesti, Läti, Leedu, Venemaa ja Soome. Enim osteti e-poest Montoni ja Ivo Nikkolo brändide tooteid. Meelis Milderi sõnul mõjutavad moeäri- ja kaubandusvaldkonda lisaks e-kaubanduse kiirele kasvule ka konkurentsi tihenemine ja segmentide paljusus. „Näeme, et kiirmoe segmendis tugevneb konkurents veelgi, samas tekivad uued ja  kiiresti arenevad nišid, mis suures pildis tähendab osalist nn vanade väärtuste (toodete jätkusuutlikkus, kvaliteet, tarneahela läbipaistvus, slow fashion) juurde tagasipöördumist,“ lisas Milder.

Esimene kvartal lõppes ettevõtte jaoks 590 tuhande euro suuruse puhaskahjumiga. „Moeäri sesoonsusest tulenevalt on aasta 1. kvartal  meie jaoks alati olnud väljakutsete rohke. Käesoleva aasta esimese kvartalil saavutatud müügikasv oli osaliselt tingitud sügavamast allahindlusest. See tingis omakorda brutokasumi vähenemise ja kahjumi suurenemise võrreldes eelmise aasta esimese kvartaliga,“ kommenteeris Milder.

Jaeturgude suurenenud müügipinnast tulenevalt kasvasid turustuskulud esimeses kvartalis 1% võrra, samas vähenesid üldhalduskulud 2%. Kvartali kokkuvõttes oli turustus- ja halduskulude suhe müügituludesse 53,2% ehk aastaga on kulude suhe müügitulusse vähenenud 0,8 protsendipunkti võrra.

Baltika Grupp on Baltikumi juhtiv moedisainiettevõte, millele kuulub viis rahvusvaheliselt edukat moebrändi – Monton, Mosaic, Baltman, Bastion ja Ivo Nikkolo. Baltika jaekaubandusvõrk hõlmab 95 brändipoodi Eestis, Lätis ja Leedus, lisaks saab kollektsioonide esemeid osta Baltika e-poe Andmorefashon.com kaudu, mis tarnib kaupa 44 riiki üle maailma. Tänu hulgi- ja frantsiisipartneritele on Baltika brändide kollektsioonid müügil üle terve Euroopa, sealhulgas ühes vanemas ja tuntumas kaubamajade ketis Peek & Cloppenburg ning frantsiisipoodides Ukrainas, Venemaal, Valgevenes, Serbias ja Tenerifel. Baltika Grupis töötab Baltikumis kokku enam kui 1000 töötajat. Baltika Grupi aktsiad on noteeritud Tallinna Börsil, mis kuulub NASDAQ OMX gruppi.

Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Kaubanduse uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Maarit EermeKaubandus.ee juhtTel: 514 4884
Cätlin PuhkanKaubandus.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 5331 5700
Merit VõigemastKaubandus.ee toimetajaTel: 5471 0757