Ole tagasisidet andes vestluspartner

Koolitaja Ruti Einpalu
Koolitaja Ruti Einpalu

Tagasiside ei ole imerelv, kui seda just õigesti ei kasuta. Õnnestumise tõenäosus suureneb märgatavalt, kui sa ei näe ennast tagasiside andjana, vaid vestlus- või sparringupartnerina.

Kas oled kuulnud iseennast või mõnda kolleegi tagasisidest niiviisi rääkimas:

Kui mingi jama on laual, siis tuleb tagasisidet anda.

Seda tuleb teha, sest sisekorras on nii ette nähtud. Saaks kaelast ära.

Mida ma teen, kui ta mitte midagi ei ütle. Kuidas ma saan ta rääkima?

Kuidas ma saan kindel olla, et ta ise ka aru saab, kui kehvasti need asjad on?

Mis ma teen, tal ei ole kunagi mitte ühtegi ideed?

Kuidas ma seda talle ütlen, et ta aru saaks ja see enam ei korduks?

Nagunii ta ei muutu, mis ma ikka räägin.

Juhid lähevad krampi

Tagasiside on juhtimises muudetud mingiks müütiliseks imerelvaks, mis peaks lahendama probleemid, pakkuma ideid ja arengut ning muutma käitumisi. Ja samal ajal tundub, et selles olukorras jätavad intuitsioon ja teadmised juhid maha – ka kõige kogenumad juhid lähevad krampi ja käituvad kummaliselt.

Mõned näited:

Lähenen teemale ikka siit ja sealt, kõnnin nagu ümber palava pudru, annan igati mõista, aga asjast ikkagi ei räägi. Kui lõpetan, olen veel rahulolematum kui alustades, nii endaga kui partneriga.

Ütlen suure vaevaga, mida ma mõtlen, aga siis vabandan ennast välja ja marginaliseerin teema. Arutelu ei teki ja ma tunnen ennast mõttetuna. Mitte midagi ei muutu.

Olen endast väljas ja käratan partnerile midagi teiste kuuldes. Enesetunne on närusest närusem.

Laon alluvale kogu info lauale ja siis üritan nagu kangiga tema käest midagi kätte saada. Kuna sealt midagi ei tule, siis lõpetan vestluse. Tulemust ei ole ja rahulolematus on veel suurem.

Esimene samm sellest ebameeldivast Ole tagasisidet andes vestluspartner olukorrast väljapääsu leidmiseks on enne vestlust eesmärgi defineerimine – mida ma tahan saavutada? Kujuta seda tulemust ette. Ja kui tulemus on silme ees, siis mõtle selle peale, mismoodi see vestlus välja võiks näha?

Vali positiivsem variant

Variante on lisaks kõrvaltoodud näidetele veel. Ilmselt sa paned kohe tähele, et esimesed kolm on positiivsed, viimased kolm kõlavad veidi kehvasti. Reaalsuses me käitume sageli nii, nagu oleksid olemas ainult viimased kolm.

Kui me teadlikult eesmärgistame, siis me viimaseid kolme ei valiks. Kui valid näiteks kolmanda ja mõtled läbi, mismoodi vestlus välja võiks näha, siis arvan, et hea tulemus võiks olla üsna tõenäoline.

Võib-olla on abiks ka see, kui katsud meenutada, mida sa tegid mõnel varasemal korral, kui õnnestusid. Vaata, mida saad sellest üle kanda.

Alati on abiks ka koolitus. Aga, kui valisid 4., 5. või 6. variandi, siis koolitust vaja ei ole.

Õnnestumise tõenäosus suureneb märgatavalt, kui sa ei näe ennast tagasiside andjana, vaid vestlus- või sparringupartnerina. Kui sa pöörad näo minevikust tulevikku ja näed oma inimesi õnnestumas. Õigupoolest see viimane ongi kõige olulisem, kui tahad pöörata selga minevikumustritele.

Ruti Einpalu viib läbi 25. augustil koolituse "Arendav tagasiside ehk kuidas pidada arendavaid ja motiveerivaid tagasiside vestlusi". Vaata täpsemat infot siit. 

Osale arutelus

  • Ruti Einpalu, koolitaja

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Tarkvara

Erply tarkvara – iga poepidaja hindamatu abimees

Mäletad, mida su ema sulle õpetas? Pese enne sööki käed, sest see on eluliselt vajalik. Kui ta õpetaks sind tarkvara valima, ütleks ta: võta Erply, sest ka see on eluliselt vajalik.

Excellent pakub laoettevõtetele terviklikku lähenemist

Pidevalt suurenevate tegevusmahtude ja keerukate tarneahelate tõttu on oluline, et ettevõtte fookus püsiks põhieesmärgil ja ei varjuks tehniliste tegevuste taha. Ettevõtte eri funktsioonide ja osakondade tegevus peab käima käsikäes, sealhulgas raamatupidamine, müük ja laohaldus. Laoarvestus peab kajastuma ka finantsnäitajates ja vastupidi. Kuidas seda lahendada, räägib Excellent Business Solutionsi vanemkonsultant Eva-Mai Saard.

Statistika

E-KAUBANDUS

Teabevara