10 tegijat said õiglase kaubanduse sõbra tiitlid!

õiglase kaubanduse tiili saajad
õiglase kaubanduse tiili saajad

Tänavu mais saab 10 aastat ajast, mil esimese Balti riigina tulid Eestis ametlikult müügile Fairtrade’i märgisega tooted. Kümme Eesti ettevõtet ja organisatsiooni pälvisid MTÜ Mondolt õiglase kaubanduse sõbra tiitli – näiteks Rimi Eesti, Fazer Eesti ning mitmed teised.

MTÜ Mondo on alates 2014. aastast tunnustanud 38 õiglase kaubanduse sõpra. Täna lisandusid sõprade nimistusse Solo Sokos Hotel Estoria, kauplus LAV Organic Lifestyle, Rimi Eesti Food AS, e-pood Slow, pood STEP UP, kodukohvik Mesisuu, keskkonnaportaal Bioneer.ee, OÜ Veganfoods, Fazer Eesti AS ning kodumaine soki- ja pesutootja Friends Textile.

Fairtrade'i märk antakse toorainele ja tootele tingimusel, et selle eest on tasutud õiglane hind ning pole kasutatud lapstöölisi ega orjatööd. Toodete eest saadavat hinnalisa kasutatakse ka kogukonna arengu toetuseks ning tootmine on ka keskkonnasäästlik. "Õiglase kaubanduse tingimused on samad, mis Eestis. Vahe on selles, et Eestis järgivad ettevõtjad ja tootjad seadusi ning ametiühingud ja ühendused ei lase töötajatele liiga teha; arenguriikides võivad seadused küll olla, kuid neid ei järgita ning ametiühingute tööd takistatakse. Õiglane kaubandus on kodanikualgatuslik liikumine, et arenguriikide talunikel ja töölistel oleksid samasugused töötingimused, mis meie kohalikel tootjatel," selgitas MTÜ Mondo vastutustundliku tarbimise eestvedaja Kristina Mänd.

Tema sõnul on mitmeid võimalusi, kuidas igaüks saab õiglast kaubandust toetada. "Vaadake üle, milliseid toiduaineid te kasutate ning mõelge, millised nendest tulevad arenguriikidest või on tehtud sealt pärit toorainest – kohv, tee, kakao, šokolaad, maiustused, pähklid, puuviljad, suhkur, riis, kinoa, vürtsid jms. Kui te ei tea nende toiduainete päritolu või tootmistingimusi, siis eelistage õiglase kaubanduse märgisega nagu Fairtrade või kestliku arengu märgisega nagu UTZ Certified kaupu."

Osale arutelus

Toetajad

Jälgi Kaubandust sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Valdkonna töökuulutused

Expert otsib TV/AV TOOTEJUHTI

Expert Eesti OÜ

06. juuni 2017

KindlustusEst Kindlustusmaakler otsib MÜÜGISTRATEEGI

TALENTOR ESTONIA / In Re OÜ

23. juuni 2017

Tarkvara

Kuidas läks jaekettidel 2015. aastal ja millised on käesoleva aasta eesmärgid?

Uurides suuremate jaekettide majandusaasta aruendeid selgus, et kõige enam käivet suutis kasvatada Maxima Eesti (9%), samas lõpetati majandusaasta 2,5 miljoni suuruses kahjumis. Enamus jaekette suutsid enda käivet kasvatada, siis võrreldes aasta varasemaga oli väiksem käive Prisma Peremarketil ning ABC Supermarketil. Turuliider on jätkuvalt Coop Eesti. Loe, kuidas jaeketid ise kommenteerivad enda möödunud aasta tulemusi ning käesoleva aasta eesmärke.

Kuidas kaupmehed saavad muuta kliendi kogemust?

Ajakiri Forbes toob välja 3 mõtet, kuidas kaupmehed saavad muuta kliendi kogemust kaupluses ja kaubanduskeskuses paremaks.

Blogid

Käsi­raamatud